AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Har en gutt som begynner i 1. klasse til høsten. Han er meldt opp her vi bor nå, men pga. samlivsbrudd kommer jeg antagelig til å flytte til nabokommunen (fordi jeg jobber der og trives bedre der). Alt vedrørende bruddet er så nytt, så ikke noe er avgjort 100 %. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal gjøre det ang. skolestart dersom vi flytter til ny kommune i f.eks juni/juli? Er det noen på skolekontoret da? Vil jo ikke at han skal gå en måned på skolen her og så bytte skole, så skjønner jo at dette må avklares snart. Lurer bare på hvordan prosessen med å bytte skole fungerer (enda han jo ikke har startet enda...) Anonymkode: aed14...d98
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en gutt som begynner i 1. klasse til høsten. Han er meldt opp her vi bor nå, men pga. samlivsbrudd kommer jeg antagelig til å flytte til nabokommunen (fordi jeg jobber der og trives bedre der). Alt vedrørende bruddet er så nytt, så ikke noe er avgjort 100 %. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal gjøre det ang. skolestart dersom vi flytter til ny kommune i f.eks juni/juli? Er det noen på skolekontoret da? Vil jo ikke at han skal gå en måned på skolen her og så bytte skole, så skjønner jo at dette må avklares snart. Lurer bare på hvordan prosessen med å bytte skole fungerer (enda han jo ikke har startet enda...) Anonymkode: aed14...d98 Noen kommuner er så små at de ikke har folk på jobb hele sommeren, andre har alltid folk på jobb. Dette vet ingen på kg noe om, fordi du ikke opplyser om kommune. Dette er ikke verre enn at du til uken ringer og forhører deg i den nye kommunen om fremgangsmåte. Du er neppe den første med denne typen spørsmål. Barnet bør og få en avklaring i hvor skolen hans er i god tid før skolestart. Anonymkode: c3e53...02f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå