Gjest Soria-gjest Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 Jeg leser høyt for noen av kollegaene mine i lunsjen. Til nå har vi lest "Den Lille Prinsen" av Antoine de Saint-Exupéry og "Måken Jonathan" av Richard Bach. Tidligere prøvde vi oss på "Lille Tre" av Forrest Carter, men den var for vakker og gripende, så vi begynte å grine hver gang vi leste. Det var litt slitsomt (morsomt, men slitsomt -morsomt å se de voksne og "barka" mannfolka i skittent arbeidstøy og rutete fleeceskjorter som satt og grein...). Nå er vi snart ferdige med Måken Jonathan, og jeg trenger tips til en ny bok vi kan lese. Er det noen som har tips til litteratur à la Måken Jonathan og Den Lille Prinsen -eller er det noen som vet om et bra litteratur-forum hvor jeg kan spørre? Klem fra Soria
Mrs. K Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Der var engang et forum som het www.bokprat.com. Jeg finner den dessverre ikke igjen. Da jeg leste overskriften tenkte jeg umiddelbart på Jonatan Havmåke :-) Den siste nydelige bok, jeg leste var Historien om Pi Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Takk skal du ha for svaret. Håper det er noen andre som kanskje vet om bokforumet finnes enda... Jonathan Måke er helt nydelig. Skal sjekke ut historien om Pi. Soria
Gjest Sesselja Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Richard Back som skrev Måken Jonathan, har også skrevet en bok som heter Illusions (har den bare på engelsk, så aner ikke om du får tak i den på norsk). Ellers så kan kanskje Cohelo være et alternativ. Alkymisten ser ut til å slå an blant folk, og den har noe av den samme enkle historien og naive språket som Bach bruker.
flowerpower Skrevet 21. april 2005 #6 Skrevet 21. april 2005 Jeg kan anbefale en nydelig liten bok som heter: "Delfinen. En historie om en drømmer (Måtte dine drømmer gå i oppfyllelse, og måtte de alltid bringe deg lykke og visdom)" av Sergio Bambaren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå