Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Jeg synes de er fryktelig skumle og nifse. Har ikke sett noen, men har følt energier, og er overbevist om at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan se. Tror du på gjenferd? Er du redd dem? Hva hadde du gjort om du hadde sett et gjenferd?
abc123detvardet Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Tror du på gjenferd? Er du redd dem? Hva hadde du gjort om du hadde sett et gjenferd? Nei, det er fysisk umulig.
DavinaWin Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Ja. Har aldri sett noe selv, heldigvis. Tror jeg hadde fått hjerteinnfarkt eller lignende. Min mor hadde et anstrengt forhold til sin farmor som døde da min mor var i barneskolealder. Mamma som var nøkkelbarn kom hjem fra skolen, låste seg inn og fikk se farmoren’s gjenferd øverst i trappen. De bodde på et tun og mamma hadde heldigvis muligheten til å gå over tunet og være hos naboen til mormor kom fra jobb. Mamma sier hun ikke var redd fordi hun forstod hvorfor hun viste seg. Farmoren behandlet mamma dårlig og mamma følte at dette var hennes forsøk på å "gjøre opp". Jeg er likevel veldig glad for at jeg selv aldri har opplevd noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 Ja. Har sett mange gjenferd. Har ikke blitt redd, bortsett fra de som har kommet til sengen min og vekt meg mens jeg sov. Anonymkode: 442fd...85e
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, DavinaWin skrev: Ja. Har aldri sett noe selv, heldigvis. Tror jeg hadde fått hjerteinnfarkt eller lignende. Min mor hadde et anstrengt forhold til sin farmor som døde da min mor var i barneskolealder. Mamma som var nøkkelbarn kom hjem fra skolen, låste seg inn og fikk se farmoren’s gjenferd øverst i trappen. De bodde på et tun og mamma hadde heldigvis muligheten til å gå over tunet og være hos naboen til mormor kom fra jobb. Mamma sier hun ikke var redd fordi hun forstod hvorfor hun viste seg. Farmoren behandlet mamma dårlig og mamma følte at dette var hennes forsøk på å "gjøre opp". Jeg er likevel veldig glad for at jeg selv aldri har opplevd noe slikt. Uf😞 Hørtes skremmende ut. Jeg klarer virkelig ikke å beskrive den type frykt jeg kan føle ift disse tingene. Den er ikke lik noen annen frykt at all. Den kan ikke sammenlignes med noe.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Har sett mange gjenferd. Har ikke blitt redd, bortsett fra de som har kommet til sengen min og vekt meg mens jeg sov. Anonymkode: 442fd...85e 😳
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #8 Skrevet 19. april 2019 15 minutter siden, abc123detvardet skrev: Nei, det er fysisk umulig. Hva er fysisk umulig?
DavinaWin Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Uf😞 Hørtes skremmende ut. Jeg klarer virkelig ikke å beskrive den type frykt jeg kan føle ift disse tingene. Den er ikke lik noen annen frykt at all. Den kan ikke sammenlignes med noe. Jeg var selv veldig redd min egen farmor skulle gå igjen. Hun var veldig glad i alle oss "barna", samtidig var hun ekstremt nysgjerrig og overbeskyttende. Hun gikk bort for 3 år siden og før dette var jeg overbevist om at jeg kom til å bli helt nevrotisk når hun døde. Så for meg at jeg ikke kom til å tørre å sove alene på natten osv. Men da hun faktisk døde følte jeg en merkelig ro. Alt var greit. Personlig tror jeg kanskje såkalte urolige sjeler har lettere for å gå igjen, type mennesker som har dødd i ung alder, i tragiske ulykker osv. Jeg tenker min farmor har det så bra der hun er nå, gjenforent med sin mann og mellomste sønn hun mistet i ulykke, at hun ikke føler trang til å være her hos oss. Når det er sagt, denne frykten høres ikke lett ut....får du snakket med noen om dette? Feks familiemedlemmer, venner eller terapeut?
DavinaWin Skrevet 19. april 2019 #10 Skrevet 19. april 2019 23 minutter siden, abc123detvardet skrev: Nei, det er fysisk umulig. Det finens mer mellom himmel og jord enn andre steder, vet du😉 5
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #11 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, DavinaWin skrev: Jeg var selv veldig redd min egen farmor skulle gå igjen. Hun var veldig glad i alle oss "barna", samtidig var hun ekstremt nysgjerrig og overbeskyttende. Hun gikk bort for 3 år siden og før dette var jeg overbevist om at jeg kom til å bli helt nevrotisk når hun døde. Så for meg at jeg ikke kom til å tørre å sove alene på natten osv. Men da hun faktisk døde følte jeg en merkelig ro. Alt var greit. Personlig tror jeg kanskje såkalte urolige sjeler har lettere for å gå igjen, type mennesker som har dødd i ung alder, i tragiske ulykker osv. Jeg tenker min farmor har det så bra der hun er nå, gjenforent med sin mann og mellomste sønn hun mistet i ulykke, at hun ikke føler trang til å være her hos oss. Når det er sagt, denne frykten høres ikke lett ut....får du snakket med noen om dette? Feks familiemedlemmer, venner eller terapeut? Jeg forstår godt hva du mener. Jeg håper hun har det bra nå, ja. Dette er ikke en frykt som plager meg, så jeg trenger ikke hjelp til den (bare syntes, da jeg følte den tidligere, at den ikke kunne sammenlignes med noen annen frykt. En rar følelse jeg ikke kan beskrive). Kom bare til å tenke på temaet fordi jeg leste en annen tråd her om hva som skjer med sjelen etter døden.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #12 Skrevet 19. april 2019 Jeg er ikke overtroisk i det hele tatt til vanlig, men akkurat nå sitter jeg på jobb som nattevakt på en demensavdeling og her er det så utrolig mange lyder! Skikkelig ekkelt, og blir litt husredd. Hjelper ikke at jeg er den eneste nattevakten på avdelingen heller 😩 Anonymkode: 00d48...4ef
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke overtroisk i det hele tatt til vanlig, men akkurat nå sitter jeg på jobb som nattevakt på en demensavdeling og her er det så utrolig mange lyder! Skikkelig ekkelt, og blir litt husredd. Hjelper ikke at jeg er den eneste nattevakten på avdelingen heller 😩 Anonymkode: 00d48...4ef
DavinaWin Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg forstår godt hva du mener. Jeg håper hun har det bra nå, ja. Dette er ikke en frykt som plager meg, så jeg trenger ikke hjelp til den (bare syntes, da jeg følte den tidligere, at den ikke kunne sammenlignes med noen annen frykt. En rar følelse jeg ikke kan beskrive). Kom bare til å tenke på temaet fordi jeg leste en annen tråd her om hva som skjer med sjelen etter døden. Aha, da skjønner jeg. Det er sikkert fordi det ikke helt kan forklares? Og at ingen VET helt sikkert, om det er noe der eller ikke.
TrekStar Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 Spøkelser er ikke skapt av atomer eller materie. Dem er energi, og det er energien og elektrisiteten som befant seg i atomene og deres hjerne, som utgjør energien til et spøkelse, tenker jeg. Et spøkelse eksisterer ikke fysisk, men på et energi\åndelig plan. Energien vibrerer på en annen frekvens, som da utgjør en annen dimensjon enn vår. Min mor har sett spøkelser fra hun var liten. Hun så, og ser fortsatt, spøkelser. Jeg har det fra henne, og jeg ser også spøkelser og demoner\shadow people og lyskuler som ser ut som små soler fly rundt i rommet, i hjemmet der vi bor Jeg er ikke redd gjenferder eller andre paranormale ting. Det er bare interressant og jeg vil bare se mer. Verden er mer mystisk enn bare det fysiske verden vi ser til vanlig. 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, DavinaWin skrev: Aha, da skjønner jeg. Det er sikkert fordi det ikke helt kan forklares? Og at ingen VET helt sikkert, om det er noe der eller ikke. Ja, det er mulig. Det er virkelig umulig å beskrive den følelsen😅 Jeg har følt mye frykt, utrygghet og angst i livet- men akkurat denne uhyggelige følelsen er ikke sammenlignbart med noe av det. Det er mer slik en følelse av grøssing, sånn skrekkfilmaktig følelse 😂
Summ Skrevet 19. april 2019 #17 Skrevet 19. april 2019 Er ikke direkte redd, men jeg oppsøker ikke steder jeg vet har energier, med mindre jeg må. Men jeg blir kanskje redd i situasjonene. Feks på jobb, når jeg sitter alene å skriver rapport, kan jeg føle noen stå bak meg, og jeg vil bare vekk så fort som mulig, og jeg blir fortumlet i noen minutter etter jeg er ute derfra osv, men det er ikke slik at jeg ikke tør å gå inn dit, hvis jeg absolutt må. Lurer på hva det egentlig er. Har egentlig aldri trodd på slikt, før etter jeg begynte å jobbe på institusjon, jeg føler det jo selv, det er ikke stille i luften. 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 19. april 2019 #18 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, TrekStar skrev: Spøkelser er ikke skapt av atomer eller materie. Dem er energi, og det er energien og elektrisiteten som befant seg i atomene og deres hjerne, som utgjør energien til et spøkelse, tenker jeg. Et spøkelse eksisterer ikke fysisk, men på et energi\åndelig plan. Energien vibrerer på en annen frekvens, som da utgjør en annen dimensjon enn vår. Min mor har sett spøkelser fra hun var liten. Hun så, og ser fortsatt, spøkelser. Jeg har det fra henne, og jeg ser også spøkelser og demoner\shadow people og lyskuler som ser ut som små soler fly rundt i rommet, i hjemmet der vi bor Jeg er ikke redd gjenferder eller andre paranormale ting. Det er bare interressant og jeg vil bare se mer. Verden er mer mystisk enn bare det fysiske verden vi ser til vanlig. 😳 Fy f.... Tror jeg hadde gått av hengslene om jeg hadde sett en demon. Noe så sykt skummelt.
HalldirV2 Skrevet 19. april 2019 #19 Skrevet 19. april 2019 (endret) Nei, jeg finnes ikke redd for slikt. Dersom det skulle være noe etter døden håper jeg og tror at de døde har bedre ting å foreta seg enn og skremme folk. Forøvrig tror jeg sterkt på kraften som ligger i den menneskelige psyken, og tror man nok så ser man ting. Man projiserer på sett og vis. Forøvrig er såkalte "lyskuler" ikke noe mer en støv som er opplyst, et ganske vanlig fenomen innenfor fotografi. Endret 19. april 2019 av HalldirV2 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #20 Skrevet 19. april 2019 Har sett en gjetergutt som svevde i løpende positur over veien. Dette var i nærheten av en mark der det var sauer. Er tre år siden nå. Det skjedde så fort, han var ikke helt klar, litt gjennomsiktig men tydelige 1800-tallsklær. Sånn som i bildet. Jeg tror sjelen henger igjen sammen med dyrene og at gjeterplikten ikke har forlatt den gjenværende sjelen, derfor forblir de på sin post. Dette gjelder også andre «yrker.» Ellers har det vært en del smell på kjøkkenet og noen lysglimt fremfor meg nå og da, men blir sjelden skremt av det. Det er veldig nøytrale energier. Anonymkode: a1e93...4b1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå