AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Hei! jeg har en 9 år gammel tispe som de siste 5 årene har endret adferd i møte med andre hunder. Nå er vi på besøk hos pappa som har en 2 år gammel hund. Min og pappa sin hund går ikke 100% bra sammen, da min hund ofte angriper pappa sin hund. De kan fint være i samme rom, men så fort pappa sin hund nærmer seg min hund, skålene hennes osv blir der knurring og småbiting. På toppen av det hele har min hund operert denne uka (mandag) og spiser PG drikker minimalt, går på smertestillende, betennelsesdempende og antibiotika- noe som selvsagt også påvirker henne. Og på toppen av alt dette igjen er broren min nå på sykehuset og vi må passe nevøen min på 5 år. Han er vilter og urolig slik barn ofte er, men jeg bekymrer meg veldig for hvordan min hund vil reagere når det kommer enda mer utrygt rundt situasjonen hennes. Vanligvis trekker hun seg unna når hun blir lei av barn, men kjenner jeg er litt bekymret nå som hun er stresset, har smerter osv Anonymkode: f4074...b16
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Hva er spørsmålet? Reis hjem da. Anonymkode: 3dbc2...3a8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Kan hun ha vondt noe sted? Anonymkode: f275b...f13
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hun ha vondt noe sted? Anonymkode: f275b...f13 Ja, hun har vondt i munnen og tennen nå etter operasjon, men usikkert om hun har andre smerter fra tidligere. Hun viser ikke tegn til noe annen smerte, men vi er usikker. Har vært hos veterinær å hatt full sjekk, men de sier hun ikke har tegn til smerte Anonymkode: f4074...b16
Tabris Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 Jeg synes det er bra at du tenker over dette. Stress og smerte vil gjøre at en hund (på samme måte som oss mennesker) tåler mindre. Jeg ville forsøkt å skjerme din hund. Hold de to hundene separat, fjern matskåler leker og tyggebein når de ikke er i bruk for å unngå flere kilder til konflikter. Vær gjerne ute om dere kan. Så har barnet annet å fokusere på enn hunden evt, samt at det er mer plass ute for hunden til å trekke seg unna om den ønsker det. 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 Herregud, stakkars hunder! Skill dem! Og hold henne unna 5-åringen også. Anonymkode: b8805...a08
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #7 Skrevet 19. april 2019 Hva gjør du selv i en stresset situasjon med hunden? Får hunden nok fysisk og psykisk stimulanse? Anonymkode: 991cc...726 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå