Gå til innhold

Hvorfor handler mangemillionærer på Ikea?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender jeg stikker innom Finn og bare titter på de dyreste boligene til salgs i Norge, for underholdnignens skyld. Leiligheter til 30-50 millioner. På bildene ser man gjerne råflotte leiligheter med ekslusivt og gjennomtenkt interiør- og materialvalg. Men så dukker det stadig opp små Ikea-gjenstander her og der. Et bord, noen stoler, kjøkkenredskaper, lamper osv. Hvorfor lar de Ikeagjenstander ødelegge helhetsintrykket i en salgsprosess? Og hvorfor handler mangemillionærer på Ikea i det hele tatt?

Anonymkode: ad9fc...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi Ikea har masse bra selv om det er billig.

Anonymkode: 6a93f...485

• Liker 22
Skrevet

Er det ikke samme søren om stekespaden kostet 19kr på IKEA eller 500kr et annet sted? 

• Liker 11
Skrevet

Er ikke nødvendig å handle kun det dyreste designer-rælet bare fordi man driter penger. 

• Liker 9
Skrevet

Ikea kan ha mange designerprodukter, smarte løsninger og fine materialer også. Ikea er blitt mer kvalitet med årene. 
Finner det ikke merkelig at velstående handler på Ikea kontra f.eks Bohus eller Skeidar.
Merkevaren Ikea er blitt bedre med årene, og innehar som nevnt mange designerprodukter nå. 

Skrevet

Fordi IKEA har mye bra ting og tang  😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri fått så mye penger at jeg sluttet å like IKEA ❤️

Anonymkode: 7b8e1...b53

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi er absolutt ikke mangemillionærer, men sitter godt i det. Vi har rundt 90 000 disponibelt etter alt er betalt i mnd. Vi handler på Ikea hist og her, hvorfor ikke? Boden vår er full av ikeahyller, jeg kjøper alltid hvite middagsservietter der etc. Ikea er da ikke bare for folk med dårlig råd. 

Anonymkode: 46252...a22

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikea er ikke så billig lenger. Dessuten så er det vel ofte leid inn sånn interiørfolk som kanskje har lagt til noen møbler her og der. 

Anonymkode: 18d0d...874

• Liker 2
Skrevet

TS har ikke hørt om boligstylister. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

TS har ikke hørt om boligstylister. 

Ja, det var det det het 😅

Anonymkode: 18d0d...874

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg vil fortsette å være mangemillionær. Ja og gir f i opppussing og dyre møbler. 

Anonymkode: a965e...9f6

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bare IKEA da. Mye arvegods. Fine ting jeg er glad i.😉

Anonymkode: a965e...9f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det er Ikea produkter? Akkurat som med klær, dyre merkeklær blir kopiert og solgt til pris folk flest kan betale for varen, samme skjer med møbler. Jeg har sett mang en gang produkt, og etter noen år så selges meget liknende kopi på de vanlige møbelbutikkene. Så hvordan vet du at det ikke er den dyre designermøbelet i disse annonsene med boliger til 30-50 mill?

Anonymkode: d8a83...05c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er derfor de er mangemillionærer mens du har ingenting? De har lært seg til ikke å betale unødvendig mye for ting, mens tåpene bare ser på prislappen og kjøper det dyreste de ser, for det må jo være minst tilsvarende bedre?

Anonymkode: f7c6d...ef4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er en grunn til at de er mangemillionærer, de bruker pengene fornuftig. 

Anonymkode: 9fa6f...c3b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Da vi så etter bolig, tittet vi på boliger til rundt 20 millioner. Og jeg skal innrømme at jeg ble skeptisk når jeg så Ikea-valg.

En bolig hadde til og med Ikea-fronter på kjøkkeninnredningen. Da tenkte jeg at de sikkert har spart seg til millionene. Hva annet har de da spart på? Drenering? Isolering? Rør og avløp? Hoppet glatt over den boligen ja.

Anonymkode: 44453...283

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener godt, men kunne aldri falt meg inn å slutte og handle på Ikea. Jeg har en blanding av dyre og billige møbler. Leter man litt kan man gjøre greie kjøp. La nå folk ha sin egen stil, ikke alle er så opptatt av statusmøbler og lamper til 10 000. Det handler om prioriteringer. Jeg reiser heller til Seychellene enn å bruke pengene på dyre møbler. 

Anonymkode: 2649f...f9e

• Liker 2
Gjest Monsieur Beau
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hender jeg stikker innom Finn og bare titter på de dyreste boligene til salgs i Norge, for underholdnignens skyld. Leiligheter til 30-50 millioner. På bildene ser man gjerne råflotte leiligheter med ekslusivt og gjennomtenkt interiør- og materialvalg. Men så dukker det stadig opp små Ikea-gjenstander her og der. Et bord, noen stoler, kjøkkenredskaper, lamper osv. Hvorfor lar de Ikeagjenstander ødelegge helhetsintrykket i en salgsprosess? Og hvorfor handler mangemillionærer på Ikea i det hele tatt?

Anonymkode: ad9fc...ff8

Ødelegge helhetsinntrykket med Ikea gjenstander???? Ikea er folkelig og like bra som noe annet. 

Syns synd på dere som tror at prislapp og merke er det som teller i livet. Trist at folk sitter med forfintete holdninger og status begjær også i 2019. 

Snart skal dere vel også slutte å handle på Rema, Rimi, Coop og Byggmakker også? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...