Gå til innhold

Deling av utgifter til regulering

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

det offentlige dekker 40-75 eller 100% av tannreguleringen,kommer ann på hvilken grad av defekt det er.

De deles inn i grupper A;B OG C.

Far skal være med å betale en mindre sum av tannbehandlingen,selv om mor og far ikke bor sammen.

Har du et annet barn som har hatt tannbehandling før gis det 15% søskenmoderasjon oppå den delen som folketrygden dekker.

Min datter kom under kategori B.

At folketrygden dekker 75%

Faren og meg bor ikke sammen.

Jeg har et eldre barn som har hatt tannbehandling tidligere,så da fikk vi 15% søskenmoderasjon.

Så da blir det 90% som vi får dekt og far og meg deler på de resterende 10%.

Så denne gangen kom jeg heldigvis billig ut av det.

phuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta
Persille - det er sikkert ingen trøst - men du er ikke alene!  

Jeg vet at jeg ikke er alene. Dessverre.

Jeg har vært glad for at jeg iallfall kunne ha forsørget ungene mine. Akkurat nå så topper det seg med konfirmasjon, regulering og skoletur. Takk til min kjære mor og til Lånekassa :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg vil si litt om medisinsk nødvendighet siden du lurte på det og kanskje andre gjør det og og jeg har hatt regulering selv

jeg adde en cm over bitt og hjørnetenner som kom en cm over de andre og kjeften fungerte ikke så det var en medisinsk nødvendighet det ble stekt til og vere en cm fordi vi da fikk dekket mer

i dag er det slik at en del tanntekknikkere har blitt mer restriktive med og anbefale tannregulering, for før var det mange barn som fikk det av bare kosmetiske grunner

det kunne da vere litt stillignsfeil mindre feil er det ikke nødvendig og korriegere og regulering gjør at man og blir mer utsatt for tannfellingsykdom når man blir eldre

i dag er det mer akseptert og la barn få vente til de er voksne og ta avgjørelsen da vis det er mindre feil det er nå vist at det er helt greit det er ikke noe problem og ta tannregulering når man er voksen

at man er mer restriktive med hva man dekker er for atr regulering kan ha komplikasjoner og man ønsker ikke at det skal settes tannregulering for mindre feil

det er det man mener med medisinsk nødvendig

mange kan ha så store stillingsfeil at kjeften ikke fungerer men er det mindre feil så bør man ikke gjøre noe

jeg får håpe det ble litt klarere nå jeg håper det

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...