AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Min stemor har lav inntekt, men har likevel eget hus, en hytte og en nyere bil. Om hun betaler noe på lånet til hennes og min fars felles hus er jeg usikker på da han eide huset før hun kom inn i bildet, men jeg tviler på at hun gjør det. Hver gang vi er ute sammen betaler min far for ting hun finner som hun vil ha og hver gang huset eller hytten har blitt pusset opp har min far betalt for materiellet som trengs og gjort arbeidet. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha råd til både å betale lån på eget hus og hytte samtidig som hun har råd til en forholdsvis dyr bil med lav inntekt uten at min far hjelper til økonomisk? Noen som kan noe om dette? Jeg har på følelsen at hun lyver om hvor dårlig råd hun har. Anonymkode: 0d55f...b17
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 ... og så? Hun gjør sikkert veldig mye annet. Husarbeidet, matlaging, tar seg av barn. Om din far velger å bruke penger på å hjelpe henne er da hans sak? Anonymkode: 44b5b...e08 8
Million Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Kanskje din far rett og slett vil forsørge sin kone så mye han kan? I mange ekteskap er det sånn. Ikke i mitt, men i en del andres, ja. Hvilken ordning de to har seg i mellom vet jo ikke du. Enten må du snakke med faren din, og si rett ut at du er redd han blir lurt økonomisk, eller så må du bare la det ligge og konsentrere deg om annet. Er du redd han øser ut og bruker opp eventuell arv til deg? Er de gift? 9
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... og så? Hun gjør sikkert veldig mye annet. Husarbeidet, matlaging, tar seg av barn. Om din far velger å bruke penger på å hjelpe henne er da hans sak? Anonymkode: 44b5b...e08 Selvfølgelig er det hans sak da det er hans penger. Problemet mitt er at om det er slik jeg tror så lyver hun stadig om hvor dårlig råd hun har... Anonymkode: 0d55f...b17
Gjest theTitanic Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min stemor har lav inntekt, men har likevel eget hus, en hytte og en nyere bil. Om hun betaler noe på lånet til hennes og min fars felles hus er jeg usikker på da han eide huset før hun kom inn i bildet, men jeg tviler på at hun gjør det. Hver gang vi er ute sammen betaler min far for ting hun finner som hun vil ha og hver gang huset eller hytten har blitt pusset opp har min far betalt for materiellet som trengs og gjort arbeidet. Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ha råd til både å betale lån på eget hus og hytte samtidig som hun har råd til en forholdsvis dyr bil med lav inntekt uten at min far hjelper til økonomisk? Noen som kan noe om dette? Jeg har på følelsen at hun lyver om hvor dårlig råd hun har. Anonymkode: 0d55f...b17 Du kunne passe dine egne saker syntes nå jeg. Flau på dine vegne
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, Million skrev: Kanskje din far rett og slett vil forsørge sin kone så mye han kan? I mange ekteskap er det sånn. Ikke i mitt, men i en del andres, ja. Hvilken ordning de to har seg i mellom vet jo ikke du. Enten må du snakke med faren din, og si rett ut at du er redd han blir lurt økonomisk, eller så må du bare la det ligge og konsentrere deg om annet. Er du redd han øser ut og bruker opp eventuell arv til deg? Er de gift? Det er ikke min eventuelle arv jeg er redd for da jeg har den oppfatningen at jeg ønsker at han skal bruke pengene sine på det han selv ønsker om så han velger å bruke opp alt. Det jeg har problemer med er at hun lyver. De er gift. Anonymkode: 0d55f...b17
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, theTitanic skrev: Du kunne passe dine egne saker syntes nå jeg. Flau på dine vegne Hvorfor flau? Anonymkode: 0d55f...b17 1
GammelKaktus Skrevet 19. april 2019 #8 Skrevet 19. april 2019 Så lenge faren din ikke er kognitivt svekket så ser jeg ikke helt hvorfor dette er noe du skal legge deg opp i? Hvordan to voksne mennesker velger å ordne økonomien må jo nesten være opp til de, er ikke alltid ting er som de ser ut. 2
Million Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke min eventuelle arv jeg er redd for da jeg har den oppfatningen at jeg ønsker at han skal bruke pengene sine på det han selv ønsker om så han velger å bruke opp alt. Det jeg har problemer med er at hun lyver. De er gift. Anonymkode: 0d55f...b17 Men hvordan vet du at hun lyver da? Hvordan vet du at hun får penger fordi din far på noe vis føres bak lyset av henne? Kan du gi eksempler på løgner du har tatt henne i? Og som faren din 100% ikke vet.
Gjest theTitanic Skrevet 19. april 2019 #10 Skrevet 19. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor flau? Anonymkode: 0d55f...b17 For at du legger deg i andres saker på den måten. De er gift og fører selvangivelser sammen så han må vite årsinntekten hennes.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #12 Skrevet 19. april 2019 Men det er da virkelig fullt ut opp til din far hva han vil bruke sine penger på... - donere til røde kors - gi al til dyrebeskyttelsen - dele pengene med sin kone Og hva så om han blir lurt? Han er lykkelig. Arv er en bonus. Men virkelig ingenting man har rett på. Så, ærlig talt, skjerp deg. Anonymkode: d2517...e88 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 Du må ikke stiĺle slike spørsmål her..... Du får bare dritt tilbake.... Folk her forstår ikke at barn kan bekymre seg uten å være grisk.... Anonymkode: 9591a...222 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 Dette blir for dumt Hva så om hun lyver, eller pynter på sannheten. Tror du faren din ikke er i stand til å se om hun lyver eller ikke? Anonymkode: 7113f...33b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 Han har jo rett til å bruke pengene sine som han vil. Sånn som du skriver, skulle man tro han snart lå i graven, og du var redd for å ikke få arv. Anonymkode: 77eab...000
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #16 Skrevet 20. april 2019 Jeg skjønner TS jeg. Det er ikke arven men det at hun er redd faren blir utnyttet. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du tror stemoren din lyver når du vet hun har lav inntekt? Hva jobber hun som? Bilen kan hun ha kjøpt med forbrukslån.. Hytten kan være arvet? Og ifh huset kan det være faren din lar henne betale en symbolsk husleie som ikke er så høyt som lånet? Anonymkode: 13c5a...cbb 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #17 Skrevet 20. april 2019 Du må jo tro at din far er idiot. At han ikke vet om hennes inntekt eller utgifter. Det er sannsynligvis mye enklere. De har felles økonomi - og det har du ingenting med. Anonymkode: 27354...6ea
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #18 Skrevet 20. april 2019 For noen uspiselige svar du har fått her. Gå inn på skatteetaten sine sider, gjerne få en venninne til å gjøre det siden navnet blir tilgjengelig for den du søker opp, og sjekk hun på skattelistene. Hvor mye tjener hun, hva har hun i formue. Har hun en inntekt på 300 000 og kjører rundt i en bil til 900 000 så skjønner du jo at din far må ha bidratt. Du kan jo og snakke med din far om det, men gjerne snik det inn i samtalen på en måte der du kan fremstå som nyskjerrig og ikke konfronterende. Anonymkode: 7b954...17e 4
Vox_populi Skrevet 20. april 2019 #19 Skrevet 20. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet mitt er at om det er slik jeg tror så lyver hun stadig om hvor dårlig råd hun har... På hvilken måte er det DITT problem at hun lyver? Blir du forledet til å gi henne penger på falskt grunnlag? – Trodde ikke det, nei!
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #20 Skrevet 20. april 2019 Kjære deg, TS, du sier de to er gift. Da liknes de sammen (som ektepar). Ja, det kan godt tenkes at din far er veldig gavmild overfor sin nåværende kone. Det er godt mulig han bidrar mye i forhold til hennes hus, og det kan godt tenkes han har bidratt til at hun kjører den bilen hun gjør. Det er mulig at hun legger litt andre føringer i ordenen når hun sier at hun ikke har råd, eller er nesten blakk. Folk er så ulike der. Vi kjenner vel alle en av dem som sier de er blakke når de har en månedslønn på konto Kan du, på en ikke anklagende måte, snakke med din far om det du lurer på? Anonymkode: ba92f...83c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå