AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 Jeg har en leilighet med en nabo på hver side av meg. Fra den ene naboen hører jeg vaskemaskin, tørketrommel, støvsuger, tramping (de tramper når de går), kjøkkenskuffer som lukkes. Lyder hele døgnet. Mens fra den andre naboen min hører jeg ikke et pip, og de har et lite barn. Jeg hører ikke lydene som om det skulle vært i egen leilighet, men det høres. Nå er jeg veldig var for lyder, men for "normale" er det nok ikke sjenerende lyder. Det er helt nye leiligheter og de skal være godt isolert mot hverandre. Er det noe feil her siden jeg hører lyder fra en nabo og ikke en annen? Anonymkode: 7a943...530
Ariam Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Kan det ha noe med at den naboen du hører oppholder seg mest nær din leilighet, har vaskemaskin osv ved vegg mot deg. Mens den andre har det motsatt?? 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 Om leiligheten er bygget etter nyeste forskrift,høres dette litt rart ut. Jeg bor også i ny leilighet, og kan høre sus fra rørene på badet,men ellers hører jeg ingenting. Ville hørt med andre naboer, hvordan de opplever lydisoleringen. Anonymkode: 5f814...c83
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #4 Skrevet 19. april 2019 Har dere helt lik om å løsning? Vil tro at de rommene er på motsatt side av deg, sånn at det ikke høres så godt. Samtidig er det forskjellige lyder til forskjellige familier. Jeg bodde en periode i ett veldig lytt rekkehus. Ved siden av bodde det en familie med små barn. Hørte ikke en lyd! De flyttet, det kom inn en familie med eldre barn. Og det var grusomt! Utrolig mye bråk. Smelling med dører/skap, høye stemmer, løping i trapper. Jeg tror rett å slett at de første var mer like oss (også små barn). Jeg hørte sikkert ikke de ungene pga egne unger. Når det var leggetid hos oss og stille så var det jo stille hos de og. Anonymkode: 93731...fe7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #5 Skrevet 19. april 2019 På 18.4.2019 den 15.35, Ariam skrev: Kan det ha noe med at den naboen du hører oppholder seg mest nær din leilighet, har vaskemaskin osv ved vegg mot deg. Mens den andre har det motsatt?? Dette tenkte jeg og. En ny leilighet burde uansett være godt lydisolert. Du kan jo høre med naboer. Kanskje en nabo i en annen etasje som bor likt som deg. En som også har nabo på hver side av sin leilighet. Anonymkode: 2c716...846 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 Kom til å tenke på at det kan kanskje være litt forskjell på innredning i naboleilighetene også som gir høyere lyder. Jeg tenker da på at en leilighet som er minimalistisk innredet uten gardiner og tepper, ting på veggene osv har veldig mye høyere akustikk enn en som har mer av dette. Kanskje det kan bidra til at du hører mer fra den ene nabo enn den andre. Bare en tanke... 🤔 Anonymkode: 2c716...846 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå