AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #21 Skrevet 19. april 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! Nå har jeg, etter tips her, gjort noen justeringer og tatt med inntekt jeg hadde glemt. Hvordan syntes dere dette ser ut? UTGIFTER: Div. gjeld inkl. studielån: 6 500 billån 1 500 bilforsikring 600 husleie inkl. tv/internett. 9 500 strøm 900 tlf. (deler med barn) 600 div. forsikringer 600 SFO 3 000 TOTALE UTGIFTER: 23 200,- INNTEKTER: Lønn 30 000 barnetrygd (for ekstra barn). 2 000 barnebidrag fra far. 3 000 overgangsstønad. 1 000 stønad til barnetilsyn. 1 900 TOTALE INNTEKTER: 37 900 - UTGIFTER 23 200 = 14 700,. Da har jeg altså 14 700 som skal dekke mat, klær, helse, møbler, fritid, diesel osv. Anonymkode: 74c3f...d40 Wow, får man så mye når man er alene med barn??? Anonymkode: 4ddfa...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #22 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wow, får man så mye når man er alene med barn??? Anonymkode: 4ddfa...4ab Jeg hadde gått i pluss, barnet blir jo en inntektskilde, ikke utgift. Anonymkode: 4ddfa...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #23 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, får man så mye når man er alene med barn??? Anonymkode: 4ddfa...4ab SÅ mye? Hva mener du? Man får barnetrygd for et barn ekstra, altså 1000,- og man får dekket 64% av utgiftene til SFO eller barnehage. Jeg vil få ca. 1000 i overgangsstønad, noe man får i maks 3 år. Det lønner seg å være to foreldre, forstår du ikke det? Jeg får 3000 i barnebidrag fordi pappaen tjener ca. 700 000 i året. Tjener pappaen mindre, får man mindre. Å tro at man "tjener" på å være aleneforelder er helt sinnsykt! Anonymkode: 74c3f...d40 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #24 Skrevet 19. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gått i pluss, barnet blir jo en inntektskilde, ikke utgift. Anonymkode: 4ddfa...4ab Da bruker du jammen ikke mye på ungen din! Hva spiser den? Lever den på vann og brød? Går den ikke på sto eller barnehage? Anonymkode: 74c3f...d40 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #25 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du jammen ikke mye på ungen din! Hva spiser den? Lever den på vann og brød? Går den ikke på sto eller barnehage? Anonymkode: 74c3f...d40 Hun får 8.000 for barnet. Et barn koster ikke så mye i mnd. Sjekk sifo. I tillegg er det jo meningen at hun også skal bruke av egen lønn, hvor mye mener du et barn kostet egentlig? Anonymkode: 4ddfa...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #26 Skrevet 19. april 2019 Jeg ville revurdert det bilvalget du kikker på, det høres ut som en dårlig deal for deg.. Anonymkode: d1bc4...b7f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #27 Skrevet 19. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bruker du jammen ikke mye på ungen din! Hva spiser den? Lever den på vann og brød? Går den ikke på sto eller barnehage? Anonymkode: 74c3f...d40 Denne kommentaren var drøy!! Jeg er og alene med barn og bruker jo ikke 5000 i måneden på barnet, slik du har etter at Sfo er betalt. Så du trenger jo ikke å svare så nedlatende. Anonymkode: 0e639...4dd 1
Hinkelpinkel Skrevet 19. april 2019 #28 Skrevet 19. april 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun får 8.000 for barnet. Et barn koster ikke så mye i mnd. Sjekk sifo. I tillegg er det jo meningen at hun også skal bruke av egen lønn, hvor mye mener du et barn kostet egentlig? Anonymkode: 4ddfa...4ab Etter at SFO er betalt er det igjen 5000 som skal gå til barnet. At barnebidraget er på såpass mye er fordi pappaen tjener såpass bra. Det har alt å si. Tjener far lite er det lite lukrativt å være alenemor! Mange fedre betaler rundt 1000,- da får mor 6000,- så trekkes det fra 3000 til sfo/barnehage. Da sitter man igjen med 3000,- som skal gå til barnets mat, klær, aktiviteter osv. Syntes ikke det er så mye, akkurat! 2
Hinkelpinkel Skrevet 19. april 2019 #29 Skrevet 19. april 2019 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne kommentaren var drøy!! Jeg er og alene med barn og bruker jo ikke 5000 i måneden på barnet, slik du har etter at Sfo er betalt. Så du trenger jo ikke å svare så nedlatende. Anonymkode: 0e639...4dd Er du alene så regner jeg med at du også får barnebidrag, støtte til barnehage/sfo, overgangsstønad og barnetrygd for et ekstra barn. Det har du ihvertfall krav på! At hennes eks tjener mer enn din eks kan jo ikke hun noe for. Endret 19. april 2019 av Hinkelpinkel 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #30 Skrevet 19. april 2019 2 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Etter at SFO er betalt er det igjen 5000 som skal gå til barnet. At barnebidraget er på såpass mye er fordi pappaen tjener såpass bra. Det har alt å si. Tjener far lite er det lite lukrativt å være alenemor! Mange fedre betaler rundt 1000,- da får mor 6000,- så trekkes det fra 3000 til sfo/barnehage. Da sitter man igjen med 3000,- som skal gå til barnets mat, klær, aktiviteter osv. Syntes ikke det er så mye, akkurat! Pluss at man betaler ca 1500 mundre i skatt av egen inntekt. Da får man ekstra kr 6500 uten barnebidraget. Da er hele ungen sponsa, trenger ikke bruke av egen lønn. Anonymkode: 4ddfa...4ab
Hinkelpinkel Skrevet 19. april 2019 #31 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pluss at man betaler ca 1500 mundre i skatt av egen inntekt. Da får man ekstra kr 6500 uten barnebidraget. Da er hele ungen sponsa, trenger ikke bruke av egen lønn. Anonymkode: 4ddfa...4ab Så du tenker ikke på at når man bor alene så er man ALENE om å betale f.eks huslån eller husleie? Har man mann/samboer så deler man på det. Jeg fatter ikke at folk ikke kan forstå noe så enkelt! 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #32 Skrevet 19. april 2019 Det er visst ikke så hardt økonomisk å være alenemor som det jeg trodde. Anonymkode: 4ddfa...4ab 2
Hinkelpinkel Skrevet 19. april 2019 #33 Skrevet 19. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er visst ikke så hardt økonomisk å være alenemor som det jeg trodde. Anonymkode: 4ddfa...4ab Når man er alenemor er man alene om å betale husleie/huslån f.eks, så om man bare får 1000,- i bidrag og kanskje ikke tjener 30000,- slik som TS, så er det ikke så lett som du skal ha det til!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #34 Skrevet 19. april 2019 10 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Er du alene så regner jeg med at du også får barnebidrag, støtte til barnehage/sfo, overgangsstønad og barnetrygd for et ekstra barn. Det har du ihvertfall krav på! At hennes eks tjener mer enn din eks kan jo ikke hun noe for. Merkelig svar til meg som bare påpekte at Ts var nedlatende i svaret sitt. Ja, jeg er alene med barn. Hvorfor drar du inn hva min eks tjener og hva du tror jeg har krav på? Jeg klarer meg helt fint økonomisk, men er likevel glad for de gode støtteordningene som finnes for alenemødre. Anonymkode: 0e639...4dd 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #35 Skrevet 19. april 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville revurdert det bilvalget du kikker på, det høres ut som en dårlig deal for deg.. Anonymkode: d1bc4...b7f Hvorfor mener du det er en dårlig deal? Mener du jeg burde kjøpe en eldre og billigere bil? Bilen koster 120 000,- jeg har 20 000,- i egenkapital. Det er en 2015 modell. Anonymkode: 74c3f...d40
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #36 Skrevet 19. april 2019 9 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Når man er alenemor er man alene om å betale husleie/huslån f.eks, så om man bare får 1000,- i bidrag og kanskje ikke tjener 30000,- slik som TS, så er det ikke så lett som du skal ha det til! Nei, men tror kanskje den du diskuterte med tenker alenemor i motsetning til bare alene. Som barnløs singel er man jo og alene om husleie/huslån. Men som alene med barn får man ofte så mye støtte/skattefradrag at man går godt i pluss, altså at man har mer å rutte med som alemor enn som singel. Anonymkode: 0e639...4dd 3
Hinkelpinkel Skrevet 19. april 2019 #37 Skrevet 19. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men tror kanskje den du diskuterte med tenker alenemor i motsetning til bare alene. Som barnløs singel er man jo og alene om husleie/huslån. Men som alene med barn får man ofte så mye støtte/skattefradrag at man går godt i pluss, altså at man har mer å rutte med som alemor enn som singel. Anonymkode: 0e639...4dd Det skulle da bare mangle!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #38 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, Hinkelpinkel skrev: Det skulle da bare mangle! Du skjønte at jeg mente mer å rutte med ETTER alle utgifter til barnet er trukket fra? Altså man har ofte mer å bruke på seg selv, på reiser, på sparing, på festing osv. en det en enslig i Norge har. Men det varier så klart, for noen alenemødre er det beintøft, for andre er det helt greit økonomisk. Ofte leier/kjøper man seg jo noe større/flere rom pga. barnet og da blir jo boposten gjerne dratt opp flere tusen i måneden. Anonymkode: 0e639...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #39 Skrevet 19. april 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pluss at man betaler ca 1500 mundre i skatt av egen inntekt. Da får man ekstra kr 6500 uten barnebidraget. Da er hele ungen sponsa, trenger ikke bruke av egen lønn. Anonymkode: 4ddfa...4ab Nå virker du bare fryktelig misunnelig på TS. Det kler deg ikke. TS tjener helt ok, det er hennes egen fortjeneste. At du ikke tjener like bra som TS er da virkelig ikke noe TS skal holdes ansvarlig for. TS hadde en mann som tjener bra. At du ikke har en barnefar som tjener like bra som TS' barnefar er da virkelig ikke noe TS skal ha ansvaret for. Ja, TS og barnet har det økonomisk bedre enn du og dine to barn har det, men blir det bedre for dere av at du slenger med leppa til TS og gir inntrykk av å være så misunnelig at du blir ufin og mener TS tjener penger på barnet sitt? Anonymkode: a79a9...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #40 Skrevet 19. april 2019 44 minutter siden, Hinkelpinkel skrev: Så du tenker ikke på at når man bor alene så er man ALENE om å betale f.eks huslån eller husleie? Har man mann/samboer så deler man på det. Jeg fatter ikke at folk ikke kan forstå noe så enkelt! Det er alle andre som bor alene og ikke har unger også. At du har 8000kr som skal gå til barnehage som du bare trenger å betale halvparten av regningen på gjør at du går i overskudd. Svært få barn bruker utstyr, klær, spiser mat og har fritidsaktiviteter som er i nærheten av den summen. Barnebidrag og overgangsstøndag skal IKKE brukes til å finansiere huslån eller husleie. Logikken om at man skal få mer fordi man er alene om huslån og husleie vil gjelde veeeldig mange i norges land. Budsjettet- hadde lagt på NRK lisens, veiavgift, tannlege, lege og kanskje møbler/div kjøkkenutstyr osv til leiligheten. Hadde og hatt en sparekonto beregnet bare på bil. Nye dekk, evnt reparasjoner, eu-kontroll og service. Noen biler må inn på service hvert år for å beholde garantien. Anonymkode: 622e8...b10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå