Sarke Skrevet 21. april 2005 #1 Skrevet 21. april 2005 Hei Er det noen som har et godt råd til hvordan jeg kan få bort noen grusomme fliser jeg har over kjøkkenbenken? Jeg vil ikke male de, men ha de helt bort. Hvordan går jeg fram? Hammer og skrujern?
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Tror jeg hadde prøvd meg med hammer og stemjern. Hvis du går løs på fugene skulle jeg tro at du kan få de bort relativt greit.
Cherie Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 ikke det at jeg har noen gode råd sånn egentlig, men synes det høres rått ut med hammer og skruhjern. Finnes det kanskje noe som løser opp fuger?
Gjest Madeline Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Her er det nok bare å finne fram hammer og stemjern som har blitt nevnt tidligere.
Gjest Lea Skrevet 21. april 2005 #5 Skrevet 21. april 2005 Jepp. frem med hammeren. Vil tro at de ikke sitter altfor godt på en kjøkkenvegg. Hvis de ikke er satt direkte på mur eller noe sånt. Evt. kan du legge nye fliser oppå. Det er ikke noe problem.
Sarke Skrevet 22. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2005 Jepp. frem med hammeren. Vil tro at de ikke sitter altfor godt på en kjøkkenvegg. Hvis de ikke er satt direkte på mur eller noe sånt. Evt. kan du legge nye fliser oppå. Det er ikke noe problem. Hva er et stemjern? Kanskje litt uopplyst, men jeg vet det ikke. Jeg vil ikke ha fliser men glatt vegg med frostet glass utenpå.
Gjest Lea Skrevet 22. april 2005 #7 Skrevet 22. april 2005 Bruk en eller annen form for meisel. Stemjern/hoggjern... Det er en ganske bred, flat dings som er ganske skarp på tuppen og som du kan banke på med hammeren. Hvis du sparkler og maler oppå flisene, så kan du legge frostet glass utenpå. Men det er nok best å få vekk flisene. Hvis de sitter for godt, så kan du vurdere sparkling.
Pasha Skrevet 23. april 2005 #8 Skrevet 23. april 2005 du kan prøve med en krafig varmluftspistol..slik at fugene løsner,, men du må nok uannsett frem med hammer og meisel trur jeg
Cupcake Skrevet 28. april 2005 #9 Skrevet 28. april 2005 Hvis du har gipsvegger må du være veldig forsiktig, ellers kan du risikere å ødelegge hele veggen. Da ville jeg heller ha lagt noe over.
Fru Fomle Skrevet 30. april 2005 #10 Skrevet 30. april 2005 Hvis du har gipsvegger må du være veldig forsiktig' date=' ellers kan du risikere å ødelegge hele veggen. Da ville jeg heller ha lagt noe over.[/quote'] Vi har gipsplater og fikk et hull i veggen da vi skulle fjerne dem. Det gikk greit å fikse, men var jo en irriterende ekstrajobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå