AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 For eksempel en ung jente i Rullestol, eller ville du vert skeptisk? Anonymkode: 30b2f...5e6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Dette finnes det ørten tråder på her inne hvis du gidder å søke. Men nei, jeg hadde ikke leid ut til noen med nav-garanti, det er ikke verdt risikoen. Anonymkode: 680ca...845 1
Guppy88 Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 (endret) Jeg har jobbet på NAV, og har sett det verste du kan tenke deg. Nei, det hadde jeg ikke gjort. Ikke for det; 30.000 i NAV-garanti kan gi akkurat samme sikkerhet som 30.000 på dep.konto. Men det er en større risiko å ta når leietaker ikke har mulighet til å spare en såpass beskjeden sum som et depositum faktisk er. Og er man en pålitelig leietaker, vil man jo få pengene tilbake. Så mangel på økonomisk depositum=større risiko. Men det går jo selvfølgelig an å spørre om årsaken til at de trenger NAV-garanti. Og den kan sikkert være legitim. Endret 18. april 2019 av Guppy88 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #5 Skrevet 18. april 2019 Jeg kunne gjort det, om jeg hadde visst litt om leietaker og bakgrunnen for at vedkommende trengte hjelp fra nav til dette. Jeg kjenner folk som har måttet ty til sånt, og ingen av dem er folk jeg ikke ville følt meg trygg på å leie ut til. Alle kan være uheldige i livet, og alle fortjener er sjanse. Anonymkode: 2f0ff...81a 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #6 Skrevet 18. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For eksempel en ung jente i Rullestol, eller ville du vert skeptisk? Anonymkode: 30b2f...5e6 Jeg ville vært skeptisk, rullestol eller ei. Anonymkode: a364a...11a 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #8 Skrevet 18. april 2019 Finnes allerede denne tråden om sånn NAV-garanti. Og sannsynligvis veldig mange andre lignende tråder også... Anonymkode: e461f...ab9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #10 Skrevet 18. april 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: For eksempel en ung jente i Rullestol, eller ville du vert skeptisk? Anonymkode: 30b2f...5e6 Hva har rullestolen med dette å gjøre? Anonymkode: 33874...94a 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 Nei det kunne jeg dessverre ikke. Det er fryktelig vanskelig å få noe ut av en navgaranti. Du står der for en liten privat utleier imot profesjonelle advokater. Anonymkode: 619fd...3fe 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #12 Skrevet 18. april 2019 Da måtte jeg nok i så fall i det minste ha visst hvem vedkommende er, og hatt litt kjennskap til hvordan h*n ter seg. Hadde neppe tatt sjansen på en helt ukjent person. Dessverre, for jeg har lyst til å hjelpe, men har ikke mulighet til å måtte bekoste en stor oppussing hvis leietaker ødelegger inventar eller faste installasjoner. Anonymkode: 4327c...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #13 Skrevet 18. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har rullestolen med dette å gjøre? Anonymkode: 33874...94a Litt skilnad på en person i rullestol som kanskje har litt store utfordringer i livet, som kanskje er uføretrygdet av en god grunn, og som kanskje ikke har hatt mulighet til å spare opp 30.000 + - for depositum. Mer skeptisk til tilsynelatende funksjonsfriske mennesker som har NAV-garanti, der har jeg brent meg før. De har i tillegg større sjanse for å gjøre hekkan i boligen enn en i rullestol. Anonymkode: 3fe65...4b1 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #14 Skrevet 18. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da måtte jeg nok i så fall i det minste ha visst hvem vedkommende er, og hatt litt kjennskap til hvordan h*n ter seg. Hadde neppe tatt sjansen på en helt ukjent person. Dessverre, for jeg har lyst til å hjelpe, men har ikke mulighet til å måtte bekoste en stor oppussing hvis leietaker ødelegger inventar eller faste installasjoner. Anonymkode: 4327c...a0d Så flink du er til å skjære en kam over alle med NAV-garanti. Maken til slikt oppførsel må man lete lenge etter. Det hjelper ikke oss som har NAV-garanti og oppfører seg godt. Det er slike holdninger som skaper splitt i samfunnet. Gode mennesker tar oppussing på vegne av oss med NAV-garanti. Anonymkode: a4c32...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #15 Skrevet 18. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flink du er til å skjære en kam over alle med NAV-garanti. Maken til slikt oppførsel må man lete lenge etter. Det hjelper ikke oss som har NAV-garanti og oppfører seg godt. Det er slike holdninger som skaper splitt i samfunnet. Gode mennesker tar oppussing på vegne av oss med NAV-garanti. Anonymkode: a4c32...ddd Jeg skjærer ikke alle over en kam, men jeg må jo dessverre innse at risikoen for ødeleggelse av kåken er høyere hvis man leier ut til noen med NAV-garanti, med unntak av folk man kjenner og som man vet kan oppføre seg, og som faktisk ikke røyker inne, som holder det noenlunde rent og ryddig og som generelt kan ta vare på ting. Tar oppussing på vegne av dere? Ja, hvis noen kan gi meg flere hundre tusen for en full oppssing i ettterkant hvis noe skulle skje så er det greit. Men det gjør ikke NAV, og det er derfor man må være litt skeptisk.Tror alle som ikke eier bolig at vi som gjør det er millionærer som bare kan kjøre full oppussing etter eget ønske og lyst? Det er faktisk ganske dyrt. Anonymkode: 4327c...a0d 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #16 Skrevet 18. april 2019 Nei... NAV-garantien dekker kun manglende husleie, om jeg skal leie ut så er jeg mer bekymret for skader på boligen, og det dekker ikke garantien. Jeg ville ikke vært skeptisk til å leie ut til noen som går på nav, så lenge jeg får ordinært depositum, men garantien er ikke verdt papiret den er skrevet på engang. Anonymkode: f2cd4...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #17 Skrevet 18. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjærer ikke alle over en kam, men jeg må jo dessverre innse at risikoen for ødeleggelse av kåken er høyere hvis man leier ut til noen med NAV-garanti, med unntak av folk man kjenner og som man vet kan oppføre seg, og som faktisk ikke røyker inne, som holder det noenlunde rent og ryddig og som generelt kan ta vare på ting. Tar oppussing på vegne av dere? Ja, hvis noen kan gi meg flere hundre tusen for en full oppssing i ettterkant hvis noe skulle skje så er det greit. Men det gjør ikke NAV, og det er derfor man må være litt skeptisk.Tror alle som ikke eier bolig at vi som gjør det er millionærer som bare kan kjøre full oppussing etter eget ønske og lyst? Det er faktisk ganske dyrt. Ja. En bolig koster gjerne et par millioner, derav er du millionær. Du må derfor føle at det er en din plikt til å bidrar til å redusere fattigdommen i Norge. Det er nettopp slike holdninger som skaper flere fattig i Norge. Skjønner ikke hvordan man sover godt om natten med slike meninger. Anonymkode: a4c32...ddd 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #18 Skrevet 18. april 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne gjort det, om jeg hadde visst litt om leietaker og bakgrunnen for at vedkommende trengte hjelp fra nav til dette. Jeg kjenner folk som har måttet ty til sånt, og ingen av dem er folk jeg ikke ville følt meg trygg på å leie ut til. Alle kan være uheldige i livet, og alle fortjener er sjanse. Anonymkode: 2f0ff...81a Enig med deg, og skjønner ikke hvorfor det på generell basis skulle være noe verre å leie ut til noen som mottar ytelser fra Nav. Årsaken til det kan være så mangt, og det er vel litt magefølelsen som avgjør hvem man leier ut til Depositumet er forresten like trygt uansett om leietakeren kommer med det selv, eller om Nav stiller garanti. Jeg har hørt historier om at navklienter har ødelagt mye i leid leilighet, men man kan ha like uflaks med en leietaker som har god økonomi. Jeg kjenner to stykker som har vært uheldige med en leietakere som herpet leiligheten, og ingen av dem kom fra Nav. Den ene gjorde opp for seg etter mye mas og tull, mens den andre ødela for flere hundre tusen. Han ble selvfølgelig saksøkt, men hadde da plutselig ingen inntekt eller verdier lenger.... Anonymkode: 4b93f...ece 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #19 Skrevet 18. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. En bolig koster gjerne et par millioner, derav er du millionær. Du må derfor føle at det er en din plikt til å bidrar til å redusere fattigdommen i Norge. Det er nettopp slike holdninger som skaper flere fattig i Norge. Skjønner ikke hvordan man sover godt om natten med slike meninger. Anonymkode: a4c32...ddd Og du tror at disse millionene som ligger i boligen er likvide og kan benyttes til det man vil sånn uten videre? Du vet at man må selge for å få tilgang til disse midlene, ikke sant? Og siden man som regel kjøper i samme marked, så får man ofte heller ikke frigjort midlene når man skal kjøpe seg ny bolig heller. Anonymkode: 4327c...a0d 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. april 2019 #20 Skrevet 18. april 2019 Dette har det da vært utallige tråder om før. Jeg vil i utgangspunktet si et klart og rungende Nei, men siden en aldri skal si aldri så er det vel 99,99% sjanse for Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå