Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min faste frisør som også er stylist skulle klippe datteren min på 15 år. Hun går sjelden til frisør, og har usedvanlig flott hår. Hun har bl.a blitt spurt om å være modell p.g.a håret, og dette er hennes pryd. Det er langt og veldig tykt og føles som et mykt teppe. Hun har naturlige nyanser i brun/blond/.

Jeg sendte henne til ham fordi jeg hadde tillit til ham som en dyktig frisør. Fortalte på forhånd om håret og at han kunne klippe det fint.

Når hun kom hjem var hele håret ødelagt. Det var klippet kraftig opp, slik at det bare var en tynn spiss som hang ned bak. Ellers hadde han farget det kullsvart. :o

På toppen var det digert, som en bolle, med noen fliser hengende ned.

Det så faktisk ut som en parykk. (lillesøsteren gråt og trodde det var en heks.. :-?)

Det som er verst er at det er knusktørt og knitrer når du tar på det. Flisene ser ut som falskt hår. Det er rett og slett blitt helt ødelagt.

Jeg er helt knust. :cry: For det vil ta flere år å få tilbake, og jeg vet hun kommer til å slite med det.

Hun hadde jo så tykt, og alt det er oppklipt helt opp til hårbunnen og borte.

Han hadde visstnok tilbudt billig slettetang fordi han sa det ville stå rett ut når det vokste ut, samt "halvtimer" for å rette på det.

Nå skal jeg gå og betale 1500 kr. for dette.... :veldigsur:

Jeg vet ikke.. Jeg har alltid sett på ham som dyktig, men nå ble jeg helt sjokkert. Tror dere han har gjort feil.....eller burde han visst at det han gjorde ville ødelegge håret hennes?

Hva ville dere gjort..? Skal jeg bare la det være. Betale og ikke si noe, eller hva kan man egentlig forvente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ingen formening om hva du bør gjøre, men jeg tror ikke du burde gi uttrykk for det du synes til datteren din, ihvertfall.

Det er bare hår - og det vokser ut igjen. Tipper det er lettere å takle for henne hvis mamma ikke freaker fullstendig ut.

Gjest Formosiss
Skrevet

Ikke si det der til datteren din i alle fall, dersom hun liker det - la henne få ha det slik. Det er tross alt hennes hår :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har dere helt rett i. Jeg klarte heldigvis å beherske meg. Sto med åpen munn, og fikk sagt at det var jo veldig svart da.. :sjokk:

Spurte siden hva hun syntes selv, og hun syntes det var fint og tøft.

Jeg vet at hun på forhånd ikke ville ha det oppklippet da hun fra tidliligere erfaring vet at det står rett ut p.g.a tykkelsen. Så han må ha overtalt/anbefalt dette.

Selv ville hun kun klippe det opp litt kun på den ene siden av luggen... (?)

Fargen ville hun ha brunsvart..

Nå er det sort som en satanist. og tørt som parykken til Otto Jespersen (det er f..en meg ikke tull engang) :-?

Men poenget er: Kan man forvente at en frisør ivaretar håret, og har vett til å forstå hva som vil ødelegge det. (Kanskje i det minste sier i fra på forhånd..)

Bør jeg si noe om dette?

Skrevet

Alt kommer jo an på om håret faktisk ER ødelagt, eller om du bare ikke liker det.

Det kan virke som om det er det siste?

Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis det ER ødelagt kan du gå tilbake og klage.

Man går jo til frisører fordi man forventer at de vet hvordan man skal farge og style hår uten å skade det.

Jeg ville tatt en tur innom hos en annen frisør og bedt om deres mening. Hvis de uttaler seg negativt om arbeidet har du litt mer å komme med. Et lite tips bare, det er ikke alle frisører som blir galde for å høre at man har gått til en annen frisør for å høre om deres mening... Det kan hende du får best behandling hvis du går til de som gjorde denne jobben først.

Pam

Gjest Formosiss
Skrevet

Må man være satanist for å ha sort hår? Jeg har hatt sort hår noen ganger, men jeg er da ei en satanist av den grunn?

Dersom datteren din trives med håret sitt, la det være med det - ikke gjør noe som viser at du misliker det sterkt, det er ingenting som sårer mer. Hår vokser ut igjen, lev med det :-)

Skrevet
Nå er det sort som en satanist. og tørt som parykken til Otto Jespersen (det er f..en meg ikke tull engang) :-?

Må man være satanist for å ha sort hår? Jeg har hatt sort hår noen ganger, men jeg er da ei en satanist av den grunn?

Jeg tro ikke det var ment så bokstavlig Formosiss, det ble vel bare sagt som spøk?

Anonym: Jeg skjønner du er fortvilet. Jeg ville nok nevnt for frisøren at det var vel drastisk, men så lenge datteren din trives med det er det vel lite du kan gjøre fra eller til.

:)

Gjest Cerise
Skrevet

Og det viktigste må vel være at hun er fornøyd vil jeg tro? Det vokser ut igjen, så hadde ikke bekymret meg sånn. Og om du tar datteren din med til frisøren som gjorde dette her, og sier at du syns han har ødelagt håret hennes, gir du jo samtidig utrykk for at du ikke syns hun ble fin.

Gjest Nattsol
Skrevet
Det har dere helt rett i. Jeg klarte heldigvis å beherske meg. Sto med åpen munn, og fikk sagt at det var jo veldig svart da.. :sjokk:  

Jeg vet at hun på forhånd ikke ville ha det oppklippet da hun fra tidliligere erfaring vet at det står rett ut p.g.a tykkelsen. Så han må ha overtalt/anbefalt dette.

Selv ville hun kun klippe det opp litt kun på den ene siden av luggen... (?)

Fargen ville hun ha brunsvart..  

Nå er det sort som en satanist. og tørt som parykken til Otto Jespersen (det er f..en meg ikke tull engang)   :-?  

Men poenget er: Kan man forvente at en frisør ivaretar håret, og har vett til å forstå hva som vil ødelegge det. (Kanskje i det minste sier i fra på forhånd..)

Bør jeg si noe om dette?

Om hun selv syns det var fint er det vel ikke noe problem? Det er tross alt mote nå med håret du beskriver, og siden hun stilte som hårmodell burde dere jo regnet med at frisøren tok seg litt friheter og klippet etter motebildet? Det er jo tross alt poenget.

Svart som en satanist? Er ikke det litt vel trangsynt å mene? Svart hår er ikke akkurat ensbetydende med satanisme. Ikke engang black metal. Og er håret tørt, så kjøp en ålreit balsam og hårkur davel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner at du er lei deg for det fine håret, men så lenge datteren din er fornøyd får du tåle det. Det er hun som skal gå med håret. Det du kanskje kan forlange for 1500 kroner (!) er en solid hårkur i etterkant, dersom hårets tilstand ble så ødelagt som du sier.

Har hatt mange rare frisyrer og farger, men kan trøste deg med dette: Hår vokser ut igjen!

Skrevet

Men da er det vel ikke noe problem?? At unge mennesker eksperimenterer med håret sitt er vel helt ufarlig. Og veldig vanlig! :Nikke:

Synes hun høres dritkul ut på håret jeg. Ikke så uvanlig at mor og datter har uvanlig smak på det området. :wink:

Senk skuldrene, ta det med ro, dette her gjør da ingen ting!!

Gjest Sukkerert
Skrevet

Det er ikke sikkert alle vil være enig med deg i at det ikke ser bra ut.

Du er fra en annen generasjon enn henne. Det høres ut som om hun har fått en slik klipp som er moderne nå. Ikke uvanlig at mødre reagerer på det som døtrene ser på som det mest moderne og hippeste både når det gjelder klær, sminke og hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...