AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 (endret) Fra Kjærlighetens språk av Gary Chapman Anerkjennende ord Det tar ikke lang tid å si noen gode ord, men det kan bety mye og gjøre stor forskjell. Gode ord som vi gir den andre, kan være komplimenter, kjærlighetserklæringer, ros, støttende ord osv. For eksempel: ”Den middagen du laget i går var kjempegod”, ”Takk for at du handlet!”, ”Så vakre øyne du har”, ”Jeg vil alltid være hos deg”, ”Takk for at du lyttet til meg”, ”Det klarer du, jeg heier på deg”. Tid for hverandre (...) Tjenester (...) Gaver (...) Fysisk nærhet (...) (Lånt fra https://www.familieverden.no/parforholdet/kommunikasjon/hvilket-kjarlighetssprak-snakker-du/) Anonymkode: 0f34e...07b Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm. Endret 20. april 2019 av Edie
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Jeg skjønner ikke helt dette. Jeg synes alle fem er helt nødvendige. Anonymkode: d9020...a24 8
StripeteSitron Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 Jeg har tjenester og min partner har tid. Fungerer godt, syntes det var veldig fint å ta testen sånn at vi kunne bli klar over det
Rotemor Skrevet 18. april 2019 #4 Skrevet 18. april 2019 (endret) Jeg synes sånt er fjås. Enten så fungerer man sammen eller ikke. Kjærlighetsspråk... 🙄 Endret 18. april 2019 av Rotemor 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 18. april 2019 #5 Skrevet 18. april 2019 Jeg har ord, gaver og fysisk nærhet (klemmer). Er usikker på hva kjæresten min har, tror han har tid og fysisk nærhet.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #6 Skrevet 18. april 2019 Jeg har tid og fysisk nærhet, min kjære har tjenester. Av og til må jeg minne meg selv på at det er slik, for jeg savner av og til at han " snakker " mitt språk . Anonymkode: 7f22f...547 3
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 18. april 2019 #7 Skrevet 18. april 2019 4 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg synes sånt er fjås. Enten så fungerer man sammen eller ikke. Kjærlighetsspråk... 🙄 Folk føler kjærlighet på ulike måter. Hvis jeg gir kjæresten min masse gode ord, og han ikke trenger det for å føle seg elsket, så er det mulighet for at han føler jeg ikke er glad i han fordi jeg ikke møter hans behov. Samme motsatt, hvis jeg trenger f.eks nærhet og ikke får det, så kan jeg føle at han ikke møter det jeg trenger. Det kan oppstå misforståelser om man ikke kjenner partneren godt nok til å vite hva den trenger for å føle seg prisgitt og elsket.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #8 Skrevet 18. april 2019 Jeg har tjenester og fysisk nærhet. Kjæresten har ord. Ganske vanskelig, for meg betyr ikke ord noenting, men handling betyr masse. Han kan sitte og si han elsker meg, og jeg klarer egentlig ikke tro på det, for han viser det jo ikke med noe annet enn nettopp tomme ord. Han derimot savner mer verbal bekreftelse fra meg. Anonymkode: b5abe...b05
Rotemor Skrevet 18. april 2019 #9 Skrevet 18. april 2019 8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Folk føler kjærlighet på ulike måter. Hvis jeg gir kjæresten min masse gode ord, og han ikke trenger det for å føle seg elsket, så er det mulighet for at han føler jeg ikke er glad i han fordi jeg ikke møter hans behov. Samme motsatt, hvis jeg trenger f.eks nærhet og ikke får det, så kan jeg føle at han ikke møter det jeg trenger. Det kan oppstå misforståelser om man ikke kjenner partneren godt nok til å vite hva den trenger for å føle seg prisgitt og elsket. Og? Man kan da snakke sammen. 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 18. april 2019 #10 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, Rotemor skrev: Og? Man kan da snakke sammen. Akkurat. Man bør snakke om hva man trenger for å føle seg elsket i forholdet. Det er det dette dreier seg om.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 Jeg har alle 5. Han har fysisk nærhet og at han gjør tjenester. Men tjenestene hans blir litt feil da han egentlig gjør ting han har lyst til (game, bygge noe.. ol). Så tenker han selv at jeg blir såå glad for at han gamer nå for jeg vil sikkert rydde og vaske huset alene.. 🙄 Kommunikasjon er vi gode på. Men bare ikke på dette planet. Og det er veldig dumt. Han er egentlig egoistisk, og han innrømmer det faktisk selv. Dette skal han jobbe med, men jeg ser ingen endring. Anonymkode: 8c21f...8a5
Rotemor Skrevet 18. april 2019 #12 Skrevet 18. april 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Akkurat. Man bør snakke om hva man trenger for å føle seg elsket i forholdet. Det er det dette dreier seg om. Man trenger ikke definere sitt «kjærlighetsspråk» var mitt opplagte poeng.
