Catlin Skrevet 21. april 2005 #1 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg har sådd frø i sånn "minidrivhus" som står i kjøkkenvinduet. Når er det man skal ta av det plastlokket som ligger oppå? Er det med det samme man ser at frøene begynner å spire, eller skal man vente litt? Evnt. hvor lenge skal man vente? I fjor gjorde jeg ett eller annet som var feil nemlig. Lurer på at jeg ventet for lenge med å ta av lokket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 21. april 2005 #2 Del Skrevet 21. april 2005 Du kan godt vente litt, men det er ikke avgjørende for noe som helst. meningen med lokket er å gi varmekrevende frø en litt "flying start". Det viktigste når man såe inne er lav temepratur og nok lys. Vinduskarmen i stua er gjerne ikke bra nok, men jeg bruker dog den metoden - med varierende hell... Blir plantene dine veldig lange, har de for lite lys og sannsynligvis også for varmt. Hva har du sådd? Noen småplanter lønner det seg å knipe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 21. april 2005 #3 Del Skrevet 21. april 2005 Jeg pleier å ha lokket på til plantene blir så store at det ikke går lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 21. april 2005 #4 Del Skrevet 21. april 2005 Noen småplanter lønner det seg å knipe. Hvilke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2005 #5 Del Skrevet 22. april 2005 Det er flere Groo, men bla. løvemunn og ipomea. Solsikke, zinnia, ringblomst, akeleie, revebjelle o.l. skal ikke knipes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå