HeidiHei Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Du vet instagramkontoene Naa_koser_vi_oss og Badesken? Se for deg noe lignende, bare med skjermbilder av kommentarfeltkrigeres geniale utspill - som hovedsakling består av fordommer og rasisme. Ville du, som en ikke-kriger, blitt fornærmet om kontoen het "Typisk norsk", eller ville du sett humoren i det? Jeg vet jo at folk blir veldig lett krenket for tiden, og tenker at det er greit å unngå det der det er mulig. "Norske mobbere" og lignende har også vært tatt til vurdering, men det er kanskje for "alvorlig". Målet med kontoen er humor, og å le av folks hatfulle ytringer. Baktanken er selvfølgelig politisk motivert, for å gjøre hatefulle ytringer mindre "populære". Hva kunne eventuelt vært et annet passende navn for en slik type konto? PS: Jeg har aldri skrevet noe på Kvinneguiden før, men jeg har fått gleden av å lese nok tråder til å skjønne hvordan kulturen her inne er. Jeg vet at det kommer til å komme ufin kritikk, frekke svar og nedlatende kommentarer i denne tråden. Derfor ønsker jeg å minne om at det ikke er det jeg ønsker Jeg vil ha konstruktive tilbakemeldinger angående navn.
Gjest hind Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Jeg synes det er morsomt. Norske tilstander hadde vært enda gøyere, men det finnes kanskje fra før.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Ikke morsomt, ville heller kalt det noe ala "kommentarfeltidiotene" "thetrashawardgoesto" eller lignende Anonymkode: d3d97...7ac 5
HeidiHei Skrevet 19. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2019 Takk for synspunkter! 😄 Det setter jeg pris på!
HeidiHei Skrevet 19. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke morsomt, ville heller kalt det noe ala "kommentarfeltidiotene" "thetrashawardgoesto" eller lignende Anonymkode: d3d97...7ac Jeg synes at det virker litt barnslig. Som om at målgruppen er gutter på 15 år. Men jeg setter likevel stor pris på forslagene og tilbakemeldingen! 😄 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 Jeg syns det viser en ekstrem sauementalitet å lage enda en slik konto som forsøker å gjøre seg morsom på andres bekostning. Det er kun tapere som tror at slike kontoer kan være morsomme og gi dem noe status. Typisk sauete mobbementalitet mao. Har du ikke noe mellom ørene til å finne på noe mer originalt som ikke går på å gjøre narr av og latterliggjøre andre? Anonymkode: 3c21d...df5 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 Ikke morsomt. Ideen kan være god, men du bør ha et navn med litt mer stil slik at du ikke fremstår som en fra samme kategori selv (om enn fra motsatt side, om du forstår). Typisk norsk tror jeg fort kan virke mot sin hensikt og du kan risikere å tirre på deg mennesker fra begge "leire ". Anonymkode: f5e0c...1d5 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #8 Skrevet 19. april 2019 Jeg er en sånn som blir sett på som litt tørr, og gjerne uten humor. Jeg har humor, men jeg liker best når vitsen/humoren kommer som en naturlig følge/et tatt på kornet klimaks av det som leder til poenget. Da er det morsomt. Og sånn generelt at det må være litt sannhet i påstanden. Jeg vet ikke om rasistiske ytringer i kommentarfelt på sosialemedier er «Typisk norsk». Sånn som denne finske skribenten, husker ikke hva hun heter, skrev om sånn typisk norsk «masse sorg», den traff litt. Jeg har levd lenge nok til å huske at det skjedde ulykker og barn og unge døde, uten at man trengte åpne skoler og Kristine og lokalmiljø til å samle seg etc. Om ditt publikum i hovedsak er utlendinger som har større erfaring/opplevd rasisme fra nordmenn så kan det være litt morsomt kanskje? Vet ikke.. Jeg har aldri sett rasistiske kommentarer på Facebook etc., bortsett fra når det er lenket til det i en artikkel eller sånt. Jeg har Instagram og det er noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg. På Facebook er det i det minste kommentarer, og mulighet til å kommentere. Den første siden du nevnte «nå koser vi oss» er et morsomt/ironisk navn på en slik gruppe du beskriver (jeg kjenner den ikke). Det navnet er tatt, så da må du finne på noe nytt og originalt. Det syntes jeg ikke navnet du foreslo er. Lykke til 👍 Anonymkode: 516f3...556 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 Jeg synes "Kommentarfeltkrigerne" har en bra klang? Anonymkode: 2a2dd...59c 3
HeidiHei Skrevet 19. april 2019 Forfatter #10 Skrevet 19. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det viser en ekstrem sauementalitet å lage enda en slik konto som forsøker å gjøre seg morsom på andres bekostning. Det er kun tapere som tror at slike kontoer kan være morsomme og gi dem noe status. Typisk sauete mobbementalitet mao. Har du ikke noe mellom ørene til å finne på noe mer originalt som ikke går på å gjøre narr av og latterliggjøre andre? Anonymkode: 3c21d...df5 Tror ikke du leste det siste avsnittet i hovedinnlegget?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #11 Skrevet 19. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en sånn som blir sett på som litt tørr, og gjerne uten humor. Jeg har humor, men jeg liker best når vitsen/humoren kommer som en naturlig følge/et tatt på kornet klimaks av det som leder til poenget. Da er det morsomt. Og sånn generelt at det må være litt sannhet i påstanden. Jeg vet ikke om rasistiske ytringer i kommentarfelt på sosialemedier er «Typisk norsk». Sånn som denne finske skribenten, husker ikke hva hun heter, skrev om sånn typisk norsk «masse sorg», den traff litt. Jeg har levd lenge nok til å huske at det skjedde ulykker og barn og unge døde, uten at man trengte åpne skoler og Kristine og lokalmiljø til å samle seg etc. Om ditt publikum i hovedsak er utlendinger som har større erfaring/opplevd rasisme fra nordmenn så kan det være litt morsomt kanskje? Vet ikke.. Jeg har aldri sett rasistiske kommentarer på Facebook etc., bortsett fra når det er lenket til det i en artikkel eller sånt. Jeg har Instagram og det er noe av det kjedeligste jeg kan forestille meg. På Facebook er det i det minste kommentarer, og mulighet til å kommentere. Den første siden du nevnte «nå koser vi oss» er et morsomt/ironisk navn på en slik gruppe du beskriver (jeg kjenner den ikke). Det navnet er tatt, så da må du finne på noe nytt og originalt. Det syntes jeg ikke navnet du foreslo er. Lykke til 👍 Anonymkode: 516f3...556 Har du aldri sett rasistiske kommentarer i kommentarfeltene på Facebook? Om at muslimer er skyld i Notre Dame-brannen, at Hadija Tajik er en apekatt og lignende? Alle helt vanlige saker blir omvent til en debatt om muslimer og innvandrere. Det er også muligheten til å kommentere på Instagram, forresten Anonymkode: f7b4b...063 5
HeidiHei Skrevet 19. april 2019 Forfatter #12 Skrevet 19. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes "Kommentarfeltkrigerne" har en bra klang? Anonymkode: 2a2dd...59c Tja, den er kanskje egentlig ikke så dum? Tittelen er ikke litt lang, da? 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke morsomt. Ideen kan være god, men du bør ha et navn med litt mer stil slik at du ikke fremstår som en fra samme kategori selv (om enn fra motsatt side, om du forstår). Typisk norsk tror jeg fort kan virke mot sin hensikt og du kan risikere å tirre på deg mennesker fra begge "leire ". Anonymkode: f5e0c...1d5 Takk for meningen din : ) Ja, jeg er litt redd for at noen skal føle seg "offended". Det er kanskje mer elever ved "Livets Hard Skole" som holder på sånn, og ikke nordmenn generelt. Jeg ville selv ikke blitt fornærmet, men jeg er fra langt nær representativ! Derfor spør jeg her, og setter pris på at du orker å svare 1
Gjest hind Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 33 minutter siden, HeidiHei said: Tror ikke du leste det siste avsnittet i hovedinnlegget? Men hun er i alle fall skikkelig innmari imot mobbementalitet. Det er bare litt avstand mellom liv og lære enn så lenge
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke morsomt, ville heller kalt det noe ala "kommentarfeltidiotene" "thetrashawardgoesto" eller lignende Anonymkode: d3d97...7ac Likte the trash award goes to! Anonymkode: 6bb80...1e4 1
MadameX Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 (endret) Ville kalt kontoen «Beklager på vegne av..», «kommentarfelt i nød» eller «NM i ytringsfrihet». Si ifra dersom det blir en konto. Endret 19. april 2019 av MadameX 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du aldri sett rasistiske kommentarer i kommentarfeltene på Facebook? Om at muslimer er skyld i Notre Dame-brannen, at Hadija Tajik er en apekatt og lignende? Alle helt vanlige saker blir omvent til en debatt om muslimer og innvandrere. Det er også muligheten til å kommentere på Instagram, forresten Anonymkode: f7b4b...063 Nei, det har jeg ikke. En Facebook venn fra grunnskolen hadde et eller annet på fransk, og flagg og 💜 NotreDame. En forelder i klassen hadde noe om denne penge innsamlingen og sultende barn. En annen bekjent jeg av og til treffer hadde også tilsvarende om disse superrike. De to siste fikk begge mange likes og tårer, og mange som sa seg enig. Ikke en eneste gang har jeg sett det du snakker om. Verken om NotreDame eller annet. Anonymkode: 516f3...556
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #17 Skrevet 19. april 2019 Så alle som er imot å rasere europa med masseinnvandring er «rasister» og har fordommer?? Anonymkode: 8be85...9c8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #18 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så alle som er imot å rasere europa med masseinnvandring er «rasister» og har fordommer?? Anonymkode: 8be85...9c8 Du glemte nazist der. Vi er det også tydeligvis... Anonymkode: b6354...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #19 Skrevet 20. april 2019 Blir ikke offended av det, er ikke norsk. Men ser ikke humoren i å kalle det typisk norsk, da det ikke er noe som er typisk norsk. Du klarer å finne på noe bedre. Anonymkode: 56ba9...52c 5
Gjest NotYou Skrevet 20. april 2019 #20 Skrevet 20. april 2019 Si fra hvis kontoen kommer Du finner nok mye på tv2’s kommentarfelt Mye «livets harde skole» der altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå