AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #1 Skrevet 17. april 2019 Jeg har tidligere blitt meldt savnet fra en institusjon. Jeg gikk derfra selv og intensjonen var å aldri ble funnet igjen. Det gikk noen timer før politiet fant meg. Jeg ser på denne tiden som et tilbakelagt kapittel og jeg hadde aldri gjort det samme nå i dag. Jeg har tenkt litt på det og jeg er redd politiet ikke vil ta det seriøst om jeg blir meldt savnet igjen. Jeg tenker at sannsynligheten for at de tenker at jeg har forsvunnet frivillig er stor. Det er sikkert overdramatiserende av meg å tenke at jeg skulle bli bortført eller forsøkt drept, men man vet jo aldri. Er det noen som har kjennskap til hvordan politiet jobber og om hvordan de ville sett på en eventuelt ny savnet melding? Anonymkode: 0447b...b5b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Jeg ville tenkt tvert imot? Da har du en historikk som tilsier at det kan være ekstra viktig å finne deg raskt, om du før har forsvunnet med den intensjon. ❤️ Anonymkode: 6dc0b...cb1 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Du var savnet fra en instutisjon og det er ikke så uvanlig at folk stikker av, uavhengig av hva slags instutisjon det er. Politiet består av veldig mange kunnskapsrike folk som ser mye vi «vanlige» folk ikke ser. Som hvilke tegn som antyder til at vedkommende faktisk har blitt utsatt for noe ulovlig eller valgt å stikke av selv. Du må få pratet med noen om de tankene for det er jo verken greit eller bra får deg å tenke sånn her. Anonymkode: d1e3a...ed3 1
Gjest SeptemberRose Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 En del av jobben deres er å prøve å finne mennesker som er meldt savnet, så du trenger ikke å være bekymret for det.
Lexicon Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 51 minutter siden, SeptemberRose skrev: En del av jobben deres er å prøve å finne mennesker som er meldt savnet, så du trenger ikke å være bekymret for det. Ja, det er mange folk som er ment å skal gjøre "Jobben" deres. Men der finnes de som ikke gjør den særlig bra
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #6 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tenkt tvert imot? Da har du en historikk som tilsier at det kan være ekstra viktig å finne deg raskt, om du før har forsvunnet med den intensjon. ❤️ Anonymkode: 6dc0b...cb1 Jeg vet ikke helt om det er slik politiet tenker. Jeg er ikke sikker på detaljene i hvordan politiet gikk frem i saken da jeg ble meldt savnet, eller om de har noen retningslinjer å følge. Men jeg vet at de ansatte på institusjonen lette etter meg en stund både inne og utenfor institusjonen, samt i sentrum som ligger i nærheten før de meldte meg savnet. Det ble da sendt en politipatrulje for å gjennomgå rommet mitt. Det ble ikke varslet noen andre instanser som var ute å lette og det var heller ikke sendt ut savnet melding på politiets twitter eller i media. Jeg vet ikke om det ble besluttet å gjøre det slik fordi de hadde tilgang til banktransaksjoner eller på andre måter visste omtrent hvor jeg befant meg. Men uansett så føler jeg meg ikke trygg med tanke på muligheten til at jeg kan forsvinne ufrivillig. Anonymkode: 0447b...b5b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du var savnet fra en instutisjon og det er ikke så uvanlig at folk stikker av, uavhengig av hva slags instutisjon det er. Politiet består av veldig mange kunnskapsrike folk som ser mye vi «vanlige» folk ikke ser. Som hvilke tegn som antyder til at vedkommende faktisk har blitt utsatt for noe ulovlig eller valgt å stikke av selv. Du må få pratet med noen om de tankene for det er jo verken greit eller bra får deg å tenke sånn her. Anonymkode: d1e3a...ed3 Hvem tenker du at jeg kan prate med om dette? Anonymkode: 0447b...b5b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, SeptemberRose skrev: En del av jobben deres er å prøve å finne mennesker som er meldt savnet, så du trenger ikke å være bekymret for det. Jeg skjønner jo at en del av jobben deres er å finne savnede mennesker, men problemstillingen er at jeg er redd de ikke vil ta en eventuelt savnet melding angående meg seriøst, da jeg tidligere har reist frivillig fra en institusjon med en tanke bak om at jeg ikke skulle bli funnet igjen. Jeg tenker at det da vil være naturlig av politiet å komme til den konklusjonen at jeg har forsvunnet frivillig dersom jeg skulle bli meldt savnet igjen og at det dermed vil ta tid før de ser det som hensiktsmessig å begynne etterforskning. Anonymkode: 0447b...b5b
Gjest SeptemberRose Skrevet 17. april 2019 #9 Skrevet 17. april 2019 (endret) Det ville vært rart om de skulle tenke sånn. Jeg vet jo ikke, men tror ganske sikkert ikke det. Kanskje hvis det hadde skjedd 20 ganger, men ikke pga 1 gang. Endret 17. april 2019 av SeptemberRose
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #10 Skrevet 18. april 2019 På 17.4.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner jo at en del av jobben deres er å finne savnede mennesker, men problemstillingen er at jeg er redd de ikke vil ta en eventuelt savnet melding angående meg seriøst, da jeg tidligere har reist frivillig fra en institusjon med en tanke bak om at jeg ikke skulle bli funnet igjen. Jeg tenker at det da vil være naturlig av politiet å komme til den konklusjonen at jeg har forsvunnet frivillig dersom jeg skulle bli meldt savnet igjen og at det dermed vil ta tid før de ser det som hensiktsmessig å begynne etterforskning. Anonymkode: 0447b...b5b Hvis du har en konkret bekymring over at du kan forsvinne ufrivillig håper jeg du melder fra om det. Det skal man ikke la passere. Om det derimot er slik ( som jeg tror du helst mener) at du er redd for at i tilfelle noe skulle skjedd med deg, så hadde all etterforsking stått litt på vent pga ditt tilfelle med forsvinning fra tidligere, da syns jeg du skal si fra om det. Ta en tlf, eller stikk innom stasjonen, alltid noen som har tid til en liten prat. Syns det er helt kurant å si fra om, at det er noe du har tenkt litt på, bare be om at henvendelsen din blir loggført. Så har du en mindre bekymring å hanskes med! Anonymkode: 17b21...391
ErGlad Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 (endret) Det var en episode i Nattpatruljen som hadde akkurat samme hendelsesforløp som du beskriver. I denne episoden ble det tatt svært alvorlig hvis noen forsvinner fra instituttet. Endret 18. april 2019 av Sosialt
jabx Skrevet 18. april 2019 #12 Skrevet 18. april 2019 På 17.4.2019 den 10.20, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere blitt meldt savnet fra en institusjon. Jeg gikk derfra selv og intensjonen var å aldri ble funnet igjen. Det gikk noen timer før politiet fant meg. Jeg ser på denne tiden som et tilbakelagt kapittel og jeg hadde aldri gjort det samme nå i dag. Jeg har tenkt litt på det og jeg er redd politiet ikke vil ta det seriøst om jeg blir meldt savnet igjen. Jeg tenker at sannsynligheten for at de tenker at jeg har forsvunnet frivillig er stor. Det er sikkert overdramatiserende av meg å tenke at jeg skulle bli bortført eller forsøkt drept, men man vet jo aldri. Er det noen som har kjennskap til hvordan politiet jobber og om hvordan de ville sett på en eventuelt ny savnet melding? Anonymkode: 0447b...b5b Jo, det blir tatt seriøst. Og spesielt hvis det er en historikk med f.eks. selvmordsfare eller lignende.
jabx Skrevet 18. april 2019 #13 Skrevet 18. april 2019 På 17.4.2019 den 12.14, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke helt om det er slik politiet tenker. Jeg er ikke sikker på detaljene i hvordan politiet gikk frem i saken da jeg ble meldt savnet, eller om de har noen retningslinjer å følge. Men jeg vet at de ansatte på institusjonen lette etter meg en stund både inne og utenfor institusjonen, samt i sentrum som ligger i nærheten før de meldte meg savnet. Det ble da sendt en politipatrulje for å gjennomgå rommet mitt. Det ble ikke varslet noen andre instanser som var ute å lette og det var heller ikke sendt ut savnet melding på politiets twitter eller i media. Jeg vet ikke om det ble besluttet å gjøre det slik fordi de hadde tilgang til banktransaksjoner eller på andre måter visste omtrent hvor jeg befant meg. Men uansett så føler jeg meg ikke trygg med tanke på muligheten til at jeg kan forsvinne ufrivillig. Anonymkode: 0447b...b5b De går ikke alltid ut på Twitter eller i media. Det kommer an på situasjonen. Det kan også være at de begynner forsiktig med undersøkelser uten å sette inn for mye ressurser med en gang, dersom de vil undersøke noe først. Og så setter de heller inn mer og mer ressurser etter hvert.
jabx Skrevet 18. april 2019 #14 Skrevet 18. april 2019 På 17.4.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner jo at en del av jobben deres er å finne savnede mennesker, men problemstillingen er at jeg er redd de ikke vil ta en eventuelt savnet melding angående meg seriøst, da jeg tidligere har reist frivillig fra en institusjon med en tanke bak om at jeg ikke skulle bli funnet igjen. Jeg tenker at det da vil være naturlig av politiet å komme til den konklusjonen at jeg har forsvunnet frivillig dersom jeg skulle bli meldt savnet igjen og at det dermed vil ta tid før de ser det som hensiktsmessig å begynne etterforskning. Anonymkode: 0447b...b5b Det er ikke slik de tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå