AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Har annenhver uke barn på 15,11 og 7 år her hjemme. Eldste og minste er gutter. Når samtlige har vært på do, er det grisete etter dem. Både nedi doen, og utenfor. Både avføring og urin rundt doen (urin gjelder guttene). Jeg har gitt gjentatte beskjeder om at den som er på do må rengjøre doen etter seg, men det går altså ikke inn. Jeg kan til en viss grad forstå at han på 7 år glemmer seg, men kan jeg ikke forvente mer fra dem på 11 og 15 snart? Er jo utrolig irriterende og ekkelt at de ikke ordner opp når de er ferdige. Anonymkode: 073ee...f90
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Selvfølgelig kan du forvente dette. Også av 7 åringen, men der bør du godta at det må minnes på mange ganger. Jeg har ikke opplevd dette problemet på minst 5-7år siden. De et nå 15 og 12. Gutta (eldste barn og mann, har lært seg å sitte når de tisser. Fordelen med å ha skråtak på badet😅). Hver gang jeg fant grisete do ropte jeg på hvem som var på do sist. Ingen svar? Begge barna måtte komme. Papir, spray og kost nedi. Det samme har jeg gjort med hår i dusj. Vask av baderoms servant og speil samt kjøkkenbenk og oppvaskmaskin (fylle/tømme) de siste årene har alt dette gått på autopilot hos barna, men du må kreve og forvente og følge opp lenge. Det funker. Anonymkode: 89cfe...ab4 12
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Stebarn? Da må du vel bare vaske. Eller far. Anonymkode: fb4a9...6a7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stebarn? Da må du vel bare vaske. Eller far. Anonymkode: fb4a9...6a7 For meg har det ikke noe med å gjøre at det er stebarn. Mener du det er forskjell? Anonymkode: 073ee...f90 13
Pupperulla Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 Mine har «alltid» vasket etter seg. Om det er dritt i doen etter det er dratt ned, tar man kosten og vasker etter seg. Det har de lært siden de ble pottetrent. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 14 minutter siden, Pupperulla skrev: Mine har «alltid» vasket etter seg. Om det er dritt i doen etter det er dratt ned, tar man kosten og vasker etter seg. Det har de lært siden de ble pottetrent. Jeg også synes jo det hadde vært det mest naturlige at de gjorde det. Men de gjør det ikke. Uansett hvor mye jeg har prøvd å si noe. Anonymkode: 073ee...f90 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har annenhver uke barn på 15,11 og 7 år her hjemme. Eldste og minste er gutter. Når samtlige har vært på do, er det grisete etter dem. Både nedi doen, og utenfor. Både avføring og urin rundt doen (urin gjelder guttene). Jeg har gitt gjentatte beskjeder om at den som er på do må rengjøre doen etter seg, men det går altså ikke inn. Jeg kan til en viss grad forstå at han på 7 år glemmer seg, men kan jeg ikke forvente mer fra dem på 11 og 15 snart? Er jo utrolig irriterende og ekkelt at de ikke ordner opp når de er ferdige. Anonymkode: 073ee...f90 Aldri vært med på verken at doen blir så grisete både nedi og utenfor at hver og en må vaske etter seg. Hvilken opplæring har disse barna fått i å bruke toalettet? Anonymkode: 947de...9f1 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #8 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri vært med på verken at doen blir så grisete både nedi og utenfor at hver og en må vaske etter seg. Hvilken opplæring har disse barna fått i å bruke toalettet? Anonymkode: 947de...9f1 Jeg har heller aldri vært med på noe sånt. Men disse barna gjør det altså sånn. Jeg har barn selv som lærte seg dette ganske tidlig, men folk gjør det tydeligvis ulikt. Dette er like fullt et problem, synes jeg, og jeg vil bare at de skal gjøre reint etter seg. Vet bare ikke helt hvordan.. Anonymkode: 073ee...f90 2
Gjest NotYou Skrevet 19. april 2019 #9 Skrevet 19. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når samtlige har vært på do, er det grisete etter dem. Både nedi doen, og utenfor. Både avføring og urin rundt doen (urin gjelder guttene). 15 og 7 år, og det er avføring og urin rundt doen?! Jeg har selv to gutter, en på 7 og minste på 2. 7 åringen sitter både når han skal tisse og bæsje, og jeg har aldri opplevd søl av avføring rundt doen. Men det jeg reagerer på er at du sier at begge guttene søler, og eldste er 15 år! En 15åring søler ikke normalt sett hverken avføring eller urin😳
applestories Skrevet 19. april 2019 #10 Skrevet 19. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg har det ikke noe med å gjøre at det er stebarn. Mener du det er forskjell? Anonymkode: 073ee...f90 I den grad det har relevans for tråden er det nok fordi man stiller litt spørsmål ved hvem som har lært barna toaletthygiene. Jeg har ikke barn selv og er kanskje litt inhabil, men har søskenbarn, søsken som har barn, har jobbet lenge på barneskole og SFO og aldri møtt på slike utfordringer. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #11 Skrevet 19. april 2019 Opplæring i å bruke toalettet må gjøres. Og er det grisete der så rop på dem så de kan rengjøre. Ikke gjør det du for da lærer de aldri. Uansett hva de vil ha eller skal så er svaret :Ikke før du har rengjort doen etter deg, til den som har gått fra møkkete do. Barn må læres til renslighet så de ikke vokser opp til å bli griser. Jo yngre alder jo litt mer forståelig. 15 år og gris er skammelig. Anonymkode: 4b2a8...a2d 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #13 Skrevet 19. april 2019 Har selv aldri hatt problemet med mine 3. Jenter under fem kan dryppe en dråpe på setet uten å legge merke til det, det er vel det eneste jeg har hatt å utsette. Hvordan det er mulig å få avføring utenfor do vet jeg ikke.. driter de i vinkel? Og står guttene en meter unna do når de tisser? Anonymkode: 4b2a8...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 5 minutter siden, NotYou skrev: 15 og 7 år, og det er avføring og urin rundt doen?! Jeg har selv to gutter, en på 7 og minste på 2. 7 åringen sitter både når han skal tisse og bæsje, og jeg har aldri opplevd søl av avføring rundt doen. Men det jeg reagerer på er at du sier at begge guttene søler, og eldste er 15 år! En 15åring søler ikke normalt sett hverken avføring eller urin😳 Han på 15 år nekter å sitte å tisse, selv om pappaen hans råder han til det da han søler når han står. I tillegg står han når han tørker seg bak. Skjønner ikke hvorfor, men han gjør nå det. Og da faller det papirbiter med avføring rundt doen.. Han på syv ble inntil nylig fremdeles tørket av mamman sin. Anonymkode: 073ee...f90
Pupperulla Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han på 15 år nekter å sitte å tisse, selv om pappaen hans råder han til det da han søler når han står. I tillegg står han når han tørker seg bak. Skjønner ikke hvorfor, men han gjør nå det. Og da faller det papirbiter med avføring rundt doen.. Han på syv ble inntil nylig fremdeles tørket av mamman sin. Anonymkode: 073ee...f90 😳 WTF?! Står og tørker seg? For en gjeng primater du bor med🙈 Om mine griser med noe , hva som helst, ( avføring og urin har aldri vært et tema) får de beskjed om å vaske etter seg , det har jeg gjort fra de var små og det går ganske av seg selv nå altså😅 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 6 minutter siden, Pupperulla skrev: 😳 WTF?! Står og tørker seg? For en gjeng primater du bor med🙈 Om mine griser med noe , hva som helst, ( avføring og urin har aldri vært et tema) får de beskjed om å vaske etter seg , det har jeg gjort fra de var små og det går ganske av seg selv nå altså😅 Som sagt, mine har også lært seg det tidlig, men ikke de tre det er snakk om her. Jeg forstår heller ikke hvorfor, og jeg synes det er veldig ubehagelig å mase på dem om det.. Anonymkode: 073ee...f90
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #17 Skrevet 19. april 2019 Min datter er ikke engang 2 år, men tørker etter seg uoppfordret. Ikke på do naturligvis, men andre steder som middagsbordet. Det er fordi hun ser oss gjøre det, og vil dermed gjøre det selv. Det er litt sent nå, men det er viktig at man gjør det til en vane å rengjøre etter seg. Anonymkode: 558b7...2bb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #18 Skrevet 19. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han på 15 år nekter å sitte å tisse, selv om pappaen hans råder han til det da han søler når han står. I tillegg står han når han tørker seg bak. Skjønner ikke hvorfor, men han gjør nå det. Og da faller det papirbiter med avføring rundt doen.. Han på syv ble inntil nylig fremdeles tørket av mamman sin. Anonymkode: 073ee...f90 Du overdriver ikke ørlite gran her for å engasjere folk i tråden og i påskestilla? Dersom en på 15 år griser slik som du påstår hjemme, blir vel både han og de andre barna ertet når de er blant venner og ellers med slike toalettvaner? Han er 15. år og du, som kvinne, vet hvordan han tørker seg når han er på toalettet? Vanlige femtenåringer skyr andre på badet når de har ærend på do som pesten, de låser også døra. Kikker du kanskje gjennom nøkkelhullet Alternativt spørsmål, er du ts et petimeter, som leter med lys, lykter og forstørrelsesglass rundt toalettet etter at andre har vært der? Eller har du fobi mot andres mikroskopiske dna etter toalettbesøk? Da er nemlig løsningen to toalett i huset, ett for deg, og resten for resten av familien. Anonymkode: 947de...9f1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #19 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du overdriver ikke ørlite gran her for å engasjere folk i tråden og i påskestilla? Dersom en på 15 år griser slik som du påstår hjemme, blir vel både han og de andre barna ertet når de er blant venner og ellers med slike toalettvaner? Han er 15. år og du, som kvinne, vet hvordan han tørker seg når han er på toalettet? Vanlige femtenåringer skyr andre på badet når de har ærend på do som pesten, de låser også døra. Kikker du kanskje gjennom nøkkelhullet Alternativt spørsmål, er du ts et petimeter, som leter med lys, lykter og forstørrelsesglass rundt toalettet etter at andre har vært der? Eller har du fobi mot andres mikroskopiske dna etter toalettbesøk? Da er nemlig løsningen to toalett i huset, ett for deg, og resten for resten av familien. Anonymkode: 947de...9f1 Nei, jeg overdriver ikke. Jeg vet om disse dovanene fordi pappaen deres har prøvd å finne ut hvorfor det er sånn, og har dermed spurt og fått svar. Vi har også hatt en dialog med moren deres om dette, da hun opplever det samme. Å antyde nøkkelhullskikking blir for dumt.. og; vi har to toaletter som deles på. Jeg har ikke behov for et eget. Det jeg har behov for er at alle rengjør etter seg, på helt normalt vis. Kan love deg jeg ikke trenger lommelykt eller forstørrelsesglass for å se hvordan dets er ut på toalettet etter dem. Dette er faktisk et seriøst problem jeg sliter med her hjemme. Anonymkode: 073ee...f90 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #20 Skrevet 19. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg overdriver ikke. Jeg vet om disse dovanene fordi pappaen deres har prøvd å finne ut hvorfor det er sånn, og har dermed spurt og fått svar. Vi har også hatt en dialog med moren deres om dette, da hun opplever det samme. Å antyde nøkkelhullskikking blir for dumt.. og; vi har to toaletter som deles på. Jeg har ikke behov for et eget. Det jeg har behov for er at alle rengjør etter seg, på helt normalt vis. Kan love deg jeg ikke trenger lommelykt eller forstørrelsesglass for å se hvordan dets er ut på toalettet etter dem. Dette er faktisk et seriøst problem jeg sliter med her hjemme. Anonymkode: 073ee...f90 Kan det være diagnoser involvert? Tenker da mest på 15 åringen. Anonymkode: eb7b4...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå