Gå til innhold

Fly i 50 timer- what to do?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal fly i 50 timer i mai, og trenger tips til hva jeg kan gjøre på lange flyturer. 

Musikktips, filmtips, andre aktiviteter ol mottas med takk! Regner med jeg kommer til å sove endel på turen. Har aldri flydd så langt før

Anonymkode: 44c20...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vel ikke fly 50 timer i ett! På en 50 timers tur er det vel noen mellomlandinger? 

På lange flyturer, er det filmtilbud om bord. Alle har sin egen lille skjerm,  og du kan velge filmer etter sin smak.  Du kan også sove,  som du selv sier.  Jeg ville dessuten lastet ned noen lange lydbøker. Da kan du lytte til det også på flyplassene under mellomlandinger.  Litt morsomt å gå rundt se litt på fremmede flyplasser også.  

Pakk  ekstra skift i håndbagasjen,  i tilfelle du søler noe,  eller du får lyst til å freshe deg opp litt.  

God tur!!!

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke 50 timers flyturer...

Hvor skal du?

Anonymkode: 20465...5f0

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du?

Vil tippe det må være 50 timer innkludert tid i transit ved flybytte. Uansett hvor i verden du skal fra Norge vil du uansett nå det på langt under 50 timer total flytid.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du?

Sikkert til månen

Anonymkode: a4115...b9f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen, og takk til den ene personen som ga et seriøst tips.

Jeg sier ikke QT jeg skal fly 50 timer i strekk, men at jeg skal fly 50 timer i mai. Dette er 50 timer kun på flyet, uten mellomlandinger.

Planlagt rute hittil er : Norge-Nederland-Kina-Japan- Australia- USA- Norge 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke QT jeg skal fly 50 timer i strekk, men at jeg skal fly 50 timer i mai. Dette er 50 timer kun på flyet, uten mellomlandinger.

Jeg laster alltid ned filmer/serier på iPad/iPhone i tillegg til bøker på iPhone( bruker ebib) Hvis jeg har det + snacks tilgjengelig, så kan jeg fly så lenge det måtte være. Alltid godt å ha en fuktighetskrem/lebepomade- blir tørr luft ombord. God tur!! 

Anonymkode: cd032...46a

Skrevet

Fyller telefonen med musikk, filmer, serier, spill. Netflix, Spotify har offline mode, evt må du bli pirat. Språk apper med basis utrykk og setninger. Husk øretelefoner, 1-2 batteripakker, ta med lader(er du heldig kan du lade når du mellomlander) 

AnonymBruker
Skrevet

1. Har du nettbrett? Last ned filmer, serier, dokumentarer osv. 

2. Om du fortsatt har nettbrett, finn spill du kan spille i offlinemodus, altså spill du ikke trenger internett til.

3. Ta med noen gode bøker. Om du finner en bok du ikke klarer å legge fra deg som er på la oss si 500 sider, så vil en god del timer gå fort. Snakker av erfaring haha

4. Ta med powerbank til mobil og nettbrett.

5. Ta med fuktighetskrem, håndkrem og wipes slik at du kan vaske deg. Samt antibac. På langdistanse fly 8 timer + ser jeg folk tar ansiktsmaske også, haha! 

6. Eventuelt last ned lydbok om du ikke vil lese bok selv.

7. Ta med strikketøy om du strikker, sudoku bok om du liker det eller kryssord.

8. Ta med en kortstokk eller minispill. Kanskje sidemann kjeder seg og vil spille med deg??? 

9. Ta med garnnøste og se hvor mange meter du fingerhekler på en tur.

Anonymkode: da78c...be9

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk mulighetene for premium økonomi, særlig hvis det er KLM du skal fly med til China. Da du hos KLM for en 6 cm ekstra avstand til setet forran deg, vil kunne være gull verdt på en så lang reise. Og hos KLM koster det ikke all verden heller. Siden det kun er ekstra benplass du får. Ellers har selskaper som Qantas, JAL, ANA, British Airways, Lufthansa SAS og Air France dette og. Men da er det litt mer penger det er snakk om siden premium økonomi da er egen klasse. Men alikevel betraktlig billigere enn business. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Kjetil E angående KLM, spesielt hvis du skal fly med Boeing 777-flyene deres. Da jeg reiste med KLM til Asia i januar hadde jeg vindusplass på rad 10 (fremste seterad på economy comfort) på begge flyvningene. Virkelig godt å kunne strekke ut beina og gå på do uten at sidemannen må reise seg.

En annen ting som jeg anbefaler deg å investere i er hodetelefoner med aktiv støydemping. Gode hodetelefoner koster en del, men er etter min mening verdt hver eneste krone hvis man skal reise langt. 

Anonymkode: f5d6f...382

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme som de andre over her...bok,musikk,gode hodetelefoner ( har Sony wh-h900n, veldig fornøyd og ikke de dyreste😊,litt toalettartikler til å freshe seg opp, ren t-skjorte/trøye og STØTTESTRØMPER, så slipper en hovne ben og minsker faren for blodpropp😊

Anonymkode: db47b...a78

Gjest padawan
Skrevet
På 19.4.2019 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Så du skjønner ikke at dettet er fordelt på flere flyturer?

TS: med powerbank og nedlastede filme / serier kommer du langt. Netflix og Plex gir mulighet fror å laste ned innhold lokalt på nettbrett.

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Jeg flyr veldig mye, og Nintendo Switch er min beste venn. Det finnes så mange forskjellige spill, og hvis man kan lade den på flyet, er det utrolig mye underholdning. Jeg laster også ned flere podcast-serier, Netflix-serier, har et par dataspill på macen, tar med en bok. Powerbank er det også lurt å ha.

Jeg flyr forresten også rundt 50 timer i mai, og dette fungerer perfekt for meg.

Endret av Linaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...