Gå til innhold

bare jeg som blir stresset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

så fort der er helg eller ferie er det overnatting og gjerne flere netter sammenhengene uten opphold. jenta mi går i 2 klasse og jeg er veldig gla for at hun har mange venner i nær området. De sykler og går mellom husene som de vill. jeg vet ikke hvorfor dette stresser meg, men som et eksempel kan det komme en venninne 16.30 fredag, de leker hele ettermiddagen og så ber de om å ha overnatting. så går leken utover hele lørdagen og de vil overnatte hos hverandre igjen, lek utover søndagen og kun en times tid søndag kveld før det er full uke mandag. føler meg så slem som blir stresset av dettte, men jeg  får såvidt en ordentlig samtale i løpet av tiden da venninnene stort sett aldri er mere enn en meter unna.. hvordan kan jeg takle dette bedre? vi kommer fra en stor by, så jeg bør egentlig bare være gla for at vi bor i et medium barnevennlig området.

Anonymkode: 11898...276

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å si at det ikke passer med overnatting, og besøk hele tiden. Vi bor og i ett felt med mange barn, og vi slutter leken en god stund før leggetid. Slik at vi kan få tid med barna. Det er godt for de å roe ned, slappe av med oss. Lese bok sammen, spise kveldsnat, spille ett brettspill osv. Ja, det er moro med overnatting, men ikke hver kveld. 

Anonymkode: ecc42...1b8

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker også at det naturlig å trenge litt fred og ro i løpet av helga. De trenger ikke ha overnatting hver gang de har lyst. Skal ikke undervurdere litt god voksen-barn-kontakt, men da må man skape rom for det ved å sette grenser for utstrekning av besøk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som dere burde begrense det litt, iallefall overnattingen. Ikke mer enn en natt i helgen f.eks. 

Anonymkode: 5771a...7db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett grenser, er det så vanskelig å sette ned foten? 

Anonymkode: 7cc13...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig glad for at min 2. klassing har mange venner. Og det blir fort spørsmål om overnatting. Jeg sier ofte ja, men setter også grenser. For eks. kan du avtale med datteren på forhånd å si, at i helgen skal vi ikke ha noe overnatting. Om du ønsker at det blir bare én natt, så sier du nei om de spør om en natt til. Send besøket hjem tidlig dagen etter overnattingen evt.

Det er helt greit å si nei.

Anonymkode: 75c57...09d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt stressa av det der. Det er helt greit å si nei og sette grenser!

Anonymkode: 3728f...d7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...