AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 Hallo! jeg er så heldig så jeg har to bestevenninner, og det er forsåvidt de eneste venninnene jeg har som er snille med meg. Tenkte jeg. i det siste har jeg vært litt med vennene til denne ene bestevenninnen min, som også er kusina mi. De er russ i år så jeg har sagt jeg kan kjøre dem og slik, egentlig bare for å være litt hyggelig og alright. Jeg har jo visst hvem disse vennene er siden jeg var 4 år, så har alltid hatt et «kjennskap» til de, men aldri vært noen spesielt nære venner med de selv. Forrige fredag kjørte jeg rundt med de mange timer, og jeg sa jeg ikke skulle ha noe for det - og det står jeg ved enda. Jeg er ikke så kravstor og syns ikke selv at jeg skal ha penger for å kjøre dem med dems bil og deres bensin.. jeg spurte da heller om jeg kunne være med på en fest en gang, det er litt hyggeligere(syns nå jeg)... dagen etterpå spurte de om jeg kunne kjøre igjen, men da hadde jeg nettopp tatt meg en øl, så det var litt for sent. Men jeg spurte om jeg kunne ha sitti på med dem og vært med dem på en fest hvis de fant en sjåfør - og de sa de skulle si ifra til meg hvis de fant noe.. og når jeg da drar på besøk til mamma, som bor i sentrum, så ser jeg de da kjører rundt i denne russebilen sin og har det dritmoro. Litt senere på kvelden ser jeg på Snapchat at de har det dritfett på fest hos en annen jeg har et kjennskap til. Jeg ble virkelig lei meg, og det er ikke for at jeg ikke fikk være med. Men hvorfor kunne de ikke bare ha sagt ifra? For min del er det totalt fair om de bare hadde sagt at det ikke passa den dagen, eller at de skulle være med noen andre - det hadde vært helt okei. Men når de sier at de skal si ifra hvis de finner noen til å kjøre, og hvis er finner en fest - og de sier ingenting, så blir jeg litt irritert. Jeg syns de skylder meg bare et signal på om et er greit eller ikke til jeg blir med, når jeg bruker hele kvelden og halve natta på å kjøre de dit de vil... jeg syns der var veldig dårlig gjort. og når det kommer til bestevenninna mi, så har hun nettopp kommet hjem fra en tur. Så når jeg inviterte henne på kaffe, så skulle hun bare gjøre noe først. Men tiden gikk og klokka begynte å bli godt utpå dagen, og når jeg sender henne melding og spør om hun kommer eller ikke, så sier hun bare «gidder ikke. Får ta det senere i påsken».. så tar det to timer, før jeg ser st hun har besøk av disse russevennene sine, og litt senere er hun med de ut på fest. Det gjør meg også litt irritert, for hun kunne faktisk bare ha fortalt meg at hun skulle ha besøk og var opptatt. Det jeg nå da sitter igjen med er at bestevenninna mi ikke gidder å komme til meg, for hun skal være med vennene sine og drikke seg full. Hun ser disse vennene sine flere ganger i uken, og jeg ser hun kanskje en gang annenhver måned fordi hun jobber og ikke orker besøk yter jobb når jeg spør. I mitt hode er det da en viss forskjell på å ikke gidde, og ikke kunne. Og som sagt, for min del er det helt okei om det ikke passer, men vær så snill: ikke fortell meg at dere skal si ifra, og aldri gjøre det mens jeg sitter hjemme alene og ser på alle de snappene om hvor moro dere har det! Og ikke si at du ikke gidder å ta turen, for at du skal ut å drikke deg drita med andre... er det virkelig for mye å be om? Anonymkode: 4a095...1cd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Det høres ikke ut som om de er så gode venner av deg slik de holder på. Tror jeg hadde funnet meg noen med bedre verdier. Anonymkode: c153b...558
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som om de er så gode venner av deg slik de holder på. Tror jeg hadde funnet meg noen med bedre verdier. Anonymkode: c153b...558 Ts her! Problemet mitt er at jeg med tiden har blitt en veldig(på en måte) privat person, og jeg er blitt veldig klein av meg, så det er ikke så mange jeg klaffer med for å være ærlig. Her jeg kommer fra er det vel kanskje 20 000 innbyggere, og når 40% av de er eldremennesker og andre 50% er mennesker som kun bryr seg om status og likes på sosiale medier, så er det ikke igjen så mange lapper i kurven for å si det sånn. Flaks for min del har jeg en samboer, ellers hadde jeg nok flytta langt unna tror jeg. Anonymkode: 4a095...1cd
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #4 Skrevet 18. april 2019 De bruker/brukte deg bare som sjåfør. Ville de hatt deg med på fest, ville de ikke ha nølt med å ta kontakt. Det at de skulle ta kontakt, er bare en unnskyldning. Jeg kjenner til denne strategien. Mange som bruker den for å komme seg unna. De finner på en unnskyldning, istedenfor å være ærlig. Anonymkode: cb5af...b2e 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 ER helt enig med deg, hvorfor kan ikke folk være ærlige. Jeg har ei venninne som stadig tyr til småløgner, både overfor meg og andre, om det er autoriteter eller ikke bryr hun seg ikke om. Så lenge situasjonen setter henne i et bedre lys så lyves det. På facebook bl.a. så lyver hun , skriver i diskusjoner ting som ikke er helt sant, vrir på det for å virke bedre, dette har jeg tatt opp med henne. Er så langt unna mine verdier. Vi er, bl.a pga dette, p.t. ikke venner som omgås. Hadde jeg vært deg TS så hadde jeg vært vært veldig opptatt neste gang de trenger en sjåfør eller annet. Anonymkode: 173ff...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå