Gå til innhold

Vil ikke ha nabobarna hos oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ganske nylig flyttet i et hus med basseng ute. Vi har ingen barn selv, men nabobarna vil allikevel henge her, noe vi ikke er altfor happy for. Vi holder på å pusse opp, så i hagen er det masse planker og spiker små barn kan skade seg på. Og vi er ikke så interessert i å være barnevakt heller. Snart skal bassenget fylles, og merker allerede at jeg tenker det blir vanskelig å si at de ikke får bade her. For jeg er ganske sikker på det spørsmålet kommer. De fikk bade her før med barna som bodde her den gang. Ingen av oss er flinke til å si nei, og vi vil ikke være de kjipe nye naboene heller. Hva skal vi gjøre? Er vi kjipe? Vi drømmer om å slappe av å nyte livet på vår egen terasse uten mas. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, rosaprosa skrev:

Vi har ganske nylig flyttet i et hus med basseng ute. Vi har ingen barn selv, men nabobarna vil allikevel henge her, noe vi ikke er altfor happy for. Vi holder på å pusse opp, så i hagen er det masse planker og spiker små barn kan skade seg på. Og vi er ikke så interessert i å være barnevakt heller. Snart skal bassenget fylles, og merker allerede at jeg tenker det blir vanskelig å si at de ikke får bade her. For jeg er ganske sikker på det spørsmålet kommer. De fikk bade her før med barna som bodde her den gang. Ingen av oss er flinke til å si nei, og vi vil ikke være de kjipe nye naboene heller. Hva skal vi gjøre? Er vi kjipe? Vi drømmer om å slappe av å nyte livet på vår egen terasse uten mas. 

Så lås porten og skaff deg vaktbikkje. 

Privat område er privat, du må da for søren klare å være voksen nok til å gi beksjed om at du ikke vil ha andres barn på din eiendom, når du er gammel nok til å eie eiendom. 

Basseng skal i tillegg siktes forsvarlig, når bassenget ikke er i bruk.

Hva vi du at vi skal gjøre? Jage ungene ut av din eiendom via kvinneguiden? 

Anonymkode: d42b7...098

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Har dere muligheten til å sette opp gjerde?

Dere er IKKE kjipe! Dere har jo faktisk ansvar for det som skjer i deres hage!

(Man er ansvarlig som trampoline-eier, så antar det blir det samme med basseng)

Hadde sagt fra til alle naboene, skriftlig, at dere ikke ønsker å være kjipe, men dere ønsker å ha bassenget deres i fred! Kort sagt: bading forbudt!

Vær kjempetydelig!

Dere er absolutt ikke pliktige til å dele, og det er såvisst ikke deres problem at andre ikke har svømmebasseng!

Vil de at ungene skal bade, kan de ta de med i svømmehallen, slik alle andre må...

Anonymkode: 52d31...381

• Liker 46
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lås porten og skaff deg vaktbikkje. 

Privat område er privat, du må da for søren klare å være voksen nok til å gi beksjed om at du ikke vil ha andres barn på din eiendom, når du er gammel nok til å eie eiendom. 

Basseng skal i tillegg siktes forsvarlig, når bassenget ikke er i bruk.

Hva vi du at vi skal gjøre? Jage ungene ut av din eiendom via kvinneguiden? 

Anonymkode: d42b7...098

Bassenget er sikret når det ikke er i bruk. 

Nei jeg ville bare høre om noen hadde vært i liknende situasjon. Og om det er innafor å si at vi ikke ønsker barn uten oppsyn hos oss. 

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere muligheten til å sette opp gjerde?

Dere er IKKE kjipe! Dere har jo faktisk ansvar for det som skjer i deres hage!

(Man er ansvarlig som trampoline-eier, så antar det blir det samme med basseng)

Hadde sagt fra til alle naboene, skriftlig, at dere ikke ønsker å være kjipe, men dere ønsker å ha bassenget deres i fred! Kort sagt: bading forbudt!

Vær kjempetydelig!

Dere er absolutt ikke pliktige til å dele, og det er såvisst ikke deres problem at andre ikke har svømmebasseng!

Vil de at ungene skal bade, kan de ta de med i svømmehallen, slik alle andre må...

Anonymkode: 52d31...381

Takk for svar:) 

Bassenget er sikret når det ikke er i bruk så det er jo greit. 

Du har rett, ikke vårt problem at de ikke har svømmebasseng:) 

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, rosaprosa skrev:

Nei jeg ville bare høre om noen hadde vært i liknende situasjon. Og om det er innafor å si at vi ikke ønsker barn uten oppsyn hos oss. 

Det er helt innafor! Vi måtte si det samme til naboene her da vi flyttet inn og de hadde barn, men ikke vi. Det gikk bra det og vi har et godt forhold til alle i dag. Det vi erfarte er at vi var tydelige fra dag 1. Noen naboer lenger bort var veldig forsiktige og de brukte hele sommeren på å jage unger bort fra basseng og trampoline. Så mitt råd er: Vær tydelig! Si at du forstår at de kunne vøre her før, men den regelen gjelder ikke lenger. 

• Liker 22
Skrevet

Vær tydelig men høflig fra dag 1. Dere er ikke nabolagets gratis ferie-barnevakt. Normalt utviklede mennesker forstår og respekterer dette. Noen vil ikkert prøve seg men da er det bare å vise de bort med en gang uten å innlede noen diskusjon. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, rosaprosa skrev:

Selvfølgelig er det innafor å ikke ønske andre på eiendommen. Men lag grenser med en gang. Å ikke godta diskusjoner, nei er nei.

Anonymkode: 8123b...1cf

• Liker 9
Skrevet

Jeg trodde det var påbudt med gjerde hvis man har vann (dam, basseng etc) i hagen jeg. Er ihvertfall effektivt. Tenk hvis et barn skulle drukne i bassenget! 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Meadow skrev:

Tenk hvis et barn skulle drukne i bassenget! 

Nettopp derfor kan man ikke ha barn ved bassenget uten oppsyn. Men noen foreldre er så desperate etter ungefri at de tar sjansen. 

• Liker 8
Skrevet
54 minutter siden, K1970 skrev:

Det er helt innafor! Vi måtte si det samme til naboene her da vi flyttet inn og de hadde barn, men ikke vi. Det gikk bra det og vi har et godt forhold til alle i dag. Det vi erfarte er at vi var tydelige fra dag 1. Noen naboer lenger bort var veldig forsiktige og de brukte hele sommeren på å jage unger bort fra basseng og trampoline. Så mitt råd er: Vær tydelig! Si at du forstår at de kunne vøre her før, men den regelen gjelder ikke lenger. 

Det høres lurt ut. Må være tydelig neste gang de er her før det er "for sent". Takk for det:) 

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, Meadow skrev:

Jeg trodde det var påbudt med gjerde hvis man har vann (dam, basseng etc) i hagen jeg. Er ihvertfall effektivt. Tenk hvis et barn skulle drukne i bassenget! 

Vi har det! Glasstak over hele som kan låses. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, rosaprosa skrev:

Selvfølgelig er det det. For en tafatt innstilling.

Anonymkode: 37602...445

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det. For en tafatt innstilling.

Anonymkode: 37602...445

Så hyggelig du var da. Gjemt bak anonym bruker. Skikkelig tøff du! 

• Liker 18
Skrevet

Hva gjør du om vi på KG sier det er helt uhørt at barna ikke får bruke eiendommen og bassenget?

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde samme problemet der vi bodde før.  Vi hadde egne barn,  og nabolaget syntes det var greit at de bare kunne sende barna til oss,  slik at de voksne kunne vaske eller handle.  Ble så lei av det! Vi ville da søren ikke være barnevakter for hele nabolaget! Etter hvert sa vi fra,  at vi ikke ønsket ansvaret for barna deres,  da jo det betydde at vi måtte sitte å passe på,  så ingen druknet.  Heldigvis viste naboene forståelse for det når vi forklarte det.  

Ts: Sett grenser helt fra begynnelsen.  Si at dere ikke ønsker det ansvaret det medfører å passe naboens barn.  Og si at siden dere er barnløse selv,  ønsker dere ikke at hagen deres skal være nabolagets lekeplass.  

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Like greit å si fra med en gang så man unngår slike tilstander 

POOL-700316.jpg

Anonymkode: 0d419...d81

• Liker 15
Skrevet

Enkleste er jo bare å gi beskjed om at det er uaktuelt at noen andre enn dere og eventuelt deres besøkende skal bade der. Er ikke verre, man kommer langt med å si nei. :) Ikke trenger du å være overhyggelig eller unnskyldene når du sier nei heller, det er da selvsagt at at barna i nabolaget ikke skal henge i deres hage, spiller ingen rolle hvordan det var før. Det burde jo foreldrene til barna forklart dem og, men det er jo en annen sak.

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, The Kitten skrev:

barn uten oppsyn hos oss. 

Hva gjør du om vi på KG sier det er helt uhørt at barna ikke får bruke eiendommen og bassenget?

Jeg hadde vel ikke forventet at noen skulle si det...

Var mer ute etter hvordan jeg går frem. Jeg Syntes det er vanskelig å være streng mot andres barn. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, rosaprosa skrev:

Jeg hadde vel ikke forventet at noen skulle si det...

Var mer ute etter hvordan jeg går frem. Jeg Syntes det er vanskelig å være streng mot andres barn. 

Du er da ikke streng med andres barn fordi du gir de beskjed om å holde seg ute av din hage. Barn har ikke vondt av å få beskjed om at man ikke går inn på andres eiendom uten tillatelse.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...