Gå til innhold

Vanlig at damer ikke får orgasme bare av sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og har aldri fått orgasme av bare sex. Faktisk har jeg aldri fått orgasme med en partner i det hele tatt, før jeg var 27 år og ble sammen med min nåværende mann. Jeg får orgasme av onanering, men når vi har sex, må enten han/jeg fingre, eller bruke vibrator. Dette har jeg aldri turt å gjøre før jeg mitt nåværende forhold, aldri følt meg trygg nok til å sørge for egen orgasme under sex, så jeg har vel faket en del orgasmer med tidligere partnere, eller de brydde seg ikke om jeg fikk orgasme i det hele tatt. Jeg får ikke orgasme kun av penetrering. Er det uvanlig?

Anonymkode: 1b9f7...53c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke uvanlig. Har aldri klart å komme av kun penetrering selv. 

Anonymkode: 38ca3...b59

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Sex er alt seksuelt man gjør sammen, inkludert samleie og onanering. Samleie er det samme som bare penetrerting. Og ja, det er veldig normalt at ikke alle kvinner kommer uten direkte stimulering av klitoris under samleie.

Anonymkode: 1c358...8bc

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Jeg er 28 og det er kun én som har klart det med meg. Han var jysla god og visste hva han holdt på med for å si det sånn 👌

Anonymkode: 741f9...75b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ingenting. En får da hatt sex.

Anonymkode: 0281f...ca2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig. Jeg er 28 og det er kun én som har klart det med meg. Han var jysla god og visste hva han holdt på med for å si det sånn 👌

Ja, men hva gjorde han, som de andre ikke klarte? Er det penis-størrelsen? Vet vi har ett g-punkt, men jeg vet ærlig talt ikke hvor det er. Jeg bare tenker at om det ikke har gått med noen hittil, vil det aldri gjøre det, fordi det er noe galt med meg?

TS

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ingenting galt med deg. Det er ett fåtall kvinner som greier å få vaginal orgasme, selv om man skulle tro alle greier det når man leser inne på forum som dette. Men forsking viser at det er mer vanlig å ikke få orgasme av bare penetrering.

Jeg er en av de som er heldig å får vaginal orgasme, men har ikke vært med hver partner. Og kun etter jeg har fått en eller flere orgasmer først ved slikking eller fingring. 

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hva gjorde han, som de andre ikke klarte? Er det penis-størrelsen? Vet vi har ett g-punkt, men jeg vet ærlig talt ikke hvor det er. Jeg bare tenker at om det ikke har gått med noen hittil, vil det aldri gjøre det, fordi det er noe galt med meg?

TS

Han visste alt om hvor g-punktet lå, hvilke stillinger som var bra, instruerte meg på pust (ikke på en ekkel, dominerende måte selvfølgelig) og kjøpte kremer for å øke følsomheten. Tok seg god tid, passet på at forspillet var langt og at jeg var i skikkelig stemning. Han er vel den kjæresten jeg har hatt som har hatt minst penis. Kompenserte greit for den ass.

G-punktet ligger et par cm inn i skjeden i fremre skjedevegg (mot magen). Kan kjennes som et ruglete område men er lettere å finne når du er kåt for da svulmer det opp. Så greit å varme opp før du starter. Finnes ulike typer leketøy som stimulerer g-punktet, bare å søke på Kondomeriet f.eks. Så kan du trene litt på det selv også. De sier vel det at alle kvinner har et g-punkt, men at det varierer hvor følsomt det er. For min del trengte jeg bare den rette partneren, mens for andre kan det kanskje være vanskeligere. Kan ikke garantere deg at det går, men om det går er det vel verdt forsøket. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han visste alt om hvor g-punktet lå, hvilke stillinger som var bra, instruerte meg på pust (ikke på en ekkel, dominerende måte selvfølgelig) og kjøpte kremer for å øke følsomheten. Tok seg god tid, passet på at forspillet var langt og at jeg var i skikkelig stemning. Han er vel den kjæresten jeg har hatt som har hatt minst penis. Kompenserte greit for den ass.

