Gå til innhold

Navn på offentlig instagramkonto. Ville du blitt fonærmet, eller sett humoren i det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du vet instagramkontoene Naa_koser_vi_oss og Badesken? Se for deg noe lignende, bare med skjermbilder av kommentarfeltkrigeres geniale utspill - som hovedsakling består av fordommer og rasisme.

Ville du, som en ikke-kriger, blitt fornærmet om kontoen het "Typisk norsk", eller ville du sett humoren i det? Jeg vet jo at folk blir veldig lett krenket for tiden, og tenker at det er greit å unngå det der det er mulig.

"Norske mobbere" og lignende har også vært tatt til vurdering, men det er kanskje for "alvorlig".

Målet med kontoen er humor, og å le av folks hatfulle ytringer. Baktanken er selvfølgelig politisk motivert, for å gjøre hatefulle ytringer mindre "populære".

Hva kunne eventuelt vært et annet passende navn for en slik type konto?

PS: Jeg har aldri skrevet noe på Kvinneguiden før, men jeg har fått gleden av å lese nok tråder til å skjønne hvordan kulturen her inne er. Jeg vet at det kommer til å komme ufin kritikk, frekke svar og nedlatende kommentarer i denne tråden. Derfor ønsker jeg å minne om at det ikke er det jeg ønsker ;) Jeg vil ha konstruktive tilbakemeldinger angående navn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er morsomt. Norske tilstander hadde vært enda gøyere, men det finnes kanskje fra før.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke morsomt, ville heller kalt det noe ala "kommentarfeltidiotene"  "thetrashawardgoesto" eller lignende

Anonymkode: d3d97...7ac

• Liker 5
Skrevet

Takk for synspunkter! 😄 Det setter jeg pris på! 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke morsomt, ville heller kalt det noe ala "kommentarfeltidiotene"  "thetrashawardgoesto" eller lignende

Jeg synes at det virker litt barnslig. Som om at målgruppen er gutter på 15 år. Men jeg setter likevel stor pris på forslagene og tilbakemeldingen! 😄 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det viser en ekstrem sauementalitet å lage enda en slik konto som forsøker å gjøre seg morsom på andres bekostning. Det er kun tapere som tror at slike kontoer kan være morsomme og gi dem noe status. Typisk sauete mobbementalitet mao.

Har du ikke noe mellom ørene til å finne på noe mer originalt som ikke går på å gjøre narr av og latterliggjøre andre? 

Anonymkode: 3c21d...df5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke morsomt. Ideen kan være god, men du bør ha et navn med litt mer stil slik at du ikke fremstår som en fra samme kategori selv (om enn fra motsatt side,  om du forstår).

Typisk norsk tror jeg fort kan virke mot sin hensikt og du kan risikere å tirre på deg mennesker fra begge "leire ". 

Anonymkode: f5e0c...1d5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn som blir sett på som litt tørr, og gjerne uten humor. Jeg har humor, men jeg liker best når vitsen/humoren kommer som en naturlig følge/et tatt på kornet klimaks av det som leder til poenget. Da er det morsomt. Og sånn generelt at det må være litt sannhet i påstanden. 

Jeg vet ikke om rasistiske ytringer i kommentarfelt på sosialemedier er «Typisk norsk». 

Sånn som denne finske skribenten, husker ikke hva hun heter, skrev om sånn typisk norsk «masse sorg», den traff litt. Jeg har levd lenge nok til å huske at det skjedde ulykker og barn og unge døde, uten at man trengte åpne skoler og Kristine og lokalmiljø til å samle seg etc. 

Om ditt publikum i hovedsak er utlendinger som har større erfaring/opplevd rasisme fra nordmenn så kan det være litt morsomt kanskje? Vet ikke..

Jeg har aldri sett rasistiske kommentarer på Facebook etc., bortsett fra når det er lenket til det i en artikkel eller sånt. 

Jeg har Instagram og det er noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg. På Facebook er det i det minste kommentarer, og mulighet til å kommentere. 

Den første siden du nevnte «nå koser vi oss» er et morsomt/ironisk navn på en slik gruppe du beskriver (jeg kjenner den ikke). Det navnet er tatt, så da må du finne på noe nytt og originalt. Det syntes jeg ikke navnet du foreslo er. 

Lykke til 👍

Anonymkode: 516f3...556

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes "Kommentarfeltkrigerne" har en bra klang? :)

Anonymkode: 2a2dd...59c

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det viser en ekstrem sauementalitet å lage enda en slik konto som forsøker å gjøre seg morsom på andres bekostning. Det er kun tapere som tror at slike kontoer kan være morsomme og gi dem noe status. Typisk sauete mobbementalitet mao.

Har du ikke noe mellom ørene til å finne på noe mer originalt som ikke går på å gjøre narr av og latterliggjøre andre? 

Anonymkode: 3c21d...df5

Tror ikke du leste det siste avsnittet i hovedinnlegget? ;) 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn som blir sett på som litt tørr, og gjerne uten humor. Jeg har humor, men jeg liker best når vitsen/humoren kommer som en naturlig følge/et tatt på kornet klimaks av det som leder til poenget. Da er det morsomt. Og sånn generelt at det må være litt sannhet i påstanden. 

Jeg vet ikke om rasistiske ytringer i kommentarfelt på sosialemedier er «Typisk norsk». 

Sånn som denne finske skribenten, husker ikke hva hun heter, skrev om sånn typisk norsk «masse sorg», den traff litt. Jeg har levd lenge nok til å huske at det skjedde ulykker og barn og unge døde, uten at man trengte åpne skoler og Kristine og lokalmiljø til å samle seg etc. 

Om ditt publikum i hovedsak er utlendinger som har større erfaring/opplevd rasisme fra nordmenn så kan det være litt morsomt kanskje? Vet ikke..

Jeg har aldri sett rasistiske kommentarer på Facebook etc., bortsett fra når det er lenket til det i en artikkel eller sånt. 

Jeg har Instagram og det er noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg. På Facebook er det i det minste kommentarer, og mulighet til å kommentere. 

Den første siden du nevnte «nå koser vi oss» er et morsomt/ironisk navn på en slik gruppe du beskriver (jeg kjenner den ikke). Det navnet er tatt, så da må du finne på noe nytt og originalt. Det syntes jeg ikke navnet du foreslo er. 

Lykke til 👍

Har du aldri sett rasistiske kommentarer i kommentarfeltene på Facebook? Om at muslimer er skyld i Notre Dame-brannen, at Hadija Tajik er en apekatt og lignende? Alle helt vanlige saker blir omvent til en debatt om muslimer og innvandrere.

Det er også muligheten til å kommentere på Instagram, forresten :) 

Anonymkode: f7b4b...063

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes "Kommentarfeltkrigerne" har en bra klang? :)

Anonymkode: 2a2dd...59c

Tja, den er kanskje egentlig ikke så dum? :) Tittelen er ikke litt lang, da?

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke morsomt. Ideen kan være god, men du bør ha et navn med litt mer stil slik at du ikke fremstår som en fra samme kategori selv (om enn fra motsatt side,  om du forstår).

Typisk norsk tror jeg fort kan virke mot sin hensikt og du kan risikere å tirre på deg mennesker fra begge "leire ". 

Anonymkode: f5e0c...1d5

Takk for meningen din : )

Ja, jeg er litt redd for at noen skal føle seg "offended". Det er kanskje mer elever ved "Livets Hard Skole" som holder på sånn, og ikke nordmenn generelt. Jeg ville selv ikke blitt fornærmet, men jeg er fra langt nær representativ! Derfor spør jeg her, og setter pris på at du orker å svare :) 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, HeidiHei said:

Tror ikke du leste det siste avsnittet i hovedinnlegget? ;) 

Men hun er i alle fall skikkelig innmari imot mobbementalitet. Det er bare litt avstand mellom liv og lære enn så lenge :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Likte the trash award goes to! 

Anonymkode: 6bb80...1e4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ville kalt kontoen «Beklager på vegne av..», «kommentarfelt i nød» eller «NM i ytringsfrihet».

Si ifra dersom det blir en konto.

Endret av MadameX
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har du aldri sett rasistiske kommentarer i kommentarfeltene på Facebook? Om at muslimer er skyld i Notre Dame-brannen, at Hadija Tajik er en apekatt og lignende? Alle helt vanlige saker blir omvent til en debatt om muslimer og innvandrere.

Det er også muligheten til å kommentere på Instagram, forresten :) 

Anonymkode: f7b4b...063

Nei, det har jeg ikke.

En Facebook venn fra grunnskolen hadde et eller annet på fransk, og flagg og 💜 NotreDame.

En forelder i klassen hadde noe om denne penge innsamlingen og sultende barn. En annen bekjent jeg av og til treffer hadde også tilsvarende om disse superrike. 

De to siste fikk begge mange likes og tårer, og mange som sa seg enig. Ikke en eneste gang har jeg sett det du snakker om. Verken om NotreDame  eller annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Så alle som er imot å rasere europa med masseinnvandring er «rasister» og har fordommer??

Anonymkode: 8be85...9c8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så alle som er imot å rasere europa med masseinnvandring er «rasister» og har fordommer??

Anonymkode: 8be85...9c8

Du glemte nazist der. Vi er det også tydeligvis...

Anonymkode: b6354...9f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke offended av det, er ikke norsk. Men ser ikke humoren i å kalle det typisk norsk, da det ikke er noe som er typisk norsk. Du klarer å finne på noe bedre. 

Anonymkode: 56ba9...52c

• Liker 5
Gjest NotYou
Skrevet

Si fra hvis kontoen kommer :) Du finner nok mye på tv2’s kommentarfelt :ler: Mye «livets harde skole» der altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...