AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #1 Skrevet 17. april 2019 Hei. Jeg sitter i sjokk her. I morges var jeg ute med min hund og et stykke foran meg gikk naboen med sin ene hund. En nydelig flott hund som ikke er så gammel, han er 9 mnd men stor rase. Jeg har en retriver tispe på 7 år som er rolig av seg. Jeg gikk jo en del fortere enn de da deres stopper for å markere hele tiden, dere kjenner jo hannhunder... Uansett vi passerte de på god avstand da jeg ikke vil at hunder i bånd skal hilse, og frykt for kennelhoste. Hundene deres ser oss og logrer og ikke noe mer enn det. Jeg vandrer glad videre , og så skjer det. Vi møtes på tilbaketuren, de gikk samme runde som meg og dette er i en stor sirkel, og jeg får min til å gå fot. Helt ut av det blå hiver deres hund seg mot min, og sitter i siden på den, ikke store skader men jeg har en livredd hund. Jeg vet at eierne ikke så dette komme fordi de ble like sjokket som meg, samt at disse hundene har lekt sammen før. Men hva nå? Hva kan man gjøre? Anonymkode: d2813...d0f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Ta med hunden til dyrlegen for en sjekk bare i tilfelle. Men regner med at det er gjort? Også sende regningen til naboen. Og prøve å unngå dem rett og slett. Hunder er dyr så er ikke stort en får gjort annet enn å respektere at ikke alle hunder kommer overens. Naboene dine bør nok bli kjent med tegnene deres hund gir dem så dette ikke skjer i fremtiden. Mange i nabolaget opplevde det samme med en nabo, vi slapp heldigvis unna da vår er en pomeranien og hunden dems en aggressiv rottweiler som gikk til angrep på absolutt alle, selv meg som gikk gravid. Naboen ble til slutt nødt til å kvitte seg med hunden etter en lang periode hvor han iherdig prøvde å gå turer når ingen andre var ute. Så alt kommer Ann på hva eierne gjør, det inkluderer forøvrig deg også. Da det hjelper lite å løfte hunden eller trøste den neste gang dere går forbi, for da ender du jo opp med utvikle en usikkerhet hos din egen hund. Anonymkode: 578cb...438
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med hunden til dyrlegen for en sjekk bare i tilfelle. Men regner med at det er gjort? Også sende regningen til naboen. Og prøve å unngå dem rett og slett. Dette ble gjort da vi og har en nabo som er veterinær og det var ingen skade annet enn at de er redd. Hunder er dyr så er ikke stort en får gjort annet enn å respektere at ikke alle hunder kommer overens. Naboene dine bør nok bli kjent med tegnene deres hund gir dem så dette ikke skjer i fremtiden. Vel for si det sånn, dette er en utrolig snill hund, og våre har lekt sammen før. De lekte sammen for 3 dager siden. Og jeg så det samme som de, en logrende hund, helt til den løp til. Mange i nabolaget opplevde det samme med en nabo, vi slapp heldigvis unna da vår er en pomeranien og hunden dems en aggressiv rottweiler som gikk til angrep på absolutt alle, selv meg som gikk gravid. Naboen ble til slutt nødt til å kvitte seg med hunden etter en lang periode hvor han iherdig prøvde å gå turer når ingen andre var ute. Denne hunden leker med alle hundene i nabolaget, og har aldri vist aggresjon før nå. Så alt kommer Ann på hva eierne gjør, det inkluderer forøvrig deg også. Da det hjelper lite å løfte hunden eller trøste den neste gang dere går forbi, for da ender du jo opp med utvikle en usikkerhet hos din egen hund. Jeg har snakket med de, deres hund har hilst på min andre hund. Nei jeg kommer ikke til å løfte mi hund, det kan jeg heller ikke, da hun veier 40 kg. Vi planegger å møtes for leke tid med de igjen. Jeg vet like godt som henne at ting kan skje, hunder er dyr, og ting kan skje. Så jeg håper at det går bedre. Anonymkode: 578cb...438 Anonymkode: d2813...d0f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 Sitter du virkelig i sjokk, altså? Anonymkode: f79c0...1df
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sitter du virkelig i sjokk, altså? Anonymkode: f79c0...1df Herregud spar deg for tåpelige kommentarer.... Anonymkode: 7552a...0d1 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #6 Skrevet 17. april 2019 Er du 100% sikker på at dette var aggresjon? Jeg vil ikke bagatellisere det, men jeg har opplevd at valper gjør mye rart. De vil jo hilse, leke, få oppmerksomhet. Det er kanskje rart for den at man leker sammen én dag, for så å ikke få snuse på noen dager senere. Når en hund virkelig har angrepet min hund så var det blodig, det ble sår og smerter/verking hos hunden etterpå. Andre hunder har sett ut som de har bitt min hund, men når det ikke ble merker, og kroppsspråket til hunden som bet ikke viste annet enn glede og iver, så var jeg neimen ikke sikker på om hunden var så veldig sint. Det er vanskelig for oss å tolke disse fine dyrene, ting skjer fort, og få av oss er godt trent til dette. Så det jeg sier er vel egentlig at du kan tenke godt gjennom hva du så. Hvis du er skeptisk og ikke egentlig vil møte dem igjen, så er du i din fulle rett til å avlyse. Anonymkode: c89ad...963 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud spar deg for tåpelige kommentarer.... Anonymkode: 7552a...0d1 Jeg spør pga at det kan være en farlig tilstand. Dette vet åpenbart ikke du. Anonymkode: f79c0...1df
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør pga at det kan være en farlig tilstand. Dette vet åpenbart ikke du. Anonymkode: f79c0...1df Slutt å lat som at du ikke veit hva «jeg er helt sjokka» betyr 🙄 Anonymkode: 7552a...0d1 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #9 Skrevet 17. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slutt å lat som at du ikke veit hva «jeg er helt sjokka» betyr 🙄 Anonymkode: 7552a...0d1 Jeg sitter i sjokk betyr vel nettopp det? Hvorfor ellers skrive det??? Anonymkode: f79c0...1df
Gjest hundeeier Skrevet 17. april 2019 #10 Skrevet 17. april 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter du virkelig i sjokk, altså? Anonymkode: f79c0...1df Haha. Sorry at jeg sier det, men jeg tror nok at det er en annen måte å skrive at man et sjokka. Til TS: Det er ikke lett å finne ut hva som er årsaken men... du skriver at han et 9 mnd. Dette er gjerne i puberteten.. da ser man gjerne at de er veldig sære og kan for mange være litt uberegnelig. Jeg håper at det går bra med din hund og at de kommer seg over denne bøygen.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #11 Skrevet 17. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter i sjokk betyr vel nettopp det? Hvorfor ellers skrive det??? Anonymkode: f79c0...1df Spar deg Anonymkode: 7552a...0d1
Portvinpiken Skrevet 17. april 2019 #12 Skrevet 17. april 2019 Dette er hva jeg ville gjort: - sjekket at hunden min ikke har fysiske skader - roe meg selv (og hunden) med å gjøre hyggelige mentale aktiviteter sammen i løpet av dagen - ta en prat med naboen (uten at hunden er med) og snakke med de om hva de trodde kan ha skjedd: er det båndet som røk? Har de opplevd dette tidligere osv? - anbefale naboen på det sterkeste å ta et kurs/privattimer for å lære hunden passeringer - eventuelt begynne gradvis tilvenning med egen hund dersom den ble redd nabohunden og dette utvikler seg til frykt for andre hunder på tur 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #13 Skrevet 17. april 2019 Takk for svar. Det er sånn at hunden min er ikke fysisk skadd. og hvis jeg er i tvil om psyken er skadd kan jeg nå si at det er den ikke, fordi mens eg var ute å handlet så var hunden deres i hagen deres i bånd, mens min trodde jeg var på terasen. Datteren min roper på meg, og ute hos naboen er det 2 hunder i vill lek, så de er venner. Vi har snakket med 3 naboen som er dyrlege og vi fant ut at dette hadde med puberteten å gjøre, når jeg tenker over var retriveren min et monster selv på den tiden, men klart en del letter. Når det gjelder som du sier Portvinpiken så er det mye bra poeng, men vanligvis er det ikke trøbbel med passeringstrening, de aller fleste i området rundt har hund og de sier at de kan passerer denne hunden på tur. Så det var nok noe der og da. Anonymkode: d2813...d0f 1
Portvinpiken Skrevet 17. april 2019 #14 Skrevet 17. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det er sånn at hunden min er ikke fysisk skadd. og hvis jeg er i tvil om psyken er skadd kan jeg nå si at det er den ikke, fordi mens eg var ute å handlet så var hunden deres i hagen deres i bånd, mens min trodde jeg var på terasen. Datteren min roper på meg, og ute hos naboen er det 2 hunder i vill lek, så de er venner. Vi har snakket med 3 naboen som er dyrlege og vi fant ut at dette hadde med puberteten å gjøre, når jeg tenker over var retriveren min et monster selv på den tiden, men klart en del letter. Når det gjelder som du sier Portvinpiken så er det mye bra poeng, men vanligvis er det ikke trøbbel med passeringstrening, de aller fleste i området rundt har hund og de sier at de kan passerer denne hunden på tur. Så det var nok noe der og da. Anonymkode: d2813...d0f Så bra. Da er jo alt i orden da. Noe det heldigvis ofte også blir. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå