Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har søkt på økonomi og administrasjon til høsten på førsteplass (siviløkonom) og en del andre lignende studier.

Jeg tror det er yrker jeg hadde trives med, faren min er siviløkonom og jeg har hatt sommerjobb der han jobber. Tingen er at jeg holder på med hest på fritiden, og jeg vil gjerne ha en stall med et par hester hjemme hos meg. Jeg synes det virker umulig å kombinere med en jobb som kanskje er i midten av byen, og ikke minst at det er så få ridestier i byene osv. Og at det ikke er så lett å finne en passende eiendom.

Jeg kommer selv fra bygda og syntes det var travelt nok å holde på med ridning (nesten hver dag da) ved siden av videregående skole. 

Har noen råd? Jeg vil ikke jobbe med noe sosialt arbeid, sykepleie, barnevern osv osv... Yrker som det passer jo alle steder, også på bygda hvor det går an med hest. Jeg har tenkt på veterinær men da må jeg isåfall til utlandet...

Anonymkode: 73e49...e94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: 73e49...e94

AnonymBruker
Skrevet

Alle yrker kan kombineres med hest. Jobber selv som radiograf og har 3 hester. Konkurrerer aktivt. Bor utenfor Oslo og pendler 30 min èn vei. Går helt fint. Og jeg jobber også turnus, men alt er mulig

Anonymkode: 1551b...633

Skrevet

Dersom du ønsker ha hester hjemme, så kommer det an på stalldriften. 
Jeg er vant med at hestene får frokost i 7-tiden, ut i 9-tiden, lunsj ute i 13-tiden. Den driften vil være tilnærmet umulig med enhver 8-16 jobb dersom man er alene. 
Har man utegang og fri tilgang på for, så er det mulig. Samme om man har stall hvor man leier ut bokser på dugnaddrift. 
Så kommer det an på arbeidsgiver også, får du en jobb nært hjemmet hvor du kan stikke hjem i lunsjen for å fore, eller at arbeidsgiver lar deg stikke hjem å ta inn hester dersom det plutselig blir storm... 

Skrevet

Slipp hestene ut på morgenen og sørg for at de har vann og noe å tygge på, da klarer de seg til du kommer hjem. 

Spørs om du har så mye energi til å trene dem etter 8 timer på jobb, pluss reise til og fra da. 

AnonymBruker
Skrevet

Merker at noen har flere hester på adres staller som de driver å konkurerer med uten å jobbe vedsidenav og itilleg leier leilighet. Hvordan i alle dager har man råd til det?? De må leie leilighet å bo i, leie stallplass og betale for alt stell av hestene, og betale for eget levebrød. Hvordan er det mulig? Tjener man penger på å konkurere med hest? 

Anonymkode: 2b1a8...6a9

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker at noen har flere hester på adres staller som de driver å konkurerer med uten å jobbe vedsidenav og itilleg leier leilighet. Hvordan i alle dager har man råd til det?? De må leie leilighet å bo i, leie stallplass og betale for alt stell av hestene, og betale for eget levebrød. Hvordan er det mulig? Tjener man penger på å konkurere med hest? 

Det finnes vel få pengesluk som er større enn å ha hest.

Anonymkode: 85a04...4a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel få pengesluk som er større enn å ha hest.

Anonymkode: 85a04...4a4

Ja, så tjener man fett på konkuransene da eller? Når man ikke har noe jobb vedsidenav? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så tjener man fett på konkuransene da eller? Når man ikke har noe jobb vedsidenav? 

Nei, man tjener ingenting i forhold til det det vil koste å delta i konkuransene. Du bruker en formue på innkjøp av hest, dyrlegeutgifter, hovslager, utstyr, osv. 

• Liker 3
Skrevet

Hva det koster å ha hest avhenger jo av hvordan man holder på med hester, typen hest, osv. 

Selv har jeg islandshester på utegang, og de er temmelig billige i drift. Men jeg har hester for turridning og kos, konkurerer ikke, og holder kostnadene nede. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...