Gå til innhold

Hva er 'riktig side' på en skinnfell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått e nydelig skinnfell i gave. Den er laget for å ha på en utebenk, eller ha med på tur fikk jeg beskjed om. Vil ikke spørre giveren, men lurer på hva som blir riktig sitteside? Skal man sitte på saueulla, eller på kjøttsiden der dekoren er? 

Anonymkode: d78aa...36a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har fått e nydelig skinnfell i gave. Den er laget for å ha på en utebenk, eller ha med på tur fikk jeg beskjed om. Vil ikke spørre giveren, men lurer på hva som blir riktig sitteside? Skal man sitte på saueulla, eller på kjøttsiden der dekoren er? 

Dekor? Har aldri hatt noen med dekor sitter alltid på ulla 

Anonymkode: c844b...ba3

• Liker 1
Skrevet

Man skal sitte på "ullsiden".
Hvis du legger ullsiden ned, vil ullen slites ned og kan bli ødelagt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville brukt ullsiden opp. Det er godt og lunt å sitte på.

• Liker 1
Skrevet

Vanligvis sitter man på ulla, men hvis det er dekortrykk så trodde jeg det var beregnet til å legge f.eks over fotenden av senga med trykket opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Tenker også at ullsiden jo er varmest og mykest å sitte på, samtidig er jeg redd for å ødelegge den fine dekoren med at den vender ned mot en trebenk. Ønsker jo også å få brukt denne flotte skinnfellen, slikt bør ikke gjemmes bort i et skap 😊

Skrevet

Har aldri sett slike med dekor før, men det var jo kjempefint! 
Men jeg ville ikke brukt det til å sitte på 😛 Ville brukt det over armlende på en benk eller sofa, eller som pynteteppe på senga. Eventuelt hengt det på vegg om man har en vegg hvor det kan passe inn i stilen. Det vil si, jeg ville ansett det mer som en pyntegjenstand enn en bruksgjenstand. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en evigvarende diskusjon. Noen mener at pelsen skal ned siden dyret har pelsen ned. Prøv dette og pelsen råtner pga fukt.

konklusjon på alle andre forum er skinn ked og sitt på pels! 

Anonymkode: 0e31a...1ae

• Liker 1
Skrevet

Trodde disse var ment til små barn, i vogna og lignende. Hvor ullsiden varmer og pyntesiden vises. 

Skrevet

Man skal sitte på ullen, ja.  Vi har saueskinn på stoler og i i benken på kjøkkenet om vinteren.  Når det våres flytter jeg skinnene ut på benkene på uteplassen.  Kun midtsommers er de ikke i bruk.  Elsker mine saueskinn :) 

Renhold er jo alltid et problem, men her om dagen oppdaget jeg at vår nye tørketrommel har en knapp som heter "Oppfriskning"..  Sauseskinnene var som nye etter en omgang der!  Bare et tips :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...