Gå til innhold

Hvorfor handler mangemillionærer på Ikea?

Anbefalte innlegg

Gjest Monsieur Beau
Skrevet
16 timer siden, Juks skrev:

Ikea kan ha mange designerprodukter, smarte løsninger og fine materialer også. Ikea er blitt mer kvalitet med årene. 
Finner det ikke merkelig at velstående handler på Ikea kontra f.eks Bohus eller Skeidar.
Merkevaren Ikea er blitt bedre med årene, og innehar som nevnt mange designerprodukter nå. 

De aller fleste i Norge i dag er velstående (les priviligert sett i verdenssammenheng) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Da vi så etter bolig, tittet vi på boliger til rundt 20 millioner. Og jeg skal innrømme at jeg ble skeptisk når jeg så Ikea-valg.

En bolig hadde til og med Ikea-fronter på kjøkkeninnredningen. Da tenkte jeg at de sikkert har spart seg til millionene. Hva annet har de da spart på? Drenering? Isolering? Rør og avløp? Hoppet glatt over den boligen ja.

Anonymkode: 44453...283

Tror du burde heller lest salgsannonse for den typen informasjon, og ikke basert deg på kjøkkenfronter.  Jeg kjenner folk som har pusset opp for salg, med dyre materialer inne, som gulv og kjøkkenfronter i heltre, og marmorfliser. Men de tok ikke drenering, eller isolering, eller byttet vinduer, de har gjort ingenting utvendig. Det er pusset opp for salg, ikke for å bo. 

Anonymkode: 440b1...a5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jeg stikker innom Finn og bare titter på de dyreste boligene til salgs i Norge, for underholdnignens skyld. Leiligheter til 30-50 millioner. På bildene ser man gjerne råflotte leiligheter med ekslusivt og gjennomtenkt interiør- og materialvalg. Men så dukker det stadig opp små Ikea-gjenstander her og der. Et bord, noen stoler, kjøkkenredskaper, lamper osv. Hvorfor lar de Ikeagjenstander ødelegge helhetsintrykket i en salgsprosess? Og hvorfor handler mangemillionærer på Ikea i det hele tatt?

Anonymkode: ad9fc...ff8

Hvorfor ikke? :klo: 

min lokale mangemillionær raidet gjenbruksbutikken på hjørnet da han flyttet. 

Jeg tror mange (du inkludert) glemmer at det er ganske lett overkommelig å samle seg opp 1 mill per hvert 4. år med en helt standard lønning i Norge. Tilføy noen smarte investeringer, arv og en business eller to og desse mangemillionæren er helt vanlig folk.

Det som skiller dem og fattigfolk er at de nettopp ikke bruker pengebruk i utide. ;) Tenk på onkel skrue. En blir ikke rik av forbruk.

Anonymkode: 3c724...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? :klo: 

min lokale mangemillionær raidet gjenbruksbutikken på hjørnet da han flyttet. 

Jeg tror mange (du inkludert) glemmer at det er ganske lett overkommelig å samle seg opp 1 mill per hvert 4. år med en helt standard lønning i Norge. Tilføy noen smarte investeringer, arv og en business eller to og desse mangemillionæren er helt vanlig folk.

Det som skiller dem og fattigfolk er at de nettopp ikke bruker pengebruk i utide. ;) Tenk på onkel skrue. En blir ikke rik av forbruk.

Anonymkode: 3c724...9c5

Jeg skulle likt å vite hvordan man klarer det. Jeg har nesten gjennomsnittlig årsinntekt. Minus skatt og felleskostnader sitter jeg igjen med like over 250 000, og da har jeg ikke begynt på andre faste og ikke-faste kostnader. Strøm, nettleie, mat, mobil, eiendomsskatt o.l. kommer ikke på under 10 000 i året. 

Anonymkode: 120ec...2c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...