G-punktet ligger et par cm inn i skjeden i fremre skjedevegg (mot magen). Kan kjennes som et ruglete område men er lettere å finne når du er kåt for da svulmer det opp. Så greit å varme opp før du starter. Finnes ulike typer leketøy som stimulerer g-punktet, bare å søke på Kondomeriet f.eks. Så kan du trene litt på det selv også. De sier vel det at alle kvinner har et g-punkt, men at det varierer hvor følsomt det er. For min del trengte jeg bare den rette partneren, mens for andre kan det kanskje være vanskeligere. Kan ikke garantere deg at det går, men om det går er det vel verdt forsøket. 

Og en ting til - ikke tenk at det er noe galt med deg om det ikke går eller at du gjør noe feil. Det er som sagt helt normalt å ikke få orgasme ved kun penetrering. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke stillinger er best da, for å få det til?

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig vanlig. Jeg har hatt mange sexpartnere og kun en har fått det til. Jeg er 33 år. 

Anonymkode: a37a0...fa8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke stillinger er best da, for å få det til?

I skje. Du ligger halvveis på rygg/side, han ligger bak. God stilling for begge da den ikke krever så mye arbeid 👌

Skrevet

Hei! Tenker dette er helt normalt, ja. Har selv sjelden orgasme ved vaginal penetrering, men stimuli av klitoris (fingre, tunge, vibrator) gjør susen 😉

Skrevet

Hvorfor vil stort sett alle kvinner ha piv når de ikke kan få orgasme av det?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Lurer jeg også på. Dama som jeg endte opp med er den første som får orgasme av bare samleie. De andre fikk mye mere igjen for fingring å slikking. Hun jeg er med nå vil bare ha piv sex, siden er det hun får orgasme av.

Anonymkode: 4c269...5e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

For min del - fordi det kan være veldig godt selv om det ikke blir orgasme av det. Og så gir det en annen nærhet enn bare fingring og slikking. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Har enda ikke møtt en mann som godtar å bare slikke og fingre og ikke noe mer.

Egentlig så gir sex meg ikke all verden, men nå har jeg ikke vært med mange så tror jo at det finnes noen som kan forandre det synet.

Anonymkode: 659a6...f84

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 år og har aldri fått orgasme av bare sex. Faktisk har jeg aldri fått orgasme med en partner i det hele tatt, før jeg var 27 år og ble sammen med min nåværende mann. Jeg får orgasme av onanering, men når vi har sex, må enten han/jeg fingre, eller bruke vibrator. Dette har jeg aldri turt å gjøre før jeg mitt nåværende forhold, aldri følt meg trygg nok til å sørge for egen orgasme under sex, så jeg har vel faket en del orgasmer med tidligere partnere, eller de brydde seg ikke om jeg fikk orgasme i det hele tatt. Jeg får ikke orgasme kun av penetrering. Er det uvanlig?

Er det kun penetrering som defineres som sex? 

Anonymkode: a847a...65b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klitoris er det fysiologiske lystsenteret hos kvinner. Jeg kan få orgasme uten klitorisstimulering, men det tar mye lengre tid, og de blir ikke så kraftige. Jeg vil heller ha 3-4 kraftige orgasmer med kombinasjonen penetrering/klitorisstimulering enn én middels orgasme med kun penetrering for å føle meg «flink» eller hva nå greia er. Og jeg har aldri møtt en mann som ikke har syntes det er sexy at jeg stikker hånda ned mellom beina mine og masserer klitoris under samleie. Det virker som om det foreligger en slags myte om at man ikke er ordentlig kvinne hvis man ikke får orgasme uten klitorisstimulering. Det oppstod antagelig med Freud og hans hypotese om at vaginalorgasmen var en «modnere» orgasme man først kunne få når man hadde blitt en voksen kvinne, mens klitorisorgasme var en infantil orgasme og «mindreverdig». Jeg synes ikke at vi i 2019 kan være bekjent med å nedvurdere kvinners seksualitet på denne måten  

Ja takk, begge deler, sier nå jeg. Kombinasjonen av penetrering og klitorisstimulering gir flere og bedre orgasmer. En finger i rumpa samtidig, en og litt heftig klyping av brystvorter og/eller rumpe gjør det bare enda sterkere, men hey, det er nå bare meg.  ☺️

Anonymkode: 81716...fae

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Fordi det er fantastisk deilig å bli pult skikkelig hardt samtidig som klitoris blir stimulert?

Anonymkode: 81716...fae

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...