Gå til innhold

Hysteriske foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndtere hysteriske foreldre? Hvorfor er det enten eller? Er ikke balanse det smarteste? Vi har et vennepar som er slik. Gutten deres må altså ikke spise mer enn et par druer og nulltoleranse for sukker på grense til hysteri. Det ble haleluja drama fordi han fikk litt druer og ananas i dag. Ikke får han leke i fred fordi de er redd at han faller og slår seg, ikke får han sykle i fred, moren må da følge med og gå etter han. Klatring i lekeparken er uaktuelt. Gutten er for farsken tre år. De ble også overraska fordi gutten vår fikk is. Vi var nok dårlige foreldre i deres øyne. Jeg tenker at alt med måte men kjenner faktisk at jeg ikke klarer sånne folk. Hvordan si i fra? Eller skal jeg bare holde kjeft?

Anonymkode: 5a320...a2b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er omsorgssvikt. Barn er barn, og de ødelegger for barnets normale utvikling. I tillegg gjør de barnet usikkert og gir det holdninger som ikke er gode resten av lijet

Anonymkode: 563b1...780

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å vise til teori/litteratur om utvikling, mestring og motorikk? Jeg er barnehagelærer og må stadig vekk vise til teori når foreldre ikke vil la femåringene deres få klatre i trær eller sykle😒

Anonymkode: 811da...ba9

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Skrubbsår på knærne er et sunnhetstegn og det er viktig. Når barn skader seg i vanlig lek så lærer de hva som kan være farlig. Det er livets skole å tryne på sykkel, snuble, falle av husken og det å spise is en varm sommerdag er helt normalt og gir fine minner. Trist med foreldre som ikke lar barna leve.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si det dere skriver nå, men da blir jeg hata. Jeg sa at litt godteri i ny og ne OG fruktsukker vil ikke gi noen varige mén, alt med måte. Som svar til meg ba mora gutten min om å slutte å spise isen sin for at det er usunt for han med sukker. Huff.. kjenner jeg blir helt matt!

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne si det dere skriver nå, men da blir jeg hata. Jeg sa at litt godteri i ny og ne OG fruktsukker vil ikke gi noen varige mén, alt med måte. Som svar til meg ba mora gutten min om å slutte å spise isen sin for at det er usunt for han med sukker. Huff.. kjenner jeg blir helt matt!

Hadde noen bedt ungen min slutte å spise is fordi sukker var usunt for han så ville jeg bedt vedkommende dokumentere dette. Ja, vi er enig om at mye sukker ikke er ideelt, men litt sukker i et ellers variert og sunt kosthold er ikke farlig eller helseskadelig. Hennes holdninger derimot fremstår som helseskadelig og barnet hennes vil lide for at hun er overhysterisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å si ting rett ut.. sånne foreldre burde aldri hatt barn. Barna vokser opp under streng Sibir-regime, og jeg ser ingenting positivt med det. Hadde to slike venner da de var barn og disse to var alltud sære på en måte... litt sånn rare. Ikke oga dem selv men pga foreldrene. 

Anonymkode: b9032...571

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at vi er sammen på hytta frem til mandag. Jeg visste at de var smågærne, men vi har aldri vært så lenge under samme tak, så de grusomme sannhetene kom frem i dag. AAAAAAAARGHHHHHH. Snart kommer jeg til å si noe jeg aldri burde si med en skjelvende stemme 😂 og skape en klein stemning resten av påska!!!!!!!!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen sånne i vennekretsen og jeg tenker at før eller siden vil ungen deres oppdage sukker og teste ut egne grenser. De slipper ikke unna uansett og humrer inne meg når det skjer. 

Så lenge de ikke blander seg inn i hvordan jeg oppdrar mitt barn, bryr jeg meg ikke om hva de gjør☺️ Men man blir jo helt matt.

Anonymkode: a631d...f50

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flest og fremst forsøkt å skjerme mitt eget barn fra denslags. 

Anonymkode: 1bb78...fe0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send bekymringsmelding til BV. Nei, jeg tuller ikke. Hvis man lurer på hvordan et barn kan få en personlighetsforstyrrelse som voksen så er dette et godt eksempel.

Anonymkode: 9f1c8...e14

• Liker 12
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at vi er sammen på hytta frem til mandag. Jeg visste at de var smågærne, men vi har aldri vært så lenge under samme tak, så de grusomme sannhetene kom frem i dag. AAAAAAAARGHHHHHH. Snart kommer jeg til å si noe jeg aldri burde si med en skjelvende stemme 😂 og skape en klein stemning resten av påska!!!!!!!!

Den kleine stemninga klarer dere å overleve!🙂 Blir det "ille" finner dere bare på ting utendørs. Jeg hadde nok sagt ifra ganske så klart allerede da hun ba mitt barn slutte å spise is. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde oversett dette, men fortsatt å gi mitt barn sukker med måte i ferien for å ikke friste deres barn for mye. Deres barn er jo uskyldige i dette. 

Men om noen begynt å å lære mitt barn hva som er sunnt og usunn pga sukker hadde de fått en krass beskjed. Med min seksåring snakker jeg litt om hva søtmat feks gjør med magen om vi spiser for mye, at vi må passe på tennene ol men er veldig nøye på å ikke bruke ord som usunn etc fordi jeg ikke vil at unge barn skal forholde seg til sunnt/usunnt i så ung alder, vil at de skal vite at mat har en funksjon heller enn om den er sunn. De skal vite at mat har en funksjon og at noen mat spiser vi mindre av pga at det ikke er så bra for mage/tenner eller lignende. Vil ikke at de skal forholde seg til sunnhetshysteri.

Anonymkode: b9bb9...4d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som er litt som de du beskriver.. barnet har veldig mange (og for strenge) regler om alt mulig. Må ha fullt beskyttelses-utstyr for å sykle, får ikke lov å klatre, får ikke lov å snakke med ungdommer, osv. Foreldrene jobber attpåtil i barnehage og skole, så jeg synes det er litt merkelig. Og pga det føler jeg ikke at jeg kan si noe, de er liksom eksperter på barn.

Anonymkode: 7b3cc...b92

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner til noen som aldri fikk lov av sine foreldre til blant annet å stupe. Dette er selvsagt bare et eksempel, men oppdragelsen i det huset minner mye om det du beskriver. I det tilfellet jeg kjenner til, ble det mye psykiatri i voksen alder, og det endte ikke godt. 

Anonymkode: f2174...a39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør melde foreldrene til barnevernet.

Anonymkode: f2174...a39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæææ? Barnevernet?? 3-åringer må jo passes på når de sykler/klatrer da de fremdeles er små og jeg liker heller ikke når andre propper ungen min full av sukker, de blir jo hyper og i dårlig humør av det

Anonymkode: 2ef46...b5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg melder til barnevernet, kommer de til å vite at det er meg? De er ganske sære og omgås med få, så muligens de fatter mistanke om at det er oss. 

Jeg bare orker ikke dem mer, sånn seriøst og etter denne turen tenker jeg å kutte kontakten sakte men sikkert. Det verste er at de synes at vi er dårlige foreldre, vi lar ungen sykle og klatre og hoppe og spise litt godteri i blant. Jeg bare venter på et ord fra dem, og da kommer det til å renne over.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæææ? Barnevernet?? 3-åringer må jo passes på når de sykler/klatrer da de fremdeles er små og jeg liker heller ikke når andre propper ungen min full av sukker, de blir jo hyper og i dårlig humør av det

Anonymkode: 2ef46...b5f

Passes på, og holde øye med dem er noe og å ikke la barnet utfolde seg og utforske egne grenser er noe annet. Sukker i store mengder er farlig, litt sukker i ny og ned går helt fint. Står ikke i HI at ungen deres ble proppet av sukker

• Liker 13
Gjest WhisperingWind
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg melder til barnevernet, kommer de til å vite at det er meg? De er ganske sære og omgås med få, så muligens de fatter mistanke om at det er oss. 

Jeg bare orker ikke dem mer, sånn seriøst og etter denne turen tenker jeg å kutte kontakten sakte men sikkert. Det verste er at de synes at vi er dårlige foreldre, vi lar ungen sykle og klatre og hoppe og spise litt godteri i blant. Jeg bare venter på et ord fra dem, og da kommer det til å renne over.

Du kan melde inn anonymt. Jeg tror disse menneskene hadde hatt godt av et COS kurs eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...