Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En furu på 15 meter er ganske ung, de blåser ikke ned. Furu har og pålerot, og står veldig godt i vind. De velter ikke slik som gran gjør og lever og veldig lenge i forhold til gran. Ingen grunn til å ta naboen til etteretning.

Anonymkode: 75619...72a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er 2-3 meter unna tomtegrensa. Tviler på at han søkte. Men reglene varierer vel fra kommune til kommune også? Men akkurat det driter jeg i utgangspunktet i. 

Vi har en hekk som er plantet en god meter inn på vår side. Hundene hans står i bånd hele dagen og går helt inn på hekken for å pisse og drite. Så barlinden har blitt svidd og dødd de nederste grenene på mange av trærne og vi trapper i hundeskit når vi skal klippe plena på den siden av hekken.

Og ja - vi har sagt at hundene ikke må få pisse der og vi har selv fysisk gått og strammet inn båndene deres så de ikke når bort. Men de driter i det og slipper dem bortpå igjen. Når søpla deres blåser overende havner alt i hagen vår. Ingen kommer å plukker opp. Har gått i hele dag og plukket plastsøpla deres og papiravfall med deres navn på... 

Slike ting gjør at det frister jævelig lite å gjøre som han sier å skjære ned furua. Samtidig som jeg ikke gidder noe drama.

Jeg kan til nøds gå med på å toppe den. Men da må jeg jo leie inn folk som kan det. 

Anonymkode: 377a2...102

det er lov å sette opp en lavt gjerde på nabogrensen uten å si fra til noen. Da løser du slikt.

Anonymkode: 415cf...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper det er 2-3 meter unna tomtegrensa. Tviler på at han søkte. Men reglene varierer vel fra kommune til kommune også? Men akkurat det driter jeg i utgangspunktet i. 

Vi har en hekk som er plantet en god meter inn på vår side. Hundene hans står i bånd hele dagen og går helt inn på hekken for å pisse og drite. Så barlinden har blitt svidd og dødd de nederste grenene på mange av trærne og vi trapper i hundeskit når vi skal klippe plena på den siden av hekken.

Og ja - vi har sagt at hundene ikke må få pisse der og vi har selv fysisk gått og strammet inn båndene deres så de ikke når bort. Men de driter i det og slipper dem bortpå igjen. Når søpla deres blåser overende havner alt i hagen vår. Ingen kommer å plukker opp. Har gått i hele dag og plukket plastsøpla deres og papiravfall med deres navn på... 

Slike ting gjør at det frister jævelig lite å gjøre som han sier å skjære ned furua. Samtidig som jeg ikke gidder noe drama.

Jeg kan til nøds gå med på å toppe den. Men da må jeg jo leie inn folk som kan det. 

Anonymkode: 377a2...102

La furua stå! Neste gang ber du ham passe sine egne saker. Tar han saken i egne hender, så anmeld ham. Blir dyrt for ham.

Anonymkode: 45495...3bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når naboen er så kjip må du sette han på plass. 

Anonymkode: 26c57...4c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...