Gå til innhold

Spray eller lotion i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Solkremsesong er i gang og jeg lurer på hva som er best å bruke i barnehagen. Har alltid brukt lotion, men flere barn i barnehagen har spray i hyllene. Er det enklere å påføre på barn, da med tanke på at det fort er opp mot 15 barn som skal smøres etter hverandre? 

For et påskevær vi har i år! God påske 🐣

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker i grunn lotion, men fikk bare tak i spray denne gangen. Tenker mest på smøring i ansiktet, men regner med de ansatte sprayer i hånden sin og så smører slik jeg gjør :fnise: ellers tror jeg det er litt hipp som happ altså. Viktigste er en skikkelig solkrem. 

Anonymkode: f572c...121

Skrevet

Jobber i barnehage, spiller ingen rolle! Så lenge det er ordentlig krem som ikke er umulig å smøre ut (er selvfølgelig klar over at fysisk filter er best, men det er noe med 20 unger som hater smøring og du i tillegg må gni som besatt... 😉

Etter barn nr 8 hender det at det er  vanskeligere å få grep om sprayflaske, da er lotion best. Sprayer selvfølgelig evt i hånda før man smører ansiktet. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da bestiller jeg lotion i år :)

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Foretrekker lotion. Spray er fint på stranden på kroppen når ungen nesten løper fra deg😅

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, C'est skrev:

Hei

Solkremsesong er i gang og jeg lurer på hva som er best å bruke i barnehagen. Har alltid brukt lotion, men flere barn i barnehagen har spray i hyllene. Er det enklere å påføre på barn, da med tanke på at det fort er opp mot 15 barn som skal smøres etter hverandre? 

For et påskevær vi har i år! God påske 🐣

Spør barnehagen hva de foretrekker. 

Anonymkode: d0a4b...82c

AnonymBruker
Skrevet

Lotion er helt klart det lureste, de fleste bruker ikke nok i utgangspunktet, og med en spray blir det et alt for tynt lag til at det beskytter godt nok.

Anonymkode: 46485...373

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, WhisperingWind skrev:

Foretrekker lotion. Spray er fint på stranden på kroppen når ungen nesten løper fra deg😅

Haha! I fjor når han var to år burde jeg nok ha brukt spray da 😂

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Ulrikke skrev:

Jobber i barnehage, spiller ingen rolle! Så lenge det er ordentlig krem som ikke er umulig å smøre ut (er selvfølgelig klar over at fysisk filter er best, men det er noe med 20 unger som hater smøring og du i tillegg må gni som besatt... 😉

Etter barn nr 8 hender det at det er  vanskeligere å få grep om sprayflaske, da er lotion best. Sprayer selvfølgelig evt i hånda før man smører ansiktet. 

Dette 👍🏼👍🏼

Anonymkode: e8245...260

• Liker 1
Skrevet
På 19.4.2019 den 12.14, Ulrikke skrev:

Amen 🙏

Jeg må også bruke hansker om det er parfyme i solkremen, så da blir det ett lite mareritt om solkremen også er vanskelig å smøre ut 🙈

Skrevet
2 timer siden, MissPierce skrev:

Amen 🙏

Jeg må også bruke hansker om det er parfyme i solkremen, så da blir det ett lite mareritt om solkremen også er vanskelig å smøre ut 🙈

Uff, håper ikke mange foreldre bruker solkrem med parfyme i til barna... det er ikke bra for huden deres! Når du som ansatt må bruke hansker for å smøre dem og 😮

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...