Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 Min faste frisør som også er stylist skulle klippe datteren min på 15 år. Hun går sjelden til frisør, og har usedvanlig flott hår. Hun har bl.a blitt spurt om å være modell p.g.a håret, og dette er hennes pryd. Det er langt og veldig tykt og føles som et mykt teppe. Hun har naturlige nyanser i brun/blond/. Jeg sendte henne til ham fordi jeg hadde tillit til ham som en dyktig frisør. Fortalte på forhånd om håret og at han kunne klippe det fint. Når hun kom hjem var hele håret ødelagt. Det var klippet kraftig opp, slik at det bare var en tynn spiss som hang ned bak. Ellers hadde han farget det kullsvart. :o På toppen var det digert, som en bolle, med noen fliser hengende ned. Det så faktisk ut som en parykk. (lillesøsteren gråt og trodde det var en heks.. :-?) Det som er verst er at det er knusktørt og knitrer når du tar på det. Flisene ser ut som falskt hår. Det er rett og slett blitt helt ødelagt. Jeg er helt knust. For det vil ta flere år å få tilbake, og jeg vet hun kommer til å slite med det. Hun hadde jo så tykt, og alt det er oppklipt helt opp til hårbunnen og borte. Han hadde visstnok tilbudt billig slettetang fordi han sa det ville stå ut når det vokste ut, samt "halvtimer" for å rette på det. Nå skal jeg gå og betale 1500 kr. for dette.... :veldigsur: Jeg vet ikke.. Jeg har alltid sett på ham som dyktig, men nå ble jeg helt sjokkert. Tror dere han har gjort feil..eller burde han visst at det han gjorde ville ødelegge håret hennes? Hva ville dere gjort..? Skal jeg bare la det være. Betale og ikke si noe, eller hva kan man egentlig forvente?
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Nå pleier jeg ikke gå til frisør selv, men jeg tror du ihvertfall kan få han til å farge det lysere igjen, om det hjelper noe. Frisyren er muligens veldig "in" i tiden, selv om den ikke er pen...Huff. Tror nok jeg ville klaget ja, og fått han til å fikse det så det så litt bedre ut..
Gjest gjest 0 Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Jeg ville tatt henne med tilbake til frisøren og krevd pengene tilbake, hårprodukter som kur og varmebeskyttende til bruk av rettetang. Og kanskje et godt tilbud på rettetang. Du kan ikke forvente å få alt dette men jeg fikk pengene mine tilbake og gratis hårkur da frisøren ødela håret mitt (de farget det riktignok 4-5 ganger :evil: ) Hva synes datteren din om håret? Hvis hun er fornøyd er det ikke noe vits i å klage... Men hvis håret virkelig er blitt skadet kan du i det misnte be om å få en skikkelig kur! Pam
Liz_69 Skrevet 23. april 2005 #4 Skrevet 23. april 2005 Jeg ville ikke ha betalt ett øre! Ihvertfall ikke før de har rettet opp skaden. Hvis de ikke går med på dette ville jeg ha betalt en annen frisør for å rette det opp. Fortalte på forhånd om håret og at han kunne klippe det fint. Han skal uansett gjøre det han får beskjed om, det har han ikke gjort. Unntaket er vel hvis datteren din var enig med ham, og hun er stor nok til å ta slike avgjørelser selv. Du sier ikke noe om alderen hennes.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. april 2005 #5 Skrevet 23. april 2005 Jeg ville ikke ha betalt ett øre! Ihvertfall ikke før de har rettet opp skaden. Hvis de ikke går med på dette ville jeg ha betalt en annen frisør for å rette det opp. Han skal uansett gjøre det han får beskjed om, det har han ikke gjort. Unntaket er vel hvis datteren din var enig med ham, og hun er stor nok til å ta slike avgjørelser selv. Du sier ikke noe om alderen hennes. Hun skriver at datteren er 15 år gammel, og siden hun er fornøyd med det, så er det vel lite å gjøre som mor.
Gjest Formosiss Skrevet 23. april 2005 #6 Skrevet 23. april 2005 Ærlig talt, dersom min mor hadde fortalt meg, når jeg var i en alder av femten år, at hun synes at håret mitt er sjøstygt - ja da hadde jeg rett og slett blitt piss-sur. La nå datteren få ha det håret hun ønsker - det er hun som skal bære det, ikke moren.
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2005 #7 Skrevet 23. april 2005 Du sendte henne til ham og fortalte ham at han skulle klippe det fint.. Det er vel det han syns han har gjort da! du kan jo ikke klandre ham for at han ikke leser dine tanker? Og datteren din på 15 er vel stor nok til å være med å bestemme hvordan hun skal se ut på håret? De må jo ha hatt en form for kommunikasjon mens han klippet og farget henne?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #8 Skrevet 25. april 2005 Hva du synes er "fint" er nok ikke så lett for ham å vite. De er ikke tankelesere heller. Datra di har nok fortalt hva hun ønsket, og det etterkommer han selvfølgelig hennes ønsker! Hun er uansett stor nok til å bestemme hvordan hun vil være på håret selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå