AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #1 Skrevet 18. april 2019 Jeg har alltid vært jenta som ELSKER mat. Som gjerne overspiser til den store gullmedaljen. Har "slitt" med å gå ned de ekstra kgene i sikkert 9 år. Men, akkurat nå for første gang i livet er det som om mat ikke smaker noe godt, og tanken på mat gjør meg fysisk dårlig og uvel. Jeg har hatt det sånn i en to ukers tid nå. Jeg spiser sikkert 200-500 kcal om dagen, noe jeg har gjort de siste to ukene, jeg vet dette IKKE er bra - men jeg klarer fysisk ikke tanken på mat! 😟 Jeg bare forstår ikke helt hva som skjer med meg... Jeg er nedstemt om dagen, kanskje dette kan ha innvirkning? Jeg skal spise frokost nå, sitter og venter på at den blir ferdig varmet opp. Men, tanken på å spise den gir meg bare lyst til å gråte... Tidligere ville jeg helt klart sett på dette som et luksusproblem, men det er det overhode ikke nå som jeg selv går gjennom det... Noen som har hatt det sånn her før? Jeg begynner å bli redd 😟 Anonymkode: 06424...bea
AntiBullshit Skrevet 18. april 2019 #2 Skrevet 18. april 2019 Er du gravid? Jeg var skikkelig kvalm og uggen og hadde ingen matlyst det første trimesteret. 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #3 Skrevet 18. april 2019 2 minutter siden, AntiBullshit skrev: Er du gravid? Jeg var skikkelig kvalm og uggen og hadde ingen matlyst det første trimesteret. Jeg tok nettopp en graviditetstest og den viste negativ.. Det skal sies at jeg nok burde ventet til lørdag med dette for å få 100% riktig svar. men, er to uker siden jeg potensielt kunne blitt gravid, det er vel litt tidlig? Anonymkode: 06424...bea
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #4 Skrevet 18. april 2019 Slik var det med meg da jeg flyttet et nytt sted og var så lei meg og ensom. Stor sammenheng mellom psyke og matlyst! Dersom du har noen kilo for mye ville jeg ikke bekymret meg enda. Dersom det går over flere uker bør du ta vitamintilskudd og vurdere om du kan gjøre noe mot nedstemtheten. Anonymkode: c97b9...33c 1
AntiBullshit Skrevet 18. april 2019 #5 Skrevet 18. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok nettopp en graviditetstest og den viste negativ.. Det skal sies at jeg nok burde ventet til lørdag med dette for å få 100% riktig svar. men, er to uker siden jeg potensielt kunne blitt gravid, det er vel litt tidlig? Anonymkode: 06424...bea Ja det er kanksje litt tidlig. Det kan også være noe så udramatisk som at du bare er «matlei». Jeg pleier å ha et par perioder i året hvor ingenting frister og hvor jeg ønsker at jeg ikke ble sulten fordi tanken på å måtte spise noe ikke frister i det hele tatt. Det pleier å gå over av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #6 Skrevet 18. april 2019 200-500 kalorier om dagen er ETT mellommåltid til ETT normalt måltid per dag. Det er på et nivå som over relativt kort tid vil gi deg store fysiske problemer. Om du har spist så lite en hel måned allerede oppsøker du selvsagt lege så fort du kan få time over påske. Manglende matlyst kan være tegn på sykdom. Anonymkode: d3537...43b 2
FullPakke Skrevet 18. april 2019 #7 Skrevet 18. april 2019 Når man er nedstemt er det vanlig å miste apetitten.
Mynona Skrevet 18. april 2019 #8 Skrevet 18. april 2019 Tråden er ryddet for brudd på følgen de regler: Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. - Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg