Gå til innhold

Hund som utagerer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg har en 9 år gammel tispe som de siste 5 årene har endret adferd i møte med andre hunder. Nå er vi på besøk hos pappa som har en 2 år gammel hund. Min og pappa sin hund går ikke 100% bra sammen, da min hund ofte angriper pappa sin hund. De kan fint være i samme rom, men så fort pappa sin hund nærmer seg min hund, skålene hennes osv blir der knurring og småbiting.

På toppen av det hele har min hund operert denne uka (mandag) og spiser PG drikker minimalt, går på smertestillende, betennelsesdempende og antibiotika- noe som selvsagt også påvirker henne. 

Og på toppen av alt dette igjen er broren min nå på sykehuset og vi må passe nevøen min på 5 år. Han er vilter og urolig slik barn ofte er, men jeg bekymrer meg veldig for hvordan min hund vil reagere når det kommer enda mer utrygt rundt situasjonen hennes. Vanligvis trekker hun seg unna når hun blir lei av barn, men kjenner jeg er litt bekymret nå som hun er stresset, har smerter osv

Anonymkode: f4074...b16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er spørsmålet? 

Reis hjem da. 

Anonymkode: 3dbc2...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Kan hun ha vondt noe sted?

Anonymkode: f275b...f13

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hun ha vondt noe sted?

Anonymkode: f275b...f13

Ja, hun har vondt i munnen og tennen nå etter operasjon, men usikkert om hun har andre smerter fra tidligere. Hun viser ikke tegn til noe annen smerte, men vi er usikker. Har vært hos veterinær å hatt full sjekk, men de sier hun ikke har tegn til smerte

Anonymkode: f4074...b16

Skrevet

Jeg synes det er bra at du tenker over dette. Stress og smerte vil gjøre at en hund (på samme måte som oss mennesker) tåler mindre.

Jeg ville forsøkt å skjerme din hund. Hold de to hundene separat, fjern matskåler leker og tyggebein når de ikke er i bruk for å unngå flere kilder til konflikter.

Vær gjerne ute om dere kan. Så har barnet annet å fokusere på enn hunden evt, samt at det er mer plass ute for hunden til å trekke seg unna om den ønsker det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, stakkars hunder! Skill dem! Og hold henne unna 5-åringen også.

Anonymkode: b8805...a08

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du selv i en stresset situasjon med hunden? Får hunden nok fysisk og psykisk stimulanse? 

Anonymkode: 991cc...726

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...