Gå til innhold

Hvilke korte nettstudier anbefales og finnes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tips på hva jeg kan utdanne meg som hjemmefra siden jeg ikke har mulighet til å gå på vanlig fysisk skole :)
En stor fordel om utdannelsen fører til noe annet man kan jobbe med hjemmefra , men ikke et must. Langstidssykemeldt og ønsker å bruke tiden til noe fornuftig og forhåpentligvis være i form til å komme ut i jobb en dag, greit med en utdannelse i bakhånd da :)

Anonymkode: 3fa07...1e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med kort så mener jeg noe som kan gjøres over kanskje 2-3 år , sikter ikke til korte kurs på 3 måneder men en ordentlig utdannelse.  

AnonymBruker
Skrevet

men hva slags interesser har du? finnes jo mye nettstudier. kan ta alt mulig, feks økonomi og it. regner med du ikke kan ta studier med praksis.

Anonymkode: 4a229...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen selvfølge at du får lov til å studere mens du er sykmeldt. Viktig at du tar det opp med NAV før du begynner, og får svarer skriftlig!

Anonymkode: 11f6a...df8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Bachelor i informatikk er en god utdanning

Endret av Sosialt
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sosialt skrev:

Bachelor i sykepleier er en god utdanning

Hvordan mener du at man skal ta en utdannelse med 9 ukers praksis hvert semester hjemmefra? Og selvsagt kommer alle øvingsdagene i tillegg der man f.eks må ha simulering på dukker som får anafylaksi osv.

Anonymkode: 61bf7...12a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.4.2019 den 16.25, AnonymBruker skrev:

men hva slags interesser har du? finnes jo mye nettstudier. kan ta alt mulig, feks økonomi og it. regner med du ikke kan ta studier med praksis.

Jeg liker ting innenfor litt logistikk (heter det det? ) som å skrive saker, formulere brev, gi råd, finne reglementer og lover, skrive klager (har gjort mye av dette i forbindelse med sykdommen min og liker godt å gjøre sånne ting) , 
jeg kunne tenkt meg å lære meg koding og dataspråk men er redd det blir for komplekst og krevende når jeg ikke har noen å lære av og hvis jeg ikke klarer det eller forstår det med en gang så har jeg lett for å gi opp. 

Ellers kunne jeg tenke meg å være eiendomsmegler om jeg skulle bli frisk en dag kanskje. Drømmen er egentlig juss utdannelse og jobbe hjemme fra som juridisk rådgiver

AnonymBruker
Skrevet

Kursholder, barne og ungdomsarbeider er også ting jeg har interesse for. 
Hage, gartner... 

AnonymBruker
Skrevet

logistikk er mye mattematikk. høres ut som du kunne likt juss. hva med økonomi og forretningsjuss på bi? et dyrt nettstudie, men en god skole. eller en bachelor i juss eller rettsvitenskap(hvis det fins på nett)

Skrevet

Tenker du å studere fulltid i 2-3 år eller snakker du da om deltid?

AnonymBruker
Skrevet

Noroff har mange nettstudier. 

Anonymkode: 7b46e...ea3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...