naom Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Hei er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe naturlig rå eple cider eddik med "moder". Det kalles Apple cider vinegar with mother på engelsk. Det er mange buttiker som selger den men uten "moder". Dvs at den må være ufiltrert, upasteurisert og med moder for å forklare nærmere: Apple cider eddik er laget gjennom en to-trinns prosess. Først blir gjær tilsatt til eplejuice for å bryte ned sukkeret og gjøre dem til alkohol. Deretter tilsettes bakterier som omdanner alkoholen til eddiksyre. Denne bakterien er det som kalles "mor/moder" fordi det er katalysatoren som gir opphav til eddik. Mange kjøpte eple cider eddik har "moren/moder" fjernet fordi det gir eddiken et overskyet utseende, noe som kan føre til at noen kunder tror at produktet har gått dårlig. Men dette er ikke tilfelle. Faktisk er "moder" den sunneste delen.
Antoinette Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Utrolig vanskelig å lese innlegget ditt med så mange orddelingsfeil og skrivefeil men forsøk helsekosten. 1
naom Skrevet 20. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2019 Beklager skrivefeilene.... men jeg lurer virkelig på hvor jeg kan få kjøpt dette Jeg vil gjerne ha brags apple cider vinegar. Den er ganske popular
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #4 Skrevet 20. april 2019 Kan disse funke? https://www.kinsarvik.no/matvarer/dressing/eddik/raw-health-apple-cider-vinegar-500-ml https://www.kinsarvik.no/matvarer/dressing/eddik/clearspring-apple-cider-vinegar-500-ml-oko Anonymkode: 1a213...c7f
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #5 Skrevet 20. april 2019 7 timer siden, naom skrev: Beklager skrivefeilene.... men jeg lurer virkelig på hvor jeg kan få kjøpt dette Jeg vil gjerne ha brags apple cider vinegar. Den er ganske popular Når forklaringen din er at den er upasturisert, så vil jeg tro man i Norge ikke tillater denne i salg, nettopp fordi den er upasturisert. Eller undrer jeg meg over hva du skal bruke denne eplesidereddiken til. Eplesider er blodfortynnende og uheldig å bruke av den grunn. Anonymkode: 6bba3...f2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå