AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Et aldri så lite luksusproblem, men det har seg slik at ungene får altfor mange påskeegg. De får av min mor, av svigermor og i år fikk de av en tante også. Altså 3 påskeegg hver 😖 Til neste år vil jeg gjerne gi beskjed om at de ikke skal kjøpe påskeegg til de, men jeg vet at særlig svigermor kommer til å reagere kraftig. Hvordan kan jeg formidle dette på en fin, og ikke svigerdatter fra helvete måte? Anonymkode: a66f3...bb2
TinaChristina Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Da tar du litt av hver påskeegg og legger det i ett. Så sparer du resten til lørdager framover, eller spiser det selv. 11
ikkevoksen Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Hvorfor ikke ta imot påskeeggene, men ikke gi de alle på en gang? Gi et for hver lørdag. Trenger ikke være påske bare for å få godteri servert i et plast-egg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, CaramelDevil skrev: Da tar du litt av hver påskeegg og legger det i ett. Så sparer du resten til lørdager framover, eller spiser det selv. Det går jo, men det tar jo vekk litt av gleden med påskeegg da når de får 3 hver. Anonymkode: a66f3...bb2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, ikkevoksen skrev: Hvorfor ikke ta imot påskeeggene, men ikke gi de alle på en gang? Gi et for hver lørdag. Trenger ikke være påske bare for å få godteri servert i et plast-egg. De fikk av min mor på mandag, av tanten igår og av svigermor vet jeg de går i morgen. De gir de jo direkte til ungene, så det blir litt vanskelig å gjemme de unna. Anonymkode: a66f3...bb2 2
ikkevoksen Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fikk av min mor på mandag, av tanten igår og av svigermor vet jeg de går i morgen. De gir de jo direkte til ungene, så det blir litt vanskelig å gjemme de unna. Anonymkode: a66f3...bb2 Da forklarerer du til barnet at karius og baktus kommer til å ødelegge tennene deres om de spiser så mye med en gang og at de kan få det til helgen.
Gjesten Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 Jeg tror bare du må si fra til de det gjelder når neste påske nærmer seg. Si noe sånt som "barna satte veldig stor pris på at de fikk påskeegg av deg i fjor, men det ble litt i overkant med godteri, for de fikk av så mange, så vi foreldre har bestemt at det kun er vi som gir dem påskeegg i år". 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #8 Skrevet 19. april 2019 Sønnen min har gått tre påskeegg å vunnet ett digert som er stappfullt av godteri så ser problemstillingen din. Her vet jeg at besteforeldrene hadde tatt det negativt om de ikke fikk kjøpe påskeegg til småen på 7 år så har ikke hjerte til å si nei til de. Kan heller ta vekk en del å ha til lørdagsgodteri fremover. Anonymkode: 8a5d1...acb 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 29 minutter siden, ikkevoksen skrev: Hvorfor ikke ta imot påskeeggene, men ikke gi de alle på en gang? Gi et for hver lørdag. Trenger ikke være påske bare for å få godteri servert i et plast-egg. Plast? Barna får jo gjerne gavene personlig av besteforeldre da.. Anonymkode: 98e03...da9
Tran09 Skrevet 19. april 2019 #10 Skrevet 19. april 2019 De tåler èn gang i året å spise 3* normal mengde smågodt
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #11 Skrevet 19. april 2019 Blir gaaal av disse hysteriske trådene om godteri til Jul, Påske osv, osv..... Gaahh!! Anonymkode: b82d5...952 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #12 Skrevet 19. april 2019 La nå de rundt få gleden av å glede ungene! Og så kan dere foreldre styre med å la de få noen få biter ut av egget før dere tar vekk og enten gjemmer det til senere, eller hjelper til med å spise det 😉 Ikke lag problemer ut av hyggelige ting! Anonymkode: 777c7...046 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 Din egen mor kan du jo prate med? Hva om du ber henne gi egg noen uker før påske neste år? Anonymkode: 889bc...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 Her får guttungen 4 egg fra forskjellige familiemedlemmer. Han synes det er stor stas å vise frem og spandre godteri fra eggene sine til oss andre når vi skal kose oss på tur, se film osv.På den måten blir det ikke for mye godteri, og vi kjøper ikke inn noe snop utenom. I egget fra meg får han kortstokk, flaxlodd, en liten lego osv. altså ikke noe godteri. Anonymkode: adeba...328
jukkapalme Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 Send påskeeggene til meg du, så skal du få gulrøtter og broccoli i bytte. Med beste hilsen Ronja 1
Sol79 Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Et aldri så lite luksusproblem, men det har seg slik at ungene får altfor mange påskeegg. De får av min mor, av svigermor og i år fikk de av en tante også. Altså 3 påskeegg hver 😖 Til neste år vil jeg gjerne gi beskjed om at de ikke skal kjøpe påskeegg til de, men jeg vet at særlig svigermor kommer til å reagere kraftig. Hvordan kan jeg formidle dette på en fin, og ikke svigerdatter fra helvete måte? Anonymkode: a66f3...bb2 Du kan jo starte med å ta det opp med din egen mor før svigermor om du føler at dette er er stoet problem. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #17 Skrevet 21. april 2019 På 19.4.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev: Blir gaaal av disse hysteriske trådene om godteri til Jul, Påske osv, osv..... Gaahh!! Anonymkode: b82d5...952 Enig med deg, folk må lære seg å slappe av litt. Påsken er til for å chille og spise godterier Neida, men synes det er helt hårreisende at noen vurderer å nekte besteforeldre og kjøpe påskeegg til barnebarna. Hvis det virkelig er snakk om så vanvittige mengder med gotteri så går det jo an å spørre om de kan bytte ut noe av godisen med f.eks fargekritt, ballonger, klistremerker osv. Så lenge det er litt godteri i egget tror jeg de fleste barn synes det er gøy med litt andre ting også Anonymkode: 5268f...4a2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #18 Skrevet 2. mai 2019 Jeg ser ikke helt problemet, om det er mengden godteri så må det være imnenfor å be de holde seg et et av de minste eggene. Jeg fikk alltid 2 påskeegg som barn, og det var stooor stas. Var overhodet ikke noe som ble ødelagt ved dette. Var veldig forskjellig innhold, å veldig spennende å åpne. Jeg hadde nok tålt et tredje også 😅 men jeg fikk aldri de største eggene 😉 Anonymkode: 7bbaa...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå