AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #21 Skrevet 19. april 2019 21 minutter siden, Lilypond skrev: Hva slags merker på test er det dere bruker som mener den ikke er positiv? Eller ser dere oppriktig ikke streken? TS, jeg ser streken klart og tydelig, du er mest sannsynlig gravid. Testen måler HCG i systemet ditt og den slår svakt ut som er forventet på dette tidspunktet dersom du er gravid. Begge mine svangerskap har startet med svakere strek enn det der. Jeg er kjent med tre grunner til at man kan få sånn strek på test nå men blank om noen dager. Det er ved kjemisk graviditet (egg som ikke fester seg ordentlig/ekstremt tidlig SA), ved rester av HCG i systemet fra tidligere SA (det ville du nok visst om...) eller ved feil på test (fortsatt aldri opplevd og jeg er testoman). Det er en risiko for kjemisk når man tester så tidlig, det du må se etter er at streken blir sterkere de neste dagene, som vil tyde på at du forblir gravid. For akkurat nå er du mest sannsynlig gravid. Gratulerer! Veldig fint innlegg du skrev Lilypond. Jeg er jo klar over at dette kan være kjemisk eller feil på test osv, men jeg fikk jo den streken enten jeg vil eller ei (vi prøver altså), så jeg velger og tro det er noe i det, selv om det ikke er vedvarende! Jeg bør nok vente til søndag med å teste på nytt, men det er virkelig fristende å svi av en test i morgen også😆 Har du noen merker du anbefaler? Dette var som sagt en A1 fra Apotek1. Ble rådet til å teste med de som har rosa strek når man tester såpass tidlig som DPO 10. Med yngste barnet mitt, testet jeg positivt på DPO 9, men det var også svaaaakt, så negative tester på SPO 10 og 11, så positive på 12, 13 og på DPO 14 med CB digital! Så jeg har positiv erfaring med «skyggestrek», men er jo vettug nok til å forstå at det dernest ikke er 100% sikkert. Murringene jeg har er ekstreme nå, og jeg kan ikke forstå annet enn at NOE skjer. Enten det er kjemisk elller eller, for det er virkelig ikke noe jeg finner på. Ømme bryster og tissing er symptomer jeg ikke stoler på sånn sett, for det kan være tilfeldig. Men denne ekstreme murringen har jeg aldri opplevd før, og jeg skal jo faktisk ikke ha mensen før om tidligst 5 dager, så synes det var litt tidlig å få PMS (som jeg forøvrig aldri har). Merker aldri når mensen kommer jeg, bare vet det fordi jeg har tempet i mange år og kjenner syklusen min veldig godt. Det murrer i både korsrygg og nede foran på magen, kjennes ut som det strammer som et bånd over trusekanten. Det føles helt merkelig faktisk! Også føles det som en konstant eggløsning rett og slett! Så NOE skjer, får bare håpe det ikke er kjemisk eller utenfor livmor osv. Jeg kan ingenting om det for å være ærlig, det å miste. Jeg ble problemfritt gravid med begge barna mine, så jeg har vært veldig heldig😊❤️ Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #22 Skrevet 19. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, ser det kunne fremstå som litt uklart. Det jeg mente er at du egentlig har testet for tidlig. Anonymkode: 19636...b9d Ja jeg skjønner😊 ja det var kanskje litt tidlig, og jeg vet jo at dette kanskje bare er en skyggestrek og ikke en positiv. Jeg tenker at det kanskje bare er selve streken som «finnes i graviditetstestens» underlag som skimter gjennom. Er store muligheter for det😊får bare se an! Anonymkode: 0a980...9a2
maske Skrevet 19. april 2019 #23 Skrevet 19. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du😃 Så kult å høre! Altså jeg har gnidd meg i øynene, sambo har gjort det samme og vi er begge enige - vi ser en svaaaak lyserosa test! Filmet den, og da synes det bedre - men var veldig vanskelig å få den frem på bilde rett og slett! Jeg klarer ikke å tro det kan være sant, i full «fornektelse» her da jeg jo veldig godt vet denne «streken» kan være skyggestrek fra originalstreken i selve testen, men en strek - ja det ser vi! Lyserosa er den også! Får teste igjen etterhver å se! Muligens allerede i morgen tidlig😊 Hvor lang tid tok det før du fikk sterkere positiv da? Anonymkode: 0a980...9a2 Jeg hadde ikke sterk strek før jeg var seks-syv uker på vei! Itillegg til en blødning. Så jeg dro å tok UL på volvat, og der var en liten ert med bankende hjerte. Brukte rfsu tidlig. På digital fikk jeg gravid bare å kysse fingrene men jeg tror du er gravid!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #24 Skrevet 19. april 2019 5 minutter siden, maske skrev: Jeg hadde ikke sterk strek før jeg var seks-syv uker på vei! Itillegg til en blødning. Så jeg dro å tok UL på volvat, og der var en liten ert med bankende hjerte. Brukte rfsu tidlig. På digital fikk jeg gravid bare å kysse fingrene men jeg tror du er gravid! Dette gir håp! Gratulerer så mye med graviditeten/barnet (om du har født)😃 Jeg vurderer å kjøpe flere tester i morgen og teste i morgen tidlig igjen - men digital tør jeg ikke enda da jeg har hørt at den rett og slett er litt mer sensitiv. Hvor tidlig testet du med digital da? Tusen takk for svar og positivitet😃❤️ Anonymkode: 0a980...9a2
maske Skrevet 19. april 2019 #25 Skrevet 19. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette gir håp! Gratulerer så mye med graviditeten/barnet (om du har født)😃 Jeg vurderer å kjøpe flere tester i morgen og teste i morgen tidlig igjen - men digital tør jeg ikke enda da jeg har hørt at den rett og slett er litt mer sensitiv. Hvor tidlig testet du med digital da? Tusen takk for svar og positivitet😃❤️ Anonymkode: 0a980...9a2 Ja hun er ti mnd ❤️ Jeg testet med digital dagen jeg skulle fått mensen. Strekene var fortsatt ganske svake. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #26 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, maske skrev: Ja hun er ti mnd ❤️ Jeg testet med digital dagen jeg skulle fått mensen. Strekene var fortsatt ganske svake. HERLIG❤️😍 Det er faktisk godt med noen solskinnshistorier - man trenger det! Jeg har to barn fra før av og lider ingen nød, men vi ønsker oss så inderlig et tredje. Dette er bare vår 1pp, så vi har ingen grunn til å klage! De to andre tok det 4 og 2pp’er mwd. Altså satt i pp 4 og 2😊 Så at man skal være så heldig 1pp er jo intet annet enn griseflaks isåfall! Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #27 Skrevet 19. april 2019 På min aller første test var d kun jeg som så streken... Mannen min mente jeg så den kun fordi jeg VILLE være gravid! 😊LOL Testet igjen to dager etter, var positiv 😉 Anonymkode: 09a15...0aa
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #28 Skrevet 19. april 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min aller første test var d kun jeg som så streken... Mannen min mente jeg så den kun fordi jeg VILLE være gravid! 😊LOL Testet igjen to dager etter, var positiv 😉 Anonymkode: 09a15...0aa Ha ha det var derfor jeg ikke turte å si noe fra eller til da jeg ga min sambo testen. Ville ha hans ærlige reaksjon, og det lød jo: Jeg ser en sinnsykt tynn strek, gjør du? Så det var nok ikke bare meg iallfall😅🤪 Husker du hvilken DPO du var på ca da du tok disse prøvene? Anonymkode: 0a980...9a2
Lilypond Skrevet 19. april 2019 #29 Skrevet 19. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig fint innlegg du skrev Lilypond. Jeg er jo klar over at dette kan være kjemisk eller feil på test osv, men jeg fikk jo den streken enten jeg vil eller ei (vi prøver altså), så jeg velger og tro det er noe i det, selv om det ikke er vedvarende! Jeg bør nok vente til søndag med å teste på nytt, men det er virkelig fristende å svi av en test i morgen også😆 Har du noen merker du anbefaler? Dette var som sagt en A1 fra Apotek1. Ble rådet til å teste med de som har rosa strek når man tester såpass tidlig som DPO 10. Med yngste barnet mitt, testet jeg positivt på DPO 9, men det var også svaaaakt, så negative tester på SPO 10 og 11, så positive på 12, 13 og på DPO 14 med CB digital! Så jeg har positiv erfaring med «skyggestrek», men er jo vettug nok til å forstå at det dernest ikke er 100% sikkert. Murringene jeg har er ekstreme nå, og jeg kan ikke forstå annet enn at NOE skjer. Enten det er kjemisk elller eller, for det er virkelig ikke noe jeg finner på. Ømme bryster og tissing er symptomer jeg ikke stoler på sånn sett, for det kan være tilfeldig. Men denne ekstreme murringen har jeg aldri opplevd før, og jeg skal jo faktisk ikke ha mensen før om tidligst 5 dager, så synes det var litt tidlig å få PMS (som jeg forøvrig aldri har). Merker aldri når mensen kommer jeg, bare vet det fordi jeg har tempet i mange år og kjenner syklusen min veldig godt. Det murrer i både korsrygg og nede foran på magen, kjennes ut som det strammer som et bånd over trusekanten. Det føles helt merkelig faktisk! Også føles det som en konstant eggløsning rett og slett! Så NOE skjer, får bare håpe det ikke er kjemisk eller utenfor livmor osv. Jeg kan ingenting om det for å være ærlig, det å miste. Jeg ble problemfritt gravid med begge barna mine, så jeg har vært veldig heldig😊❤️ Anonymkode: 0a980...9a2 Jeg er som sagt testoman, så jeg er veldig glad i testene fra billige-tester.no. Jeg kjøper de strimmeltestene i størst mulige pakker, da er det rundt 8kr pr test. Veldig fint når man tester for EL minst 2 ganger pr dag og daglig for graviditet fra 8-9 DPO... Graviditetstestene fra Babyplan har også rosa strek, som ofte sies å gi mindre feil enn blå. Hvis jeg var deg ville jeg handlet et par til av samme merke som du brukte når apoteket er åpent lørdag, dersom du ikke har liggende allerede, for da er det samme merket og det er enkelt å tolke om streken endrer seg. Dersom det viser seg at dette ikke er en spire som sitter og en ny syklus starter, så kan du ev handle billigtester for neste syklus. Et befruktet egg fester seg i snitt ved 9 DPO, men det kan skje fra 6-12 DPO. Det forklarer hvorfor noen ikke får positiv før minst 15 DPO dersom egg har festet seg sent, mens det hos deg trolig har festet seg litt før snittet. Mine gjorde også det, da testet jeg positivt ved hhv 10 og 8 DPO, mener jeg. Basert på at du ikke har opplevd å ha mistet tidligere og har to barn fra før, og nå opplever mulige graviditetssymptomer når du allerede har hatt svak strek på test, så er jeg optimistisk på dine vegne altså. Håper du oppdaterer når du tester på nytt!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #30 Skrevet 19. april 2019 8 minutter siden, Lilypond skrev: Jeg er som sagt testoman, så jeg er veldig glad i testene fra billige-tester.no. Jeg kjøper de strimmeltestene i størst mulige pakker, da er det rundt 8kr pr test. Veldig fint når man tester for EL minst 2 ganger pr dag og daglig for graviditet fra 8-9 DPO... Graviditetstestene fra Babyplan har også rosa strek, som ofte sies å gi mindre feil enn blå. Hvis jeg var deg ville jeg handlet et par til av samme merke som du brukte når apoteket er åpent lørdag, dersom du ikke har liggende allerede, for da er det samme merket og det er enkelt å tolke om streken endrer seg. Dersom det viser seg at dette ikke er en spire som sitter og en ny syklus starter, så kan du ev handle billigtester for neste syklus. Et befruktet egg fester seg i snitt ved 9 DPO, men det kan skje fra 6-12 DPO. Det forklarer hvorfor noen ikke får positiv før minst 15 DPO dersom egg har festet seg sent, mens det hos deg trolig har festet seg litt før snittet. Mine gjorde også det, da testet jeg positivt ved hhv 10 og 8 DPO, mener jeg. Basert på at du ikke har opplevd å ha mistet tidligere og har to barn fra før, og nå opplever mulige graviditetssymptomer når du allerede har hatt svak strek på test, så er jeg optimistisk på dine vegne altså. Håper du oppdaterer når du tester på nytt! Veldig godt poeng med at man bør holde seg til samme test under en testperiode! Jeg angrer jo som fy på at jeg ikke var proaktiv og bestilte meg slike tester på forhånd, men jeg tenkte ikke så nøye over det faktum at jeg kanskje kunne få positiv test fra start eller at det kunne klaffe allerede i 1pp, så tanken slo meg ikke en gang! Sitter ikke spiren nå, skal jeg helgardere meg til neste pp og ta rådet ditt😊tusen takk🙏🏻 Symptomer leter man ofte etter, jeg er alt for klar over det, men denne murringen jeg opplever nå er virkelig veldig ukjent for meg! Så det forundrer meg overhodet ikke om jeg er gravid nå! Mine første to satt som sagt i pp 4 og 2. Med første fikk jeg positiv test på DPO 14, og andre på DPO 9. Med andre fikk jeg altså svaaaak positiv på DPO 9, så negative tester på DPO 10 og 11, så positive igjen på 12 og 13. På DPO 13 med CB digital! Glemmer aldri når det lyste GRAVID mot meg! Jeg lover å holde dere oppdatert! Jeg bør vel egentlig vente til søndag med ny test, men det spørs om jeg klarer😆 Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #31 Skrevet 20. april 2019 Hei dere, tok ny test i dag. Litt usikker på denne, føler den er ca lik som i går, muligens en smuuule sterkere - men fortsatt svak. Er dette skyggestreker tro? Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #32 Skrevet 20. april 2019 Da våknet sambo, viste han som i går testen og han smilte og sa: Den er mye tydligere da!! Jeg: ja sant? Han: jaja MYE tydligere enn den i går! - med er påfølgende stort glis! Jeg for min del klarer ikke juble🙈 føler ikke denne heller er så utrolig «positiv». Legger ved et bilde til så dere kan se! Hva burde jeg gjøre nå? Kom over dette innlegget om samme test/merke fra ei jente i et forum, se gjerne der for føler hun hadde svakere tester enn meg til å begynne med. https://forum.babyverden.no/threads/erfaring-med-a1-graviditetstest.1861181/page-2 Så da lurer jeg på følgende: 1. Helt ærlig - tror dere testen min er positiv? 2. Burde jeg teste med digital eller annet merke i morgen? Eller bare vente nå! Legger også med grafen min av temping så dere kan se! Er utrolig glad for at dere orker å hjelpe og synse, jeg blir jo utrolig usikker! Vet at dette kan være kjemisk, men som jeg sa til sambo; kjemisk eller ikke kjemisk - positiv test er jo positiv test! Hvorvidt det er kjemisk vet man jo ikke før man eventuelt får menstruasjon. Hilsen meg😊❤️ Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #33 Skrevet 20. april 2019 Og et invertert bilde: Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #35 Skrevet 20. april 2019 Den er helt klart positiv. Gratulerer! Anonymkode: d7223...6ae 2
skruf Skrevet 20. april 2019 #36 Skrevet 20. april 2019 T.o.m jeg som er nærsynt og dårlig til å se disse strekene tør å hviske et lite gratulerer etter å ha sett den siste testen, trenger ikke forstørre bildet engang Vent en dag eller to så kan du prøve en digital test (ikke helt sikker på dette jeg skriver nå, men mener å ha lest at digitale tester krever høyere konsentrasjon av hcg, så derfor greit å vente litt til)
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #37 Skrevet 20. april 2019 Kjøp digital, fikk 2-3 på min to dager etter denne streken 😊😊 Anonymkode: 9300a...0d2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #38 Skrevet 20. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er helt klart positiv. Gratulerer! Anonymkode: d7223...6ae 🙈🙈🙈🙈 Jeg tør liksom ikke tro det! Det er helt merkelig, er som en stemme i hodet mitt sier: »Nå må du ikke ta gleden på forskudd her - mye kan skje! Kanskje testen er ødelagt? Kanskje det bare er en feil?» osv osv. Tør liksom ikke stole på dette før jeg har en sterk positiv eller omså en digital som sier: GRAVID! Det er vel frykten i meg som snakker, meeen jeg ser streken, jeg ser den er rosa i fargen ooog tempen min er jo bra - så jeg får vel bare kjøpe meg noen tester til å følge med😃 Moro at dere også ser den og mener den er positiv! Tusen takk❤️ Anonymkode: 0a980...9a2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #39 Skrevet 20. april 2019 38 minutter siden, skruf skrev: T.o.m jeg som er nærsynt og dårlig til å se disse strekene tør å hviske et lite gratulerer etter å ha sett den siste testen, trenger ikke forstørre bildet engang Vent en dag eller to så kan du prøve en digital test (ikke helt sikker på dette jeg skriver nå, men mener å ha lest at digitale tester krever høyere konsentrasjon av hcg, så derfor greit å vente litt til) Ha ha så moro! Nå lo jeg! Som du kanskje ser i innlegget mitt over er jeg litt i fornektelse 🙈 tør ikke tenke at jeg er gravid enda! Er såååå redd det er noe tull med testen osv osv. Kjemisk får jeg aldri beskyttet meg mot uansett, eller SA og MA og alle disse greiene, ikke det som bekymrer meg, bare mer redd testen lurer meg! 😍😃🙈🙈 Anonymkode: 0a980...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #40 Skrevet 20. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp digital, fikk 2-3 på min to dager etter denne streken 😊😊 Anonymkode: 9300a...0d2 Så du har troen på mine tester? Du ser også en strek? Ser du at den skimter rosa?🙈 Herregud så teit jeg er - men klarer liksom ikke slippe løs følelsen om at dette kanskje er sant!!! Hvilken DPO testet du med digital om jeg kan spørre? Anonymkode: 0a980...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå