Gå til innhold

Hele livet mitt er dokumentert på kvinneguiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeg lager dessverre tråder om så godt som alt som skjer eller har skjedd i livet mitt som jeg ønsker å snakke med andre om. Grunnen til det er at jeg ikke har noen andre å snakke med.

Er redd jeg kommer til å angre i fremtiden, spesielt dersom jeg skulle bli igjenkjent.

Hvordan slutter jeg med dette og hva skulle jeg erstatter det med?

Anonymkode: 237b8...513

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Få deg en psykolog kanskje?😊 (fastlege skriver henvisning om du vil ha en psykolog med avtale)

Anonymkode: b15aa...648

• Liker 6
Skrevet

Det er derfor vi kan bruke AnonymBruker funksjonen. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke anonym da? Det er ingen som kommer til å bla opp gamle anonyme tråder. 

Anonymkode: 011e3...521

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Jeg lager dessverre tråder om så godt som alt som skjer eller har skjedd i livet mitt som jeg ønsker å snakke med andre om. Grunnen til det er at jeg ikke har noen andre å snakke med.

Er redd jeg kommer til å angre i fremtiden, spesielt dersom jeg skulle bli igjenkjent.

Hvordan slutter jeg med dette og hva skulle jeg erstatter det med?

Anonymkode: 237b8...513

Finn deg en dagbok og skriv for deg selv, ellet mennesker å snakke med utenfor nettet.

Anonymkode: 4aa78...5bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er likevel fare for gjenkjennelse hvis rette personer leser. Jeg har ved et par anledninger holdt på å starte tråder som anonym, men droppet det i fare for å bli gjenkjent.

Anonymkode: 06e84...44c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å være redd for at noen klarer å finne alle dine tråder og kjenne deg igjen. I verste fall snubler noen over EN tråd og mistenker at det kan være deg. 

Jeg er litt ekstra paranoid og pleier gjerne å passe på at jeg ikke skriver noe veldig spesifikt som er lett å gjenkjenne. Skriver litt generelt. 

Du trenger ikke slutte å skrive her hvis det hjelper deg, men kanskje du bør tenke på å prøvd å skaffe venner på en eller annen måte? 

Anonymkode: 315f9...f2c

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finn deg en dagbok og skriv for deg selv, ellet mennesker å snakke med utenfor nettet.

Anonymkode: 4aa78...5bd

Tenker det er enklere å finne en dagbok som folk har skrevet, enn å finne anonyme innlegg på internett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også. Har skrevet veldig ofte her inne siden 2015. 
Tror ikke jeg blir gjenkjent. 
Men hvis jeg skriver ting som det faktisk ER så blir jeg det.

Anonymkode: cf3ce...f57

Skrevet (endret)

Du bør endre på smådetaljer, sånn at det ikke matcher deg 100 %. Da blir du ikke gjenkjent ;)

Endret av Tibbie
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Tibbie skrev:

Du bør endre på smådetaljer, sånn at det ikke matcher deg 100 %. Da blir du ikke gjenkjent ;)

Hehe. Jeg klarte fint å gjenkjenne kollegaen min selv om noen få detaljer var forandra. 

Anonymkode: 50465...b40

Skrevet

Hvorfor slutte? Bare å fortsette, men som det blir skrevet her bør du endre på noen detaljer slik at det ikke blir gjenkjennelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett som anonym bruker, så går det nok bra. Jeg har kjent igjen flere her inne som skriver under brukernavn. Noen dokumenterer jo omtrent hver tekopp de drikker. Mer overraskende at veldig uanonyme også deler veldig private ting i tillegg. Men noen liker jo sånt, det er tydeligvis aldri noe problem å få deltagere til Paradise hotel o.l. 

Anonymkode: 29bf3...4cd

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få deg en psykolog kanskje?😊 (fastlege skriver henvisning om du vil ha en psykolog med avtale)

Anonymkode: b15aa...648

Nei. Dette gjelder bare de som er syke nok.

Skrevet

Du får vel trene opp impulskontrollen din.

AnonymBruker
Skrevet

Det er svært kritikkverdig at anonynfunksjonen skal begrenses, så til de grader. 

Nå lager jeg til, dette er konstruert, men om noen skriver om antall barn, det kommer frem alder, kanskje egen utdanning, eller jobb. Så har man svart i en tråd om dialekt, og det kommer frem man er sørlending, og så forteller man om fartsboten man fikk i forgårs, på vei til påskefjellet, noe man kanskje også forteller om i lunsjen på jobben når den tid kommer. Så har man skrevet om at man alltid drar på sydentur til en spes ving resort, og at man liker å dra på julemarked i Wien. Og at man er gift med en danske, og man bor i en by? 

Det skal ikke så mye til for å bli gjenkjent. Det er svært suspekt hele greia om disse anonyme moderatorene som har flere brukere, som vi ikke aner hvem er. Kanskje det er naboen, en gamlen klassevenninne eller kusina til mannen, så man er ikke akkurat trygg om man bruker anonymfunksjonen heller. 

Synest KG burde oppfordre til nettvett, og informere godt om hvordan oss selv kan beskyttt oss, og ikke minst informere om hvordan de gjør det samme. De burde legge til rette for at man kan ivareta eget privatliv, slik det er nå strider det mot regelverket. 

Det er ikke så sannsynlig at man faktisk kjenner noen, men det er et lite land. Du vet jo ikke hvem som går med seg ag man tenker svigermor er en idiot, at man er redd for at mannen er utro, eller at msn ikke liker stesønnen sin, eller at man har hatt sex med svigerfar. 

En annen ting er at de fleste av oss har relativt kjedelige liv, og ikke så mange ting som stikker oss ut, eller er så fryktelig spennende om vi skulle bli gjenkjent. 

Anonymkode: bc821...8fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste som er positivt med Kvinneguiden er vel nettopp denne funksjonen med Anonym Bruker... 

Anonymkode: e7f54...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...