AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Omg. Tidenes teiteste tråd. Noensinne. Gratulerer. Anonymkode: 2791e...b90 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Og hva er vi hvis vi ikke er norsk? Veldig vanskelig å plassere dere. En god miks av diverse kulturer. Vanskelig å si det. Brautinga er litt italiensk, rullingen på r’ene blir vel litt arabisk, så det er nok en god blanding der altså. Anonymkode: 5b0a2...12b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Omg. Tidenes teiteste tråd. Noensinne. Gratulerer. Anonymkode: 2791e...b90 Du behøver ikke henge deg på’n. Fritt for å move on her altså. Anonymkode: 5b0a2...12b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Veldig vanskelig å plassere dere. En god miks av diverse kulturer. Vanskelig å si det. Brautinga er litt italiensk, rullingen på r’ene blir vel litt arabisk, så det er nok en god blanding der altså. Anonymkode: 5b0a2...12b Bergensere og andre vestlendinger ruller ikke på r-ene, de skarrer. Og det kommer ikke fra arabisk, men fra fransk. Anonymkode: ee6b5...f74 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig vanskelig å plassere dere. En god miks av diverse kulturer. Vanskelig å si det. Brautinga er litt italiensk, rullingen på r’ene blir vel litt arabisk, så det er nok en god blanding der altså. Anonymkode: 5b0a2...12b Rulling på r,en? De skarrer på r,en. Anonymkode: a67ed...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bergensere og andre vestlendinger ruller ikke på r-ene, de skarrer. Og det kommer ikke fra arabisk, men fra fransk. Anonymkode: ee6b5...f74 Ja. Vet det. Nå pålegger du deg selv kvaliteter som ikke stemmer. Du kan ikke finne på å tro at bergensdialekten ligner på fransk? Fransk er jo mykt og fint. Ikke brautende og lite fint. Man må gå unna for dialekten er så slitsom for ørene. Sier det ikke for å være slem men sånn er det. Også virker det som at bergensere aldri blir ferdig med å prate. Dere er så glad i å høre deres egen stemme. Blir helt dårlig jeg... Anonymkode: 5b0a2...12b 1
Rumle Skrevet 19. april 2019 #10 Skrevet 19. april 2019 Alt man skal måtte lese på en langfredag! Eg beliter meg ikkje! 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #11 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, Rumle skrev: Alt man skal måtte lese på en langfredag! Eg beliter meg ikkje! Du måtte komme med et sånt spesielt Bergensk ord ja. Også på en langfredag! Heldigvis finnes Google. Aha så jeg hadde rett, det er litt arabisk. 🕶️ Anonymkode: 5b0a2...12b 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #12 Skrevet 19. april 2019 Der kom det arabiske temperamentet frem ja. Anonymkode: 5b0a2...12b
Rumle Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du måtte komme med et sånt spesielt Bergensk ord ja. Også på en langfredag! Heldigvis finnes Google. Aha så jeg hadde rett, det er litt arabisk. 🕶️ Anonymkode: 5b0a2...12b Arabisk
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, Pan skrev: «Vi e ikje norske vi e bergænsere vi» 😂 Det er den holdningen som virker så typisk bergensere virker det som. Hvorfor føler jeg ikke sånn for trøndere eller fra andre steder i landet? Jeg har problemer med å like dere da. Ikke bare pga skarringen men pga attituden også. Bergensere er så full av dere selv. Uff... Det er ikke noe koselig å bare føle: uff a meg, fysjom. Det vil man helst ikke føle. Også er bergensere så innmari bedrevitere. Oh my gaddddd.. Anonymkode: 5b0a2...12b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er den holdningen som virker så typisk bergensere virker det som. Hvorfor føler jeg ikke sånn for trøndere eller fra andre steder i landet? Jeg har problemer med å like dere da. Ikke bare pga skarringen men pga attituden også. Bergensere er så full av dere selv. Uff... Det er ikke noe koselig å bare føle: uff a meg, fysjom. Det vil man helst ikke føle. Også er bergensere så innmari bedrevitere. Oh my gaddddd.. Anonymkode: 5b0a2...12b Hvor er du fra selv, ts? Anonymkode: fabe6...855 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #17 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor er du fra selv, ts? Anonymkode: fabe6...855 Jeg skarre ikke. Det holder for meg. Heldigvis har jeg ikke nær slekt i Bergen heller så jeg behøver ikke forholde meg til dere. Anonymkode: 5b0a2...12b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #18 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skarre ikke. Det holder for meg. Heldigvis har jeg ikke nær slekt i Bergen heller så jeg behøver ikke forholde meg til dere. Anonymkode: 5b0a2...12b Da er det mange du ikke kan/vil forholde deg til. Kjedelig for deg. Anonymkode: fabe6...855 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #19 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det mange du ikke kan/vil forholde deg til. Kjedelig for deg. Anonymkode: fabe6...855 Skarringen er ikke hovedproblemet. Bor i en storby og kommer sjeldent borti bergensere (heldigvis). De tror jeg holder seg mye for seg selv og søker trygghet i hverandre. Jeg syns dansk er et språk som ikke er så fint men de er jo blide og optimistiske i det minste. det er en sammenligning da. Hvis du klarer å se den? Hvis en bergenser virker blid så virker det litt påtatt. Jeg så to hus tett i tett på Barne-TV når jeg var liten og merket skepsisen til bergensere allerede da. Det var ikke intellektet men følelsene mine ovenfor bergensere som var negative. Barne-TV skal bringe frem glede og sånt men det bergenske barne-TV programmet som var overpedagogisk skapte sorg, frykt og en ekkel følelse rett og slett. Det ligger ting og ulmer på overflaten der. Det blir ikke ekte. Anonymkode: 5b0a2...12b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #20 Skrevet 19. april 2019 Her var det mye fordømmelse og trolling. Kommer selv ikke så langt fra Oslo, så snakker dessverre veldig pent men flyttet til Bergen for i noen år siden for å studere. Da falt jeg helt for Bergen og menneskene i byen. Nå vil jeg aldri tilbake. De brautende bergenserne alle snakker om dukker kun opp hvis det er fyll, og det er et fåtall som blir sånn. Synes dialekta kan være veldig sjarmerende på enkelte til og med. Blir litt som å hate Oslo fordi man misliker gutter med sleik og "pappa betaler"-tankegang. Anonymkode: d0773...968 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå