Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så vant jeg omsider klagesaken min mot nav, vedr uføregraden som har vært satt til 60 prosent. Trygderetten har kommet til den konklusjonen at uføre graden skulle vært satt til 100 prosent, og at vedtak av nav klageinstans fra mars 2018 omgjøres.

Vil dette si at jeg også får tilbake betalt de 40 prosentene hver mnd fra mars 2018 og til nå? Jeg skulle jo hatt i snitt 6000 kr mer i mnd netto enn det jeg har fått, siden vedtaket nå må endres. Eller får jeg ingenting tilbake betalt? 

Noen som vet? 

Anonymkode: 22086...a32

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, oj, oj, ser du for deg at du får snylte til deg en hel formue nå 😂

Hvis du får noe så er det toppen 3 mnd. 

Anonymkode: 14968...506

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snylte faktisk. Trygderetten har bestemt at nav har gjort en feil, det er ikke snylting å få det du har rett på. Og etterbetalt 6-8000 pr mnd i et år er da virkelig ikke noen formue..

Du kan få tilbake for hele perioden ts, eller tre måneder.. Du må nesten bare vente på vedtak(mas i vei, klagesaker er ikke akkurat prioritert) 

Anonymkode: 29b17...ca4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vant jeg omsider klagesaken min mot nav, vedr uføregraden som har vært satt til 60 prosent. Trygderetten har kommet til den konklusjonen at uføre graden skulle vært satt til 100 prosent, og at vedtak av nav klageinstans fra mars 2018 omgjøres.

Vil dette si at jeg også får tilbake betalt de 40 prosentene hver mnd fra mars 2018 og til nå? Jeg skulle jo hatt i snitt 6000 kr mer i mnd netto enn det jeg har fått, siden vedtaket nå må endres. Eller får jeg ingenting tilbake betalt? 

Noen som vet? 

Hvis de har gjort feil trodde jeg man skulle få etterbetalt. Nesten 100.000 er mye penger.

Hva levde du av i perioden? Er det noen som kan ta refusjon?

Anonymkode: 6f4a2...fff

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har gjort feil trodde jeg man skulle få etterbetalt. Nesten 100.000 er mye penger.

Hva levde du av i perioden? Er det noen som kan ta refusjon?

Anonymkode: 6f4a2...fff

Jeg hadde ca 10000 netto utbetalt. Hadde aldri klart å leve på det, om det ikke var for at jeg har en mann som er i jobb. Han har vært grei og betalt omtrent 80 prosent av alle utgifter. Mens han har betalt 90 prosent husleien  vår, og internett, så har jeg stått for mat og betalt 10 prosent i husleie.. Ellers har jeg kun konsentrert meg om egne regninger. 

Det har derimot vært noe trangt all like vel. Og det har vært en del bekymringer. 

Dette blir det heldigvis forandringer på nå framover så fort jeg får vedtaket. Jeg skal bidra mer til våre felles utgifter. Og kanskje vi endelig kan begynne å spare litt igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Oj, oj, oj, ser du for deg at du får snylte til deg en hel formue nå 😂

Hvis du får noe så er det toppen 3 mnd. 

Kan ikke påstå at jeg har snyltet meg til noe som helst. Dette er penger som nav skulle ha betalt meg i utgangspunktet fordi nav sitt vedtak er feil. Klagen gikk igjennom. 

• Liker 2
Skrevet

Nå må folk slutte å klage uføretrygde som snyltere. Det er vel en helsemessig grunn til at de ble uføretrygd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke påstå at jeg har snyltet meg til noe som helst. Dette er penger som nav skulle ha betalt meg i utgangspunktet fordi nav sitt vedtak er feil. Klagen gikk igjennom. 

Det er også en måte å se det på.

Anonymkode: 6f422...34e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sosialt skrev:

Nå må folk slutte å klage uføretrygde som snyltere. Det er vel en helsemessig grunn til at de ble uføretrygd.

Jeg tror alle kommer til å slutte nå etter du skrev dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rasshøl gir seg nok aldri med uføretråder.

Anonymkode: 5f40c...c21

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror alle kommer til å slutte nå etter du skrev dette.

👍👏😂🤣

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet? 

Jeg mener du skal få etterbetalt for hele perioden. Det er omgjøring av vedtak, dvs virkingstidspunktet er jo fra vedtaket ble fattet. 

Anonymkode: 5c906...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...