monja Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 For ca en mnd siden kjøpte mannen min to ting fra samme selger på QXL. På grunn av litt rot drøyde det tre dager med innbetalingen og selger var hissig med å "inndrive" dem. Sendte flere mailer og sendte SMS der han truet med å få oss utestengt fra QXL om vi ikke betalte umiddelbart. Vi hadde jo aldri tenkt å ikke betale, så det gikk i orden med betaling for 3 uker siden. Etter det har vi ventet lenge på varene og enda har de ikke kommet. Ikke har vi fått gjennomslag til tross for purring pr. e-post og telefon heller. Selger lover å sende, men det kommer ingenting. Hva kan vi nå foreta oss?
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Kontakte QXL? Om han er en svindler bør vel de i hvert fall kunne svarteliste han så han ikke svindler fler. Hva du selv skal gjøre for å redde dine penger, vet jeg ikke, men kanskje QXL har gode råd å gi?
Superlammet Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Tror også QXL sitter med informasjon om brukeren som kan utleveres til politiet om det er snakk om vinningsforbrytelser. Advar selgeren om at dere er i kontakt med QXL og at saken vil bli politianmeldt dersom han ikke leverer varene.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Jeg sliter med det samme. Betalte 6000kr for en bærbar pc, og selger skulle umiddelbart sende den, men den kom aldri. Jeg anmeldte det til polititet som kjente personen fra før. Saken ble tatt til etterforskning. Dette er nå snart tre år siden, og jeg har gitt opp håpet om pengene tilbake.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #5 Skrevet 21. april 2005 Du kan jo selvfølgelig anmelde selgeren, men sannynsligvis fører det ingen vei. Uansett bør du kontake QXL så de kan utestenge brukeren så andre slipper å bli lurt!
kariannemor Skrevet 21. april 2005 #6 Skrevet 21. april 2005 Et lite tips til senere: Alltid be selger sende ting i post-oppkrav.. Da går det ikke an å bli lurt! Men nå som det alt er skjedd, kontakt QXL og hvis det ikke hjelper, kontakt politiet.. Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2005 #7 Skrevet 21. april 2005 Et lite tips til senere: Alltid be selger sende ting i post-oppkrav.. Da går det ikke an å bli lurt! Men nå som det alt er skjedd, kontakt QXL og hvis det ikke hjelper, kontakt politiet.. Lykke til Selvfølgelig går det an å bli lurt med postoppkrav. Man får jo ikke vite innholdet i pakken før den er betalt på posten.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #8 Skrevet 21. april 2005 Selvfølgelig går det an å bli lurt med postoppkrav. Man får jo ikke vite innholdet i pakken før den er betalt på posten. Riktig det. De eneste gangene jeg har kjøpt noe via QXL har overleveringen skjedd ansikt til ansikt.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #9 Skrevet 22. april 2005 Høres ut om QXL ikke er kjempelurt å handle på, med mindre du har råd til å tape pengene dine... Hmmmm...
liv Skrevet 22. april 2005 #10 Skrevet 22. april 2005 Jeg kjøpte mobil igjennom qxl, kom aldri, etter det, aldri mer kjøp uten postoppkrav. Kjenning av politi men det hjalp ikke. Selger på kontaktet av politiet og sa noen hadde missbrukt hennes navn på qxl.
Gjest Nattsol Skrevet 22. april 2005 #11 Skrevet 22. april 2005 Et lite tips til senere: Alltid be selger sende ting i post-oppkrav.. Da går det ikke an å bli lurt! Nehei? Det er ikke så lenge siden det var en fyr som fikk en potetsekk istedenfor ny pc.
monja Skrevet 23. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 23. april 2005 Tusen takk for svar. Vi har vært i kontakt med politiet og vi skal kontakte QXL (men er det virkelig ingen annen måte å kontakte dem på enn de der skjemaene de har liggende ute? Hadde satt pris på tlf nr jeg da). Vi betalte 1000 kr og annser pengene som tapt, men jeg synes det er for jævlig at folk holder på sånn :evil:
Nella Skrevet 23. april 2005 #13 Skrevet 23. april 2005 Ligger et tlf nr til dem etter søk på qxl på gule sider. qxl auksjon as Bygdøy alle' 2 0257 OSlo Tlf: XX XX XX XX Lykke til Det er ikke lov å poste innlegg som inneholder telefonnummer i henhold til våre regler Veslejenta - moderator
TeddyToria Skrevet 23. april 2005 #14 Skrevet 23. april 2005 Håper du får orden på dette, det er utrolig synd når slike "svindlere" og useriøse ødelegger for dem som er ærlige! Selv kjøper og selger jeg en hel del på qxl og har så langt aldri hatt noen problemer... Men jeg ville gjort som de andre har sagt her, både politianmelde saken, samt kontakte qxl - det er i det minste verdt et forsøk! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå