AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 HHver gang jeg går inn på Vita butikk i Furuset, eller går forbi, blir jeg irritert. De har skrevet på døra «Kun en skoleelev!» Altså, om det er 2-3 skoleelever som vil kjøpe noe, så må en inn, og andre vente ? Jeg er ikke elev selv, er voksen dame, men dette syns jeg ikke er riktig. Anonymkode: 2a278...6f5
_popcorn_ Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Det er ikke så uvanlig, men har selv sett det mest på matbutikker og kiosker som ligger nært skoler eller ungdomsklubber. Vil tro dem har erfaring med at det er en del nasking som gjør at dem nå vil begrense antallet som er inne samtidig. 2
Leo Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 Hvorfor synes du ikke dette er riktig? Slike skilt har blitt ganske vanlig i butikker som for eksempel ligger i nærheten av en videregående skole og de er neppe satt opp for moro skyld. Tvert i mot har butikken sannsynligvis hatt problemer med nasking og at dette skjer når det er mange i lokalet samtidig og den/de ansatte blir oppholdt med andre ting. Jeg har ingen problemer med dette, og skulle det være noe så må det være at det tydeligvis er behov for det og at det er normal oppførsel for enkelte å stjele.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #4 Skrevet 18. april 2019 Det er nesten bare innvandrere som bor på Furuset i Oslo. Jeg forstår at innvandrere ikke har lært seg normal norsk folkeskikk, særlig muslimer. Derfor er det nødvendig med slike tiltak. Det kan ha vært tyveri på Vita tidligere forutsaket ved at det er flere ungdommer vært tilstede. Anonymkode: 55ce7...764 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #5 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten bare innvandrere som bor på Furuset i Oslo. Jeg forstår at innvandrere ikke har lært seg normal norsk folkeskikk, særlig muslimer. Derfor er det nødvendig med slike tiltak. Det kan ha vært tyveri på Vita tidligere forutsaket ved at det er flere ungdommer vært tilstede. Anonymkode: 55ce7...764 Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en matbutikk like ved. Der var det totalforbud mot skoleungdom i skoletiden (altså ikke lov i friminuttene heller) Dette på grunn av flere episoder med stjeling. Jeg tror alle som gikk på den skolen var etnisk norske. Anonymkode: cc519...2f5 3
_popcorn_ Skrevet 18. april 2019 #6 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en matbutikk like ved. Der var det totalforbud mot skoleungdom i skoletiden (altså ikke lov i friminuttene heller) Dette på grunn av flere episoder med stjeling. Jeg tror alle som gikk på den skolen var etnisk norske. Anonymkode: cc519...2f5 Nærmeste butikk og kiosk fra min ungdomskole tillot skoleelever i puljer på 5 og 5 i friminuttene, og hadde innleid vekter i skoletiden for å forhindre naskingen. Der var også de aller fleste etnisk norsk, og de som nasket var også i stor grad fra velstående familier. Nærmeste butikk for en av ungdomsklubbene valgte begrense åpningstiden slik at de stengte allerede kl 18 fredag og lørdag når det var åpent på ungdomsklubben.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #7 Skrevet 18. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten bare innvandrere som bor på Furuset i Oslo. Jeg forstår at innvandrere ikke har lært seg normal norsk folkeskikk, særlig muslimer. Derfor er det nødvendig med slike tiltak. Det kan ha vært tyveri på Vita tidligere forutsaket ved at det er flere ungdommer vært tilstede. Anonymkode: 55ce7...764 Etnisk norske er like ille. Har vært utallige oppslag i aviser om skoleelever som kommer i grupper og nasker. Anonymkode: 17467...826
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #8 Skrevet 18. april 2019 Skjønner dem godt, den butikken er kjempetrang. Hvis det er bare en på jobb (har aldri sett to, men er ikke der så ofte) er det vanskelig å holde oversikt. Anonymkode: aceae...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå