Gå til innhold

Klarer ikke å sove fordi naboen har ramponert stiklingene mine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har noen nye ellers hyggelige naboer som vi i dag tok på fersken i å stjele bærbusker nedenfor huset vårt, i skråningen mot veien. Der har jeg mange stiklinger, helt tydelig plantet etter min mening. De er avhengig av mosedekke og mye av det rev de bare ned. Her er flere års arbeid ødelagt. De sier de visste ikke om det var selvsådd (å ødelegge og stjele besvarer jo ikke det akkurat) og har unnskyldt seg pent.

Men jeg er bare så sinnssykt lei meg, og sint også. Bare all den vanningen med kanne jeg måtte gjøre i fjor! Med mosen vekke kan jeg heller ikke bare begynne forfra. Og den ene busken var fire år gammelt, og vokst så fantastisk. Det er umulig å feste den i fjellveggen igjen.

For noe dritt! Og nå mister jeg nattesøvnen min også. ☹ Gaaaaaah! Måtte bare få det ut.

Anonymkode: 3b05b...367

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt😣 her tok naboen alle solbærbuskestiklingene  med ryddesaga🤭 Han kommer neppe til å bruke den på min eiendom igjen, for å si det pent😬

Anonymkode: 22e1f...4c8

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ai, så surt. Hvordan kan folk være så ubetenksomme?

Skrevet

Jeg hadde bedt de sette tilbake det de hadde stjålet og å rydde opp etter seg. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg også gjort. Men den store busken er revet ut av et overheng, det er ikke mulig å få den tilbake dit. I tillegg er det revet av et flere kvadratmeter stort moseteppe som ikke bare kan legges på - det vil ta år å lege det. De har tidligere stjålet to stikkelsbærbusker, viste det seg, som jeg har bedt de om å levere tilbake også.

Blir bare sur når jeg tenker på det. :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde krevd en økonomisk kompensasjon eller anmeldt saken. Dette kommer til å skje igjen. De høres ikke veldig hyggelige ut. 

Anonymkode: 9c93d...80f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har dette skjedd på deres eiendom eller er det felles grunn? Hvis det er felles eiendom, har dere noe styre?

Anonymkode: 95a1e...3af

AnonymBruker
Skrevet

De har I hvertfall frekkhetens nådegave som stjeler hos naboene... Tror ikke jeg hadde  bare godtatt en unnskyldning, ville nok hatt en økonomisk kompensasjon og de fikk vær så god rydde opp etter seg. Hvorfor skal de slippe unna med et "unnskyld, vi skjønte ikke at plantene på tomta di var dine....."

Anonymkode: 558a0...e64

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Var dette på din tomt? Felles areal? Eller hva? 

Anonymkode: 8a1c1...942

Gjest Krampus
Skrevet

Folk stjeler stiklinger som ravner. Jobber i et gartneri hver sommer, og folk bare forsyner seg. 

Jeg ville bedt om å få de tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke på tomta, men på skråningen/fjellet ned mot veien. Det er sånn sett kommunens areal, men veldig tydelig kultivert og beplantet, etter mitt syn.

Jeg er ikke interessert i å lage masse oppstyr eller å kreve noe kompensasjon. Alt jeg ønsker meg er at folk ikke bare forsyner seg av arbeidet mitt. 🤪

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke på tomta, men på skråningen/fjellet ned mot veien. Det er sånn sett kommunens areal, men veldig tydelig kultivert og beplantet, etter mitt syn.

Jeg er ikke interessert i å lage masse oppstyr eller å kreve noe kompensasjon. Alt jeg ønsker meg er at folk ikke bare forsyner seg av arbeidet mitt. 🤪

Men da er det jo faktisk dere som har tatt dere til rette her? Naboen har da bare forsynt seg av vekster på offentlig eid grunn? Dere kan da ikke plante på kommunal grunn og forvente å få ha det i fred som om det var privat eiendom? 

Anonymkode: 70663...187

• Liker 23
Skrevet

Hadde anmeldt på flekken!   Det er tyveri på helt lik linje som å stjele en sykkel eller en gressklipper.  

Skrevet
7 timer siden, SupaWoman skrev:

Hadde anmeldt på flekken!   Det er tyveri på helt lik linje som å stjele en sykkel eller en gressklipper.  

Ts har plantet på kommunal grunn, så det er ikke i hennes egen hage. Så da er det ikke tyveri i mine øyne. Heller hun som har tatt seg til rette på offentlig område.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo faktisk dere som har tatt dere til rette her? Naboen har da bare forsynt seg av vekster på offentlig eid grunn? Dere kan da ikke plante på kommunal grunn og forvente å få ha det i fred som om det var privat eiendom? 

Det er helt vanlig her å pynte opp mellom hus og vei. Dette er en vei kommunen ikke vedlikeholder. Plantene er likevel satt ut og arbeidet med.

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, sommermor skrev:

Ts har plantet på kommunal grunn, så det er ikke i hennes egen hage. Så da er det ikke tyveri i mine øyne. Heller hun som har tatt seg til rette på offentlig område.

Synes de naboene er rimelig frekke - det hadde jo vært enda verre om det var på deres eiendom dog.

Selv om det er på kommunal grunn så er det  vel ikke et slags "deponi" hvor man bare kan forsyne seg ? 

Vil anta at dette er noe som ikke vokser vilt slik at de skal kunne anta at de er der naturlig. 

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om jeg parkerer bilen min på kommunal vei, er det bare å ta med seg den også? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis det var kommunen som hadde plantet ut? Kan man bare ta med seg de plantene? 

Altså man stjeler ikke beplantning uansett hvem sin grunn det står på. Tenker det hadde blitt ramaskrik om folk raidet kommunale bed....

Anonymkode: 558a0...e64

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er frekt av naboen å stjele stiklinger andre har kjøpt inn og arbeidet med. Det burde de snarest slutte med. 

Jeg synes det er frekt av TS å ta seg til rette og beplante offentlig eiendom og slik "gjøre den sin" og utilgjengelig for andre. Tenk om alle gjorde det samme? Slutt med det umiddelbart!

Anonymkode: c740c...e11

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...