AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #1 Skrevet 17. april 2019 Vi var tre venninner som var på tur sammen. Vi kjørte med min bil, og jeg kjørte hele veien. Før vi dro sa begge to at siden jeg stilte med bilen, så skulle vi dele på utgiftene. Da vi kom fram, skulle hun ene betale parkeringen som ble en heftig sum, og jeg tenkte ikke lenger enn at det fikk bli hennes sum av regningen. Dessverre så hadde hun lagt inn feil info i appen, noe som resulterte i at jeg fikk ei bot på 600 kroner, da hun hadde registrert sin egen bil, og ikke min. Ingen sa noe om bota, og da vi kom hjem igjen, hørte jeg ikke et pip om hverken bensin, bomringer eller bota noe mer fra noen av dem. Nå har det gått noen uker, og jeg har nevnt dette for dem flere ganger, men får bare svar om at de synes bota var dum osv. Så turen som i utgangspunktet skulle kostet meg 150 kroner for min del av bomring og bensin, har nå kostet meg over 1000 kroner inkludert bota. Jeg føler det som så utrolig urettferdig. Både fordi jeg måtte dekke alle utgifter og fordi jeg må betale bota fordi hun har surra med easypark appen. Anonymkode: bc5f4...77e 1
tangent Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Dårlig gjort av venninnene! Jeg var på tur med venninne og vi fikk parkeringsbot fordi vi var 3 minutter for sene til tiden. Den delte vi selvfølgelig på to! Og selvfølgelig så delte vi på bensin- og bomutgifter. Ærlig talt: send dem en melding og skriv at utgifter for bensin, bom og bota blir 300 kroner på hver av oss! 10
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Den som sørger for at man får bot må betale hele boten. Hvorfor skal du betale for en tabbe som venninna di gjorde? Anonymkode: 2aa7a...0e9 19
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var tre venninner som var på tur sammen. Vi kjørte med min bil, og jeg kjørte hele veien. Før vi dro sa begge to at siden jeg stilte med bilen, så skulle vi dele på utgiftene. Da vi kom fram, skulle hun ene betale parkeringen som ble en heftig sum, og jeg tenkte ikke lenger enn at det fikk bli hennes sum av regningen. Dessverre så hadde hun lagt inn feil info i appen, noe som resulterte i at jeg fikk ei bot på 600 kroner, da hun hadde registrert sin egen bil, og ikke min. Ingen sa noe om bota, og da vi kom hjem igjen, hørte jeg ikke et pip om hverken bensin, bomringer eller bota noe mer fra noen av dem. Nå har det gått noen uker, og jeg har nevnt dette for dem flere ganger, men får bare svar om at de synes bota var dum osv. Så turen som i utgangspunktet skulle kostet meg 150 kroner for min del av bomring og bensin, har nå kostet meg over 1000 kroner inkludert bota. Jeg føler det som så utrolig urettferdig. Både fordi jeg måtte dekke alle utgifter og fordi jeg må betale bota fordi hun har surra med easypark appen. Anonymkode: bc5f4...77e Jeg ville faktisk vært så "slem" at jeg hadde ment at det var hun som skulle betale parkeringen og surret med appen som skulle tatt regningen for eget rot. Ville sendt krav om betaling av dette gjennom Vipps, tror jeg. Så får hun etterpå forsøke å argumentere for hvorfor bota evt. skulle deles. For øvrig ville jeg krevd 1/3 av utgiftene av hun andre også. Anonymkode: ff30c...6d2 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 Den som er ansvarlig for boten er den som skal betale den. Hele boten. Samme hvis du hadde fått bot fordi du kjørte for fort f.eks, da hadde det vært ditt ansvar. Elendig gjort av venninna di. Anonymkode: e68f7...a29 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #6 Skrevet 17. april 2019 Det var jo veldig klønete av henne. Da jeg først leste tråden, tenkte jeg at siden det var din bil, gikk boten på deg som person. Men etter å ha lest saken, blir det jo noe helt annet. Veldig dårlig gjort av dem å fraskrive seg alt ansvar. De må jo kunne innrømme feil, og at det ikke var din skyld at du fikk boten. Synes det er utrolig dårlig gjort av dem å la deg sitte igjen med svarteper. vis dem gjerne tråden, så de kan se saken fra en nøytral «tredjepart» Vil tro de fleste av oss her inne er ganske enige om denne saken. Hvis de ikke vil snakke om dette som voksne folk, synes jeg dette sier ganske mye om hvor lite de verdsetter vennskapet. Anonymkode: 6b77e...209 3
Gjest Blondie65 Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 (endret) Send krav gjennom Vipps på en tredjedel av samtlige utgifter til hver av dem. Jeg synes det er fair at alle tre deler på boten siden du valgte å la frk surrehode stå for parkeringsbetaling. Jeg ville heller strukket meg langt for å bevare deg som venn enn å lage krøll av slike små summer. Hadde jeg vært surrevenninnen din hadde jeg betalt boten uten diskusjon siden det var jeg som surret. Endret 17. april 2019 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var tre venninner som var på tur sammen. Vi kjørte med min bil, og jeg kjørte hele veien. Før vi dro sa begge to at siden jeg stilte med bilen, så skulle vi dele på utgiftene. Da vi kom fram, skulle hun ene betale parkeringen som ble en heftig sum, og jeg tenkte ikke lenger enn at det fikk bli hennes sum av regningen. Dessverre så hadde hun lagt inn feil info i appen, noe som resulterte i at jeg fikk ei bot på 600 kroner, da hun hadde registrert sin egen bil, og ikke min. Ingen sa noe om bota, og da vi kom hjem igjen, hørte jeg ikke et pip om hverken bensin, bomringer eller bota noe mer fra noen av dem. Nå har det gått noen uker, og jeg har nevnt dette for dem flere ganger, men får bare svar om at de synes bota var dum osv. Så turen som i utgangspunktet skulle kostet meg 150 kroner for min del av bomring og bensin, har nå kostet meg over 1000 kroner inkludert bota. Jeg føler det som så utrolig urettferdig. Både fordi jeg måtte dekke alle utgifter og fordi jeg må betale bota fordi hun har surra med easypark appen. Anonymkode: bc5f4...77e Slik er det å være dumsnill. Kjøring er gjerne som med håndarbeid andre skal ha deg til å utføre eller hjelpe med, noe andre skjelden eller aldri vil gi noe penger for. Den som parkerer og eier bilen er ansvarlig for at bilen står lovlig og betalt for når bilen er stoppet og parkert. Slik er det å eie en bil, beklageligvis. Det samme gjelder for kjøring gjennom bom, og bensin, dielsel eller el på bilen. Lær av erfaringen din, og slutt å være dumsnill med andre. Anonymkode: 2ebea...c3e 1
Jadzia Skrevet 17. april 2019 #9 Skrevet 17. april 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik er det å være dumsnill. Kjøring er gjerne som med håndarbeid andre skal ha deg til å utføre eller hjelpe med, noe andre skjelden eller aldri vil gi noe penger for. Den som parkerer og eier bilen er ansvarlig for at bilen står lovlig og betalt for når bilen er stoppet og parkert. Slik er det å eie en bil, beklageligvis. Det samme gjelder for kjøring gjennom bom, og bensin, dielsel eller på bilen. Lær av erfaringen din, og slutt å være dumsnill med andre. Anonymkode: 2ebea...c3e Juridisk er det vel ikke snakk om å slippe unna heller. Endret 17. april 2019 av Jadzia 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #10 Skrevet 17. april 2019 Jeg er konfliktsky til tusen og får noia bare av tanken på å si noe eller sende et krav på vipps. Redd for sure miner. Og jeg vet det er utrolig dumt å tenke sånn. Men jeg vet av erfaring at hvis jeg sier fra om noe, så høres jeg ofte sur ut og ting blir tatt opp i feil mening. Selv om det ikke er ment sånn. Kommer i hvert fall aldri til å kjøre de noe sted igjen. Anonymkode: bc5f4...77e
_popcorn_ Skrevet 17. april 2019 #11 Skrevet 17. april 2019 Om jeg har skjønt det riktig, så er det ikke bare boten som er problemet her, men dem betaler ikke bensin/bom heller?? jeg ville skrevet en melding om at jeg synes det er fryktelig dårlig gjort at dem ikke engang betaler det som var avtalt på forhånd av bensin og bom, og at dem i tillegg lar deg sitte igjen med bot. Og at det blir siste gang du stiller opp med bil hvis det er slik at dem ikke overholder avtaler om deling av utgifter. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 17. april 2019 #12 Skrevet 17. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er konfliktsky til tusen og får noia bare av tanken på å si noe eller sende et krav på vipps. Redd for sure miner. Og jeg vet det er utrolig dumt å tenke sånn. Men jeg vet av erfaring at hvis jeg sier fra om noe, så høres jeg ofte sur ut og ting blir tatt opp i feil mening. Selv om det ikke er ment sånn. Kommer i hvert fall aldri til å kjøre de noe sted igjen. Anonymkode: bc5f4...77e Men da må du være vennlig å slutte å sutre på forum. Jeg trodde du var på jakt etter råd. Si fra når neste gang du kun er ute etter sympatiklemmer. Eller: stå opp for deg selv istedenfor å bli overkjørt gang på gang. Hater sånne venninner som deg:; du vet det er noe som knager, men ikke faen om de kommer ut med det.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #13 Skrevet 17. april 2019 3 minutter siden, Blondie65 skrev: Men da må du være vennlig å slutte å sutre på forum. Jeg trodde du var på jakt etter råd. Si fra når neste gang du kun er ute etter sympatiklemmer. Eller: stå opp for deg selv istedenfor å bli overkjørt gang på gang. Hater sånne venninner som deg:; du vet det er noe som knager, men ikke faen om de kommer ut med det. Faktisk kan jeg for en gangs skyld være enig med deg her. Er man så konfliktsky at man skygger banen for alt som kan skape konflikter, så får man holde seg unna andre mennesker. Neate gang får du si at en av de andre får kjøre, og du får sitte på gratis, fordi det gjorde de andre da du kjørte. Men du er gjerne for konfliktsky til også dette? Finn deg noe annet å klage over, som du kan klare å løse når du får råd. Anonymkode: 2ebea...c3e 1
Gjest O.G. Skrevet 17. april 2019 #14 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi var tre venninner som var på tur sammen. Vi kjørte med min bil, og jeg kjørte hele veien. Før vi dro sa begge to at siden jeg stilte med bilen, så skulle vi dele på utgiftene. Da vi kom fram, skulle hun ene betale parkeringen som ble en heftig sum, og jeg tenkte ikke lenger enn at det fikk bli hennes sum av regningen. Dessverre så hadde hun lagt inn feil info i appen, noe som resulterte i at jeg fikk ei bot på 600 kroner, da hun hadde registrert sin egen bil, og ikke min. Ingen sa noe om bota, og da vi kom hjem igjen, hørte jeg ikke et pip om hverken bensin, bomringer eller bota noe mer fra noen av dem. Nå har det gått noen uker, og jeg har nevnt dette for dem flere ganger, men får bare svar om at de synes bota var dum osv. Så turen som i utgangspunktet skulle kostet meg 150 kroner for min del av bomring og bensin, har nå kostet meg over 1000 kroner inkludert bota. Jeg føler det som så utrolig urettferdig. Både fordi jeg måtte dekke alle utgifter og fordi jeg må betale bota fordi hun har surra med easypark appen. Anonymkode: bc5f4...77e Vipps dem det de skal betale.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #15 Skrevet 17. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var tre venninner som var på tur sammen. Vi kjørte med min bil, og jeg kjørte hele veien. Før vi dro sa begge to at siden jeg stilte med bilen, så skulle vi dele på utgiftene. Da vi kom fram, skulle hun ene betale parkeringen som ble en heftig sum, og jeg tenkte ikke lenger enn at det fikk bli hennes sum av regningen. Dessverre så hadde hun lagt inn feil info i appen, noe som resulterte i at jeg fikk ei bot på 600 kroner, da hun hadde registrert sin egen bil, og ikke min. Ingen sa noe om bota, og da vi kom hjem igjen, hørte jeg ikke et pip om hverken bensin, bomringer eller bota noe mer fra noen av dem. Nå har det gått noen uker, og jeg har nevnt dette for dem flere ganger, men får bare svar om at de synes bota var dum osv. Så turen som i utgangspunktet skulle kostet meg 150 kroner for min del av bomring og bensin, har nå kostet meg over 1000 kroner inkludert bota. Jeg føler det som så utrolig urettferdig. Både fordi jeg måtte dekke alle utgifter og fordi jeg må betale bota fordi hun har surra med easypark appen. Anonymkode: bc5f4...77e Det du gjør er at du sender ei melding som lyder "Gidder du å vippse over din del av pengene du skylder for den turen? Trenger litt ekstra cash og vi reiste sammen og skulle dele på utgiftene, så du må også ta din del" Anonymkode: 4cd2e...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #16 Skrevet 17. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er konfliktsky til tusen og får noia bare av tanken på å si noe eller sende et krav på vipps. Redd for sure miner. Og jeg vet det er utrolig dumt å tenke sånn. Men jeg vet av erfaring at hvis jeg sier fra om noe, så høres jeg ofte sur ut og ting blir tatt opp i feil mening. Selv om det ikke er ment sånn. Kommer i hvert fall aldri til å kjøre de noe sted igjen. Anonymkode: bc5f4...77e Du bare sender den meldinga. Ta deg en halv flaske vin så er du mer rolig når du gjør det. Bare gjør det. Du dør ikke. Ingen dør av den meldinga. Så få fingeren ut av ræva og gjør det. Anonymkode: 4cd2e...ce0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå