Gå til innhold

Bikka tl naboen bjeffer hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest nyherinne
Skrevet

Vår nabo har en rottwailer og en buehund, og de bjeffer hele tiden, det er ikke tull en gang, det eneste det er stille er etter 11 på kvelden og frem til 0800, ellers kan vi knapt bevege oss ute, det er blitt den store snakkis her hos oss naboer. Hvor mye skal vi tåle liksom, eieren skjønner ikke at nok er nok tydligvis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start med å ta en prat med naboen om dette. Hvis det ikke hjelper, meld fra til Mattilsynet. Hundene har det heller ikke bra om de står og bjeffer hele dagen.

• Liker 4
Skrevet
På 19.4.2019 den 17.39, nyherinne skrev:

det er blitt den store snakkis her hos oss naboer

Typisk norsk å snakke med alle andre enn den det gjelder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 19.4.2019 den 17.39, nyherinne skrev:

Vår nabo har en rottwailer og en buehund, og de bjeffer hele tiden, det er ikke tull en gang, det eneste det er stille er etter 11 på kvelden og frem til 0800, ellers kan vi knapt bevege oss ute, det er blitt den store snakkis her hos oss naboer. Hvor mye skal vi tåle liksom, eieren skjønner ikke at nok er nok tydligvis

Ehh, men hundeeieren gidder ingen å snakke med?

Anonymkode: 13d06...6b6

• Liker 5
Gjest nyherinne
Skrevet
På 21.4.2019 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Jo da, vi er jo ikke idioter, men det er nyttesløst å prate med eieren

AnonymBruker
Skrevet
På 21.4.2019 den 11.49, AnonymBruker skrev:

Tenker at det går an å omformulere dette svaret. Hva med å skrive «hei Ts, har du forsøkt å ta det opp med naboen din?». 

Litt godhet nå og da gjør faktisk godt! Prøv det neste gang!

Anonymkode: 4ddba...731

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det går an å omformulere dette svaret. Hva med å skrive «hei Ts, har du forsøkt å ta det opp med naboen din?». 

Litt godhet nå og da gjør faktisk godt! Prøv det neste gang!

Når ikke TS får med såpass relevant informasjon går man ut i fra at det ikke er forsøkt mtp at det nevnes at det er blitt en «snakkis» blant naboene.

Anonymkode: 0fd82...604

Gjest nyherinne
Skrevet

Når ikke TS får med såpass relevant informasjon går man ut i fra at det ikke er forsøkt mtp at det nevnes at det er blitt en «snakkis» blant naboene.

Hei AB! Tror du jeg hadde laget en sånn post hvis naboen hadde forstått problemet. Fordi han ikke bryr seg så tenkte jeg å få noen råd her. 

Skrevet

Med andre ord så står hundene alene ute i bånd hele dagen og bjeffer? Eieren vil ikke gjøre noe med situasjonen? Da hadde jeg tatt en telefon til Mattilsynet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det som er relevant for deg er ikke nødvendigvis det for andre eller hva? Så da er det vel heller mer unødvendig å komme med en sånn kommentar til Ts! 

Du kan jo heller tenke at det er en grunn til at Ts opprettet denne tråden. For å be om råd! Ikke for å be om ufine kommentarer! 

Skrevet

Mener du at hundene står ute hele dagen i hagen og bjeffer på alt de ser bevege seg? 

Tror jeg hadde tørna gæern. Hater hundegneldring og bjeffing.

Har hund selv, og det verste med å ha hund er altså bjeffingen. Før da vi bodde i rekkehus med hage, kunne jeg knapt ha hunden ute for da bare bjeffet den på noe. Alltid en eller annen greie å bjeffe på, om det var folk eller hund som gikk forbi. Så da ble hunden tatt inn i huset med en gang den ga lyd fra seg, konsekvent. Skulle tro bikkja lærte til slutt, at "bjeffer jeg, må jeg gå inn". Neida. Fortsatte like fullt. Så det ble mindre og mindre utetid i hagen på dyret.

Kan dere klage til politiet? Be dem avlegge naboen et besøk, og si i fra at nabolaget lider under bråket fra hundene, så ta de inn?

• Liker 1
Gjest nyherinne
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Mener du at hundene står ute hele dagen i hagen og bjeffer på alt de ser bevege seg?  Jepp.

Tror jeg hadde tørna gæern. Hater hundegneldring og bjeffing.

Har hund selv, og det verste med å ha hund er altså bjeffingen. Før da vi bodde i rekkehus med hage, kunne jeg knapt ha hunden ute for da bare bjeffet den på noe. Alltid en eller annen greie å bjeffe på, om det var folk eller hund som gikk forbi. Så da ble hunden tatt inn i huset med en gang den ga lyd fra seg, konsekvent. Skulle tro bikkja lærte til slutt, at "bjeffer jeg, må jeg gå inn". Neida. Fortsatte like fullt. Så det ble mindre og mindre utetid i hagen på dyret.

Kan dere klage til politiet? Be dem avlegge naboen et besøk, og si i fra at nabolaget lider under bråket fra hundene, så ta de inn?

Politiet var der men da var det seff stille, så det var lite vits.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, nyherinne skrev:

Politiet var der men da var det seff stille, så det var lite vits.

Ring igjen. Klag! Ikke la dem få fred, når de ikke lar andre få fred, skal ikke de ha det heller! Send politiet på døra på nytt.

Endret av Million
Skrevet

Ring heller Mattilsynet, politet har bedre ting å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...