Glød Skrevet 18. april 2019 #13 Skrevet 18. april 2019 11 minutter siden, Rotemor skrev: Man trenger ikke definere sitt «kjærlighetsspråk» var mitt opplagte poeng. Det gjør det veldig mye enklere å forstå hverandre hvis man ser at man har forskjellige behov, og dette er 5 gode eksempler på behov. 5
Rotemor Skrevet 18. april 2019 #14 Skrevet 18. april 2019 Akkurat nå, Glød skrev: Det gjør det veldig mye enklere å forstå hverandre hvis man ser at man har forskjellige behov, og dette er 5 gode eksempler på behov. Det er din mening. Min er at det er dilldall. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #15 Skrevet 18. april 2019 Jeg har alle sammen og kjæresten min har alle også, det er veldig deilig og veldig annerledes enn det jeg er vant til!😊 Gjør ting mye enklere i hverdagen og føler oss veldig elsket begge to. Anonymkode: 76ba6...550
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #16 Skrevet 18. april 2019 Jeg har alle. Typen har også alle. Han er dog mye flinkere enn meg til å sende meg melding og spørre hvordan dagen har vært. Jeg er nok ikke så flink til meldinger generelt, men når jeg møter han er jeg alltid opptatt av hva han har drevet med osv. Vi bruker mye tid sammen til tross for hver vår aktive hverdag. Har merket det gjør at jeg kobler skikkelig av og jeg har mye mer energi til overs nå enn før jeg møtte han merkelig nok. Det sier han og. Anonymkode: 19d18...8d0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #17 Skrevet 18. april 2019 Jeg har som kjærlighetsspråk å gjøre ting for hverandre og stille opp, samt møte hverandre på et intellektuelt plan. Han har fysisk nærhet og føle seg sett. Og dette krasjer helt. Jeg klarer ikke å ha fysisk nærhet med mindre jeg føler han stiller opp og kan ha dype samtaler og samtaler om andre ting. Så vi har så og si aldri sex eller nærhet. Jeg ble seksuelt misbrukt som barn, så det stritter så imot å ha sex uten at det andre er på plass, selv om jeg prøver. Anonymkode: 79b06...fd0
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #18 Skrevet 18. april 2019 Fysisk nærhet er definitivt øverst på min liste og helt nødvendig. Min kjæreste var litt usikker, men muligens tjenester. Jeg var i et lenger forhold med en som hadde anerkjennende ord som sitt primære kjærlighetsspråk. Det er et som ikke faller veldig naturlig for meg, og jeg måtte dermed lære meg å bruke ord for å møte han på hans behov. Over tid ble jeg bedre på det, og fikk det fint til å fungere, det er jo slik man gjør i et forhold. Det jeg syntes var fint med kjærlighetsspråkene, var at det ga meg en måte å forstå og sette ord på mine egne behov, og også forstå kjæresten litt. Anonymkode: e98dd...e91
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #19 Skrevet 18. april 2019 Jeg har fysisk nærhet, den er veldig sterk hos meg. Og det beste forholdet jeg har vært i, så hadde han det samme språket. Og selv om han aldri sa han elsket meg. Så har jeg aldri følte meg så høyt elsket av noen. Anonymkode: c925b...669
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #20 Skrevet 19. april 2019 Tid er nok veldig viktig for meg. Ord kan lett bli tomme for meg om jeg ikke føler at vi får nok tid sammen. Det hjelper ikke å bli fortalt at han elsker meg om vi aldri har kvalitetstid sammen. Da mener jeg tid som i å bruke tid på hverandre og ikke bare sitte i samme rom eller se på tv liksom. Jeg er nok også endel på det med gaver. Det er som regel ikke store ting, men bare små ting for å vise at jeg satte pris på han. Jeg husker at eksen ikke satte pris på det. Noe som var sårende for meg siden det var min måte å vise at jeg var glad i han. Sluttet etter hvert å gjøre det siden han ikke satte pris på det. Noe av grunnen til at man fungerer sammen kan jo nettopp ha med slike ting å gjøre. Om man har totalt forskjellige måter å vise at man elsker og setter pris på den andre så kan det skape problemer. Ikke alltid at det å snakke sammen løser alt heller. Anonymkode: 4f4bc...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå