Gå til innhold

Pulsbelte uten klokke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha brukt fitbit 2 en stund, ser jeg behovet for mer nøyaktig måling. Men jeg vil helst slippe styret med to klokker. Finnes det et pulsbelte man kan kjøpe separat og bare synce med telefonen (aller helst fitbit eller runtastic)? 

Anonymkode: 3946f...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Polar sine kan man i hvert fall bruke alene med bare tilhørende app på telefonen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det forresten være at pulsmåling på håndledd har blitt bedre de siste to årene, og at det er like greit å kjøpe en "ordentlig" klokke? F.eks Garmin Forerunner 30?

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det forresten være at pulsmåling på håndledd har blitt bedre de siste to årene, og at det er like greit å kjøpe en "ordentlig" klokke? F.eks Garmin Forerunner 30?

Jeg skal ikke råde deg verken til eller fra, men kjøpte Fitbit ionic for litt over et år siden og den så ut til å gi ca. samme puls som jeg målte med brystbelte og min Polar treningsklokke, så jeg tror klokkene viser noenlunde rett de også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så typisk. Jeg var altså på jakt etter (og fant!) pulsbelte, men endte opp med å kjøpe klokke UTEN pulsbelte. 😂 Jadda!

AnonymBruker
Skrevet

Pulsbelte med støtte for bluetooth kan brukes sammen med telefonen. Vet ikke hva fitbit støtter. 

Anonymkode: 6dbed...a86

Skrevet
På 18.4.2019 den 9.26, Cata skrev:

Jeg skal ikke råde deg verken til eller fra, men kjøpte Fitbit ionic for litt over et år siden og den så ut til å gi ca. samme puls som jeg målte med brystbelte og min Polar treningsklokke, så jeg tror klokkene viser noenlunde rett de også. 

Nå er ikke jeg ekspert på dette, men er ikke fordelen med belte kontra klokke at den registrerer endringer i puls mye raskere? Forstått at det er viktig når man løper korte intervaller, f.eks. på 10-15 sekunder. 

Skrevet
45 minutter siden, Purt Gull skrev:

Forstått at det er viktig når man løper korte intervaller, f.eks. på 10-15 sekunder. 

Det kan godt være. Det har jeg aldri testet med min. Den er brukt mest til rolige turer på noen km, gåturer eller styrketrening. Intervall tror jeg ikke jeg har løpt siden jeg kjøpte den. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Purt Gull skrev:

Nå er ikke jeg ekspert på dette, men er ikke fordelen med belte kontra klokke at den registrerer endringer i puls mye raskere? Forstått at det er viktig når man løper korte intervaller, f.eks. på 10-15 sekunder. 

Det stemmer stort sett i praksis. Pulsmåling på håndleddet med klokken er ikke like stabilt som med belte. Ved raske endringer av pulsen som ved intervalltrening henger målingen etter og det gir ikke en nøyaktig måling. Trener du aktivt etter pulsen er et belte absolutt anbefalt.

Anonymkode: 6dbed...a86

Gjest moreno
Skrevet

Jeg har Polar med pulsbelte og måling på håndleddet. Synes målingen er OK nøyaktig på håndleddet (ny modell), men blir mest stabilt og nøyaktig på pulsbeltet. Har brukt begge deler på kondisjonstester, og baserer erfaringen min på det.

Polar har som flere har skrevet pulsbelte man kan bruke sammen med en app. Har ikke funnet noe fra feks FitBit som støtter det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...