AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #1 Skrevet 19. april 2019 Jeg ønsker å begynne å trene og spise sunt, hva er dine beste tips? Ønsker gjerne å klare å holde det gående slik at jeg kan gå ned i vekt. Jeg er 40 kg overvektig og har en lite aktiv hverdag, spiser det jeg har lyst til og lager sjelden middag, trener aldri. Dette ønsker jeg å snu nå. Jeg tenker å lage mat fra bunnen av bestående av mye grønnsaker og primært kylling og fisk og ligge i anbefalt kaloriunderskudd. Utenom dette vil jeg spise det jeg vil på lørdager. I forhold til trening tenker jeg å klatre en dag i uken og svømme en dag i uken i tillegg til å trene hjemme en dag i uken. Når jeg trener hjemme tenker jeg å bare finne en treningsvideo på youtube der man ikke trenger noe utstyr, som HIIT cardio. Jeg tenker også å komme meg ut hver dag for å gå tur i rolig tempo. Anonymkode: bab10...ee7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #2 Skrevet 19. april 2019 Anbefaler virkelig dette treningsprogrammet som NTNU har lagd, det skal visst være det mest effektive programmet du kan ha for å komme i form: https://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram Det er lagt for nybegynnere og du trenger ikke noe utstyr. Kun mulighet til cardiotrening (løping, gåing, sykling, svømming). Pulsklokke er greit å ha, men ikke nødvendig. Utenom det er det akkurat det samme hva du spiser så lenge du går i kaloriunderskudd. Et tips er uansett å spise mat som ordentlig fyller magen over lengre tid. Og det er en veldig god idé å spise hva du vil på lørdager. Utrolig mange havner i fella hvor de nekter seg selv alt godt, og faller derfor tilbake i gamle vaner etterhvert. Anonymkode: 79b65...654
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #3 Skrevet 19. april 2019 Ikke gjør alt på en gang, da sprekker du garantert. En rolig tur noen ganger i uka er en fin start når det kommer til aktivitet. Når den vanen sitter kan du heller legge til HIIT og andre trenignsformer. Ikke legg om hele kostholdet, ta små grep. Da jeg knakk følgende kode fikk jeg endelig til en livsstilsendring 1) jeg er er ikke et frokostmenneske, eller fem små måltider om dagen person, mine tre måltider om dagen var det riktige for meg 2) spis litt mindre, stopp før du er helt mett 3) lær å skille psykisk og fysisk sult. For meg er spørsmålet: "har du lyst på et tørt knekkebrød?" Er svaret nei - da spiser jeg ikke. 4) bryt båndet mellom mat og kos. Ingen mat/snop ved TV/PC. Anonymkode: 04ce3...840 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå