Gå til innhold

Lyst til å studere noe nytt, men usikker pga alder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fast jobb i beredskap, og elsker jobben min! Men jeg har de siste par årene hatt lyst til å utdanne meg i en annen retning, også her innenfor beredskap. Samtidig vil jeg ikke bytte jobb, kun tillære meg nye ting, øke kompetansen min (kompetanse som fungerer veldig godt på tvers av yrket jeg er i og yrket jeg tenker på) og evt ha en plan B da mitt nåværende yrke er ganske fysisk krevende.

Jeg blir 33 år om en mnd og venter barn i samme moment, så går straks ut i permisjon. 

Utdannigen jeg tenker på vil ta 4-7 år (avhengig av hvordan det legges opp). 

Er det for seint?! 

Har du utdannet deg på nytt i voksen alder? Ønsker gjerne synspunkter, tips og erfaringer! 

Anonymkode: 5e631...057

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg aldri lagt ut på en ny utdanning i den livssituasjonen, men det kan godt hende du klarer det.

Anonymkode: 7b858...f8c

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig ville jeg aldri lagt ut på en ny utdanning i den livssituasjonen, men det kan godt hende du klarer det.

Anonymkode: 7b858...f8c

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er modigere enn andre. Du kjenner deg selv best. Er det ved siden av jobb? Får du delvis permisjon? Gir det høyere lønn på sikt? 

Anonymkode: e6fc6...8a3

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen folk er modigere enn andre. Du kjenner deg selv best. Er det ved siden av jobb? Får du delvis permisjon? Gir det høyere lønn på sikt? 

Ved siden av jobb ja, men får ikke permisjon. Men, min faste jobb innebærer ca 20 døgn fri per mnd pga turnusen vi har.

Vil øke lønn med at jeg kan jobbe i tillegg til min faste jobb. I tillegg vil deg jo gi meg verdifull kompetanse jeg kan bruke i min faste jobb om jeg vil stige litt i gradene etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved siden av jobb ja, men får ikke permisjon. Men, min faste jobb innebærer ca 20 døgn fri per mnd pga turnusen vi har.

Vil øke lønn med at jeg kan jobbe i tillegg til min faste jobb. I tillegg vil deg jo gi meg verdifull kompetanse jeg kan bruke i min faste jobb om jeg vil stige litt i gradene etterhvert.

Folk er så forskjellige. Jeg liker det å videreutvikle meg og prøve nye ting, mens andre bare vil ha en jobb og aldri studere igjen. Noen tar flere mastergrader på kort tid, mens andre sliter med å gjøre ferdig en bachelor. Jeg ville sannsynligvis satset på det for å øke kompetansen og stige i gradene, men jeg ville prøvd å bruke nærmere 4 enn 7 år fordi 7 år er fryktelig lenge og jeg er litt utålmodig. Har du greit med arbeidskapasitet og god støtte med barnet, så er det bare å sette i gang. Men da bør du få noe igjen for innsatsen etterpå. Det antar jeg du har tenkt på.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...