AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 Fetteren min har en stygg tendens til å være nedlatende men han har også en stor feil med væremåten sin og det er at han bare snakker om seg selv og hva han har opplevd. Han har blant annet sittet i fengsel tre ganger og snakker om dette ovenfor folk hele tiden. Da går det i hvor synd det var på han når han satt i fengsel, hva slags dommer han fikk, hvordan han syntes fengslene er, at det var urettferdig i fengsel, hva han gjorde i fengsel og hvem han ble kjent med, og bla bla bla... Han skjønner ikke at sånne ting passer seg ikke å snakke om på jobb, ute på restaurant osv. For eksempel så er det ikke alt man sier høyt i det offentlige rom og her en dag klarte han å skremme vekk titalls damer med å utlevere fengsels-livshistorien sin. Hvor spennende er det for andre å høre på? Ikke noe særlig. Nesten så jeg lurer på om han skryter av at han har sittet i fengsel. Han er jo nedlatende og frekk utenom dette også så det kan jo være at han forsøker å være nedlatende ovenfor andre fengselsfugler eller noe? Burde jeg ta en prat med han og hva kan jeg si for å få han til å stoppe med skrytingen (Eh, skremmingen)? Vet noen? 🥵 Anonymkode: 63571...4af
Maleficenta Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fetteren min har en stygg tendens til å være nedlatende men han har også en stor feil med væremåten sin og det er at han bare snakker om seg selv og hva han har opplevd. Han har blant annet sittet i fengsel tre ganger og snakker om dette ovenfor folk hele tiden. Da går det i hvor synd det var på han når han satt i fengsel, hva slags dommer han fikk, hvordan han syntes fengslene er, at det var urettferdig i fengsel, hva han gjorde i fengsel og hvem han ble kjent med, og bla bla bla... Han skjønner ikke at sånne ting passer seg ikke å snakke om på jobb, ute på restaurant osv. For eksempel så er det ikke alt man sier høyt i det offentlige rom og her en dag klarte han å skremme vekk titalls damer med å utlevere fengsels-livshistorien sin. Hvor spennende er det for andre å høre på? Ikke noe særlig. Nesten så jeg lurer på om han skryter av at han har sittet i fengsel. Han er jo nedlatende og frekk utenom dette også så det kan jo være at han forsøker å være nedlatende ovenfor andre fengselsfugler eller noe? Burde jeg ta en prat med han og hva kan jeg si for å få han til å stoppe med skrytingen (Eh, skremmingen)? Vet noen? 🥵 Anonymkode: 63571...4af Prøvd å si til han at det ikke akkurat er et bra sjekketriks å si til damer at han har vært i fengsel? Og iallefall ikke legge ut om kriminelle handlinger han har gjort.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Prøvd å si til han at det ikke akkurat er et bra sjekketriks å si til damer at han har vært i fengsel? Og iallefall ikke legge ut om kriminelle handlinger han har gjort. Ja men han bare fortsetter å skryte/ skremme med sine fengselsopphold. Anonymkode: 63571...4af
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #4 Skrevet 18. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fetteren min har en stygg tendens til å være nedlatende men han har også en stor feil med væremåten sin og det er at han bare snakker om seg selv og hva han har opplevd. Han har blant annet sittet i fengsel tre ganger og snakker om dette ovenfor folk hele tiden. Da går det i hvor synd det var på han når han satt i fengsel, hva slags dommer han fikk, hvordan han syntes fengslene er, at det var urettferdig i fengsel, hva han gjorde i fengsel og hvem han ble kjent med, og bla bla bla... Han skjønner ikke at sånne ting passer seg ikke å snakke om på jobb, ute på restaurant osv. For eksempel så er det ikke alt man sier høyt i det offentlige rom og her en dag klarte han å skremme vekk titalls damer med å utlevere fengsels-livshistorien sin. Hvor spennende er det for andre å høre på? Ikke noe særlig. Nesten så jeg lurer på om han skryter av at han har sittet i fengsel. Han er jo nedlatende og frekk utenom dette også så det kan jo være at han forsøker å være nedlatende ovenfor andre fengselsfugler eller noe? Burde jeg ta en prat med han og hva kan jeg si for å få han til å stoppe med skrytingen (Eh, skremmingen)? Vet noen? 🥵 Anonymkode: 63571...4af Vi er i 2019. Badboys som har sittet i fengsel er ut. De blir sett på som dumme. Badboys som slipper fengsel er å foretrekke. Anonymkode: d98a8...40d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #5 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er i 2019. Badboys som har sittet i fengsel er ut. De blir sett på som dumme. Badboys som slipper fengsel er å foretrekke. Anonymkode: d98a8...40d Har vel aldri vært moderne å sitte i fengsel, men fetteren min skjønner ikke det. Han bare: I FENGSEL bla bla bla... Og folk bare: hjeeeelp!!! Å bare snakke om sånt er så kjedelig å høre på. Han blir f.eks med på hytta en påske og hele påsken handlet om fengsler hver morgen en hel påske. Ehh... Noen ganger lurer jeg på om han forsøker å skremme noen med å fortelle dette om seg selv for han er ikke helt stokk dum heller.... Anonymkode: 63571...4af
Maleficenta Skrevet 18. april 2019 #6 Skrevet 18. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men han bare fortsetter å skryte/ skremme med sine fengselsopphold. Anonymkode: 63571...4af Da får han bare fortsette da. Er han som driter seg ut
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #7 Skrevet 18. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fetteren min har en stygg tendens til å være nedlatende men han har også en stor feil med væremåten sin og det er at han bare snakker om seg selv og hva han har opplevd. Han har blant annet sittet i fengsel tre ganger og snakker om dette ovenfor folk hele tiden. Da går det i hvor synd det var på han når han satt i fengsel, hva slags dommer han fikk, hvordan han syntes fengslene er, at det var urettferdig i fengsel, hva han gjorde i fengsel og hvem han ble kjent med, og bla bla bla... Han skjønner ikke at sånne ting passer seg ikke å snakke om på jobb, ute på restaurant osv. For eksempel så er det ikke alt man sier høyt i det offentlige rom og her en dag klarte han å skremme vekk titalls damer med å utlevere fengsels-livshistorien sin. Hvor spennende er det for andre å høre på? Ikke noe særlig. Nesten så jeg lurer på om han skryter av at han har sittet i fengsel. Han er jo nedlatende og frekk utenom dette også så det kan jo være at han forsøker å være nedlatende ovenfor andre fengselsfugler eller noe? Burde jeg ta en prat med han og hva kan jeg si for å få han til å stoppe med skrytingen (Eh, skremmingen)? Vet noen? 🥵 Anonymkode: 63571...4af Kan være noe inni han som han går igjennom, prosessen hans kan være å snakke høyt om dette. Leide en gang ved et eldre ektepar som alltid nevnte hvordan, hvorfor og når sønnen tok livet sitt. Tror det hjalp de å være åpne om det, som en prosess for alt de går gjennom og gikk igjennom. Anonymkode: e0731...65b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #8 Skrevet 18. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan være noe inni han som han går igjennom, prosessen hans kan være å snakke høyt om dette. Leide en gang ved et eldre ektepar som alltid nevnte hvordan, hvorfor og når sønnen tok livet sitt. Tror det hjalp de å være åpne om det, som en prosess for alt de går gjennom og gikk igjennom. Anonymkode: e0731...65b Sorry meg men i min fetters tilfelle ser jeg ingen grunn til å hjelpe han med en eventuell prosess han muligens bearbeider. Nå er det hans tredje opphold i fengsel resten av verden får høre om. De du traff syns jeg har en helt annen historie og de sitter ikke regelrett og plager folk med vilje i allefall. Syns det er helt rart jeg å fortelle sånt til fremmede. Anonymkode: 63571...4af
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #9 Skrevet 18. april 2019 Jeg har sagt sånn at å si sånt om en selv til fremmede ikke slår an og kan virke skremmende men han bare fnyser av det. Han er tydeligvis så innmari tøff han. Anonymkode: 63571...4af
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #10 Skrevet 18. april 2019 Det positive er vel at andre som får lyst til å prøve å være kriminelle kanskje mister lysten til det når de ser og hører han snakke om det. Om han fremstår som den taperen. Ingen vil jo være en slik taper. Har du vurdert å kutte ut treffe han siden det tross alt medfører så mye negativitet? Anonymkode: 19479...36a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det positive er vel at andre som får lyst til å prøve å være kriminelle kanskje mister lysten til det når de ser og hører han snakke om det. Om han fremstår som den taperen. Ingen vil jo være en slik taper. Har du vurdert å kutte ut treffe han siden det tross alt medfører så mye negativitet? Anonymkode: 19479...36a Ja, men han har jo sine gode sider hvis man ser bort fra dette og det at vedkommende er nedlatende, og kaller folk stygge/tykke og er ekstremt utseendefokusert. Anonymkode: 63571...4af
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #12 Skrevet 18. april 2019 Du må snakke med ham, og gjerne spørre hvorfor han gjør det. Du skal ikke se bort fra at han vet hva andre tenker, og velger å provosere ved å si det som det er. På denne måten tenker han kanskje også at han "lufter ut" de som ikke takler slikt, med en gang. Kjenner en som gjorde det samme. Han sonet bare èn gang, men i ett år. Det tok mange år før han sluttet å snakke om opplevelsene sine i fengsel. Han skrøt ikke, og hadde åpenbart et stort behov for å bearbeide følelsene sine. I ettertid ser jeg at han hadde trengt hjelp i psykiatrien for å komme seg på fote igjen. Anonymkode: 18b6f...2a6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #13 Skrevet 18. april 2019 Virker som han synes det å sitte norsk fengsel er kult. Det kan jeg forstå, da norsk fengsel har svært god standard sammenlignet med andre land. Der må man tisse gjennom et hull i betongen. Bytte på å sove på sengen. Anonymkode: 8d23c...e7a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #14 Skrevet 18. april 2019 Det er nok nettopp fordi han skjønner så lite av hvordan man bør oppføre seg at han har havnet i fengsel tre ganger. Jeg tror ikke du skal ha for mye håp om å klare å endre væremåten hans. Jeg hadde heller prøvd å la være å ut sammen med han. Anonymkode: b6a86...783
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #15 Skrevet 18. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må snakke med ham, og gjerne spørre hvorfor han gjør det. Du skal ikke se bort fra at han vet hva andre tenker, og velger å provosere ved å si det som det er. På denne måten tenker han kanskje også at han "lufter ut" de som ikke takler slikt, med en gang. Kjenner en som gjorde det samme. Han sonet bare èn gang, men i ett år. Det tok mange år før han sluttet å snakke om opplevelsene sine i fengsel. Han skrøt ikke, og hadde åpenbart et stort behov for å bearbeide følelsene sine. I ettertid ser jeg at han hadde trengt hjelp i psykiatrien for å komme seg på fote igjen. Anonymkode: 18b6f...2a6 Skal prøve igjen. Som den blæra han er tipper jeg han enten later som han ikke hører meg eller fortsetter å snakke om fengselsoppholdene sine. Ja for syns ikke du det var slitsomt med en kamerat som ikke gjorde annet enn å bruke deg som psykolog? Ble du ikke sur? Det begynner jeg å bli. Pluss at fetteren min snakker BARE om kriminelle ting. Tror jeg skal foreslå en psykologtime eller to til han. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som han synes det å sitte norsk fengsel er kult. Det kan jeg forstå, da norsk fengsel har svært god standard sammenlignet med andre land. Der må man tisse gjennom et hull i betongen. Bytte på å sove på sengen. Anonymkode: 8d23c...e7a Han tror selv han er skikkelig tøff ja. Anonymkode: 63571...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå