Gå til innhold

Treg og vond mage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter ofte med treg og vond mage, til tross for relativt aktiv livstil. 

Har variert kosthold, og drikker generelt mye vann ila dagen. 

Likevel blir jeg ofte oppblåst/forstoppet. Som om mat ikke vil gå videre fra magen til tarmene, så får endel vondt og sliter med luftsmerter og har ellers hatt hard avføring mye siste årene. Går ikke på do hver dag.. 

Noen med lignenden erfaring som har noen gode råd å komme med? 

Har hatt mye stress i livet siste 1,5 år, men føler ikke helt det er årsaken heller. Selv om det sikkert spiller inn litt.. 

Setter pris på alle råd. 

Anonymkode: f02ea...872

AnonymBruker
Skrevet

Får alltid dette problemet på denne tiden av året. Når det blir varmt i været, får jeg forstoppelse og treg mage. Spiser mye frukt, bær, drikker mye vann og tar avføringsmiddel hver dag. Pluss aktivitet. Det hjelper ihvertfall litt. 

Anonymkode: a19ea...043

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir forstoppet av mye frukt og bær, fiber generelt så må holde fiberinntaket relativt lavt. 

Anonymkode: 112c3...37c

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med forstoppelse, ubehag og vondt i magen selv, har nå hatt det ett år. Sykemeldt pga stress, så regner med at årsaken er noe sammensatt. Har vondt/ubehag/trykk i magesekken hele tiden og er også forstoppet. Så det gjør ganske mye med livskvaliteten min om dagen. Har vært til div utredning, uten funn. Blitt litt bedre siste ukene, har jobbet masse med stressmestring. Med tanke på forstoppelse har fibertilskudd ala Vi-siblin og fiberhusk hjulpet meg. Fåes kjøpt på apoteket. Ellers jobbet med mindfullness øvelser og dyp pust, så tror at det er en av grunnene til at jeg nå føler meg noe bedre. Slike plager er sjeldent noe quicfix, så du må gi det litt tid, uansett hva du velger å forsøke ut. Lykke til.

Anonymkode: 745ab...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...