Gå til innhold

Du som har gjort og sagt ting du angrer på som yngre, hvordan kom du deg videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort og sagt en del ting som jeg angrer på da jeg var yngre. De fleste tilfellene skjedde da jeg gikk på barneskolen. Jeg tenker på dette av og til og angrer veldig. Jeg prøver å tenke at jeg har lært av det og at jeg aldri ville sagt eller gjort det samme i dag.

Et tilfelle var da jeg snakket med ene venninnen min og sa at en jente på skolen lignet på en heks, det var ikke meningen at hun skulle høre dette. Men det gjorde hun da hun kom bort til meg senere og sa til meg at hun hadde hørt det jeg hadde sagt. 
Et annet tilfelle var da en venninne av mamma var på besøk hos oss sammen med datteren sin. De hadde reist langt og skulle bare være der en kort stund. Jeg og datteren var egentlig venner, men da hun kom ignorerte jeg henne fullstendig og lot som jeg verken hørte eller så henne. 

Det som er nevnt over er bare to eksempler, der er mye mer som jeg angrer på. Jeg har dessverre aldri sagt unnskyld. Jeg har egentlig ikke noen forklaring på hvorfor jeg sa og gjorde disse tingene heller, ikke det at jeg tenker at det ville unnskyldt oppførselen, men.

Jeg tenker at det er menneskelig å gjøre og si ting i oppveksten som man ikke kan stå for og som man aldri ville sagt eller gjort som voksen. 
Jeg tenker at det er nok flere som har det som meg, derfor spør jeg: Du som har gjort og sagt ting du angrer på som yngre, hvordan kom du deg videre?

Anonymkode: 58558...658

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du snakker om ting som skjedde på BARNESKOLEN. I tillegg trudde jeg det skulle være noe alvorlig når jeg leset overskriften. Dette er jo INGENTING! 

Seriøst, om dette plager deg så mye at du fremdeles tenker over det, så snakk med en psykolog om det. Det er ingen skam i å oppsøke hjelp!

Anonymkode: 1047d...23c

• Liker 1
Skrevet

Det der er bare en del av livet og man går videre gjennom at man har reflektert over situasjonen og lært noe av det, hvilket du tydeligvis har.  Dersom du tror du har påført disse en uopprettelig skade, så får du bare be dem om unnskyldning, men jeg synes ærlig talt ikke det høres slik ut. 

• Liker 1
Skrevet

Livet er fullt av ting man angrer på. Ting man sa eller gjorde, valg man tok osv. Det er en del av det som gjør at vi lærer og vokser. Man kan ikke gå og angre på alt man har sagt og gjort galt her i livet, da blir man gal. Har man vært en real drittsekk, så er det selvfølgelig fint at man innrømmer det, og ber om unnskyldning til de det gjelder. Men fortid er fortid, og så lenge man lærer av det, så er det ikke noe mer å tenke over. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...