Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det best å sende rekomandert brev eller bør jeg troppe opp på døra med oppsigelse? Er nervøs for at han ikke skal hente brevet før etter månedsskiftet. Samtidig er jeg litt nervøs for å troppe opp på døra da jeg er redd for reaksjonen hans. Kan jeg da ta med meg noen? Takknemlighet for råd! 

Anonymkode: 45f6a...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekommandert er det safe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vel ikke noe å si når han henter brevet? Du skriver jo dato, og selv om han er treig med å hente post er det jo like gyldig. Eller så kan du jo sende mail? 🙂 

Anonymkode: 94042...4c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du opp leieforholdet, er det fordi du er redd leieboeren?

Anonymkode: edc35...104

Skrevet

Send rekommandert pluss en mail med info om at du sender et brev. 

• Liker 2
Skrevet

Håper du har en saklig grunn til oppsigelse.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, petterm skrev:

Håper du har en saklig grunn til oppsigelse.. 

Jeg skal flytte inn selv

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rekommandert brev, ta bilde av brevet før du legger det i konvolutt og med lukket konvolutt  i posten, og ta vare på kvittering. Deretter varsel på mail/sms/messenger/facebook om at oppsigelsen er sendt. Sender du det denne måneden løper oppsigelse fra den 1 mai. og 1-3 mnd oppsigelsestid.

Grunnen til at jeg ber deg ta bilde av brev, og konvolutt, er at da har du dokumentasjon i tillegg til kvittering dersom du må legge det fram for namsmannen. 

Også viktig at du formulerer deg korrekt skriftlig slik at du ikke kan tas på noe av det. Mener det finnes skjema du kan bruke til utfylling.

Anonymkode: d09bc...f58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rekommandert brev, ta bilde av brevet før du legger det i konvolutt og med lukket konvolutt  i posten, og ta vare på kvittering. Deretter varsel på mail/sms/messenger/facebook om at oppsigelsen er sendt. Sender du det denne måneden løper oppsigelse fra den 1 mai. og 1-3 mnd oppsigelsestid.

Grunnen til at jeg ber deg ta bilde av brev, og konvolutt, er at da har du dokumentasjon i tillegg til kvittering dersom du må legge det fram for namsmannen. 

Også viktig at du formulerer deg korrekt skriftlig slik at du ikke kan tas på noe av det. Mener det finnes skjema du kan bruke til utfylling.

Anonymkode: d09bc...f58

Tusen takk for god hjelp! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det best å sende rekomandert brev eller bør jeg troppe opp på døra med oppsigelse? Er nervøs for at han ikke skal hente brevet før etter månedsskiftet. Samtidig er jeg litt nervøs for å troppe opp på døra da jeg er redd for reaksjonen hans. Kan jeg da ta med meg noen? Takknemlighet for råd! 

Henter han ikke rekomandert brev, er ikke det ditt problem. Vil du ta med deg noen og gå på døra, så gjør du det og får reaksjonen der og da, fremfor å vente på at han henter den rekomanderte sendingen og så avreagerer. Pass bare på å få dette gjort i god tid før april er over. 

Den leieboeren høres litt skummel ut? 

Anonymkode: 7e2ce...c4a

• Liker 2
Skrevet

Hvis du vil si opp leietagern denne mnd, så kan vel leietagern bo der fram til 31 mai eller 31 juli? Hva står i kontrakten? 1 eller 3 mnd oppsigelsestid? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, tussi84 skrev:

Hvis du vil si opp leietagern denne mnd, så kan vel leietagern bo der fram til 31 mai eller 31 juli? Hva står i kontrakten? 1 eller 3 mnd oppsigelsestid? 

Tre måneder ja.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, tussi84 skrev:

Det er jo åpenbart. En må jo uansett si opp den som leier. TS vet nok svært godt selv at det er en oppsigelsestid, og at TS ikke kan flytte inn før denne er gått ut.

Anonymkode: f7c3e...788

